1. Interviews

    Fons de Poel

    Het gevoel van de Vierdaagse

    Gijsbert de Fokkert
    19 juli
    Fons de Poel
    “Het wereldkampioenschap voor de gewone mens.” Zo omschrijft Fons de Poel de Vierdaagse van Nijmegen.

    Wat gaat het gevoel van de vierdaagse ons brengen?
    “De Vierdaagse is een feestelijke verbroedering. Je blaast je kuiten op en hebt blaren, maar overal heerst een aanstekelijke geluksroes: dát willen we de kijker laten zien. We maken een actualiteitenprogramma voor de KRO, waarbij we ervoor waken dat we niet ieder jaar dezelfde verhalen brengen. Er zit ook journalistiek vlees in.”

    Waarom is de Vierdaagse zo populair?
    “Het is het wereldkampioenschap voor de gewone mens. Je doet niet voor je ontspanning aan de Vierdaagse mee, maar om iets van je af te lopen, mensen willen een mijlpaal voorbij. Daarnaast ben je al je blaren allang weer vergeten als je als held op de Via Gladiola wordt binnengehaald. Vergelijk de Vierdaagse met de Elfstedentocht, waarbij ‘wij‘ niet van het weer afhankelijk zijn.”

    Loop je zelf mee?
    “Ik ben in Nijmegen opgegroeid en tijdens de Vierdaagse had ik altijd het idee dat de ganse wereld aan me voorbij trok. Maar om eerlijk te zijn, heb ik nooit de aanvechting gehad om mee te lopen: ik houd niet zo van blaren!”

    © Foto: Roland J. Reinders - KRO

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Europese topclubs nemen het tegen elkaar op in de UEFA Europa League. Het is het sterkste clubtoernooi van Europa na de Champions League en een garantie op memorabele wedstrijden.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BLADE RUNNER 2049

      In Blade Runner 2049 ontdekt een nieuwe ‘blade runner’, politieagent K, een lang verborgen geheim dat chaos kan veroorzaken. K’s ontdekking leidt tot een speurtocht naar de voormalige blade runner Rick Deckard. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een t-shirt en twee bioscoopkaarten.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    In dit programma staat centraal wat fabrikanten ons als consumenten vertellen. Klopt het wat ze claimen en wat ze ons in reclames verkopen?