Nieuws

Nieuwsoverzicht

31 augustus 2012

TLC breidt uit

Vrouwenzender TLC gaat vanaf 1 oktober voortaan vanaf 15.00 uitzenden in plaats van nu 19.00 uur. Dit betekent dat Animal Planet, behalve voor wie deze in HD ontvangt, minder uren krijgt.

De websites TV-Corner en Mediamagazine brachten het nieuws over TLC vandaag naar buiten naar aanleiding van een persbericht van Discovery Networks. TLC is net als Animal Planet een zender van Discovery Networks en begon een jaar geleden in de avonduren met uitzenden op het kanaal van Animal Planet. Dit deelkanaal is via diverse aanbieders van analoge en digitale televisie beschikbaar. Wie Animal Planet 24 uur per dag wil bekijken, moet daarvoor uitwijken naar HD-televisie, als de provider althans Animal Planet HD doorgeeft, want dit is nog niet altijd het geval. Wel is volgens een mededeling van Discovery Channel Benelux ook een 24 uurs versie van Animal Planet beschikbaar voor digitale doorgifte in SD.

TLC scherpt zenderprofiel aan

De uitbreiding van het aantal uitzenduren gaat gepaard met een aanscherping van het profiel van de vrouwenzender. TLC krijgt een frisse en kleurrijke nieuwe vormgeving die zowel on-air als off-air doorgevoerd wordt. Aanvullend komt TLC met meer nieuwe, originele programma’s zoals TLC Over... met Birgit Schuurman. Verder gaat TLC na uitgebreid marktonderzoek het profiel verder aanscherpen. Inspelend op de onder vrouwen populaire bright pastels-trend wordt de zender nóg kleurrijker en frisser zowel op zender als in de off air vormgeving. Programma’s als Toddlers & Tiara’s, Cake Boss en Rich Bride, Poor Bride vormen de kern van de middagprogrammering, aangevuld met nieuwe daytime programma’s als Long Island Medium en You Deserve This House.

Goede kijkcijfers voor TLC

Alhoewel de zender in een niche markt opereert, spreekt TLC zelf van zeer succesvolle kijkcijfers zoals gemeten door de SKO. In het tijdvak 18:00 – 26:00 uur scoort TLC in augustus een gemiddeld marktaandeel van 1,9% in de doelgroep Vrouwen 20-49, een stijging van 47 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. In de doelgroep Vrouwen 20–34 groeide TLC ook, naar een marktaandeel van 2,2 procent.  In de doelgroep Vrouwen 35–49 werd in juli 2012 een marktaandeel van 1,6 procent gerealiseerd, een stijging van 90 procent in vergelijking met augustus 2011. TLC heeft in augustus 5,2 miljoen Nederlanders bereikt. In de eerste week van oktober lanceert TLC een grootscheepse marketing campagne rondom TLC Over… bestaande uit een abri campagne, radiospots, advertenties in vrouwenbladen en banners op online vrouwenplatform.
Geschreven door: Jan-Hein Visser

 
  • Chris - Amsterdam -
    26/05/2013 17:03 uur
    Ik vind TLC een leuke zender, vooral Long Island Medium! En ik ben een man
  • patricia - den haag -
    13/01/2013 13:40 uur
    Wat n degredatie! Van alle mensen en met name de vrouw! Walgelijke TV zender. Er blijven maar weinig zenders over die nog iets interessants te bieden hebben!
  • patricia - den haag -
    13/01/2013 13:38 uur
    Wat n degredatie! Van alle mensen en met name de vrouw! Walgelijke TV zender. Er blijven maar weinig zenders over die nog iets interessants te bieden hebben!
  • JoostA - Houten -
    02/09/2012 02:47 uur
    Een rommelzender. Hoe kun je kijkers van je vervreemden. Op deze manier dus.
  • luukmlgn - Millingen aan de Rijn -
    01/09/2012 10:13 uur
    Wat ben ik blij dat ik Animal Planet HD heb zeg...!
  • littlesat - Kerkrade -
    31/08/2012 21:27 uur
    Nu wordt het toch wel eigenlijk echt tijd voor APHD via M7(7)

  • Reageer

    karakters nog beschikbaar



    Recent nieuws

    Doe mee en win

    *

    5X BLU-RAY EDGE OF TOMORROW

    Het spannende sciencefiction-avontuur Edge of Tomorrow is een spectaculaire strijd waarbij majoor William Cage (Tom Cruise) zich in een gevecht bevindt tegen buitenaardse wezens. Totaal TV mag de Blu-ray vijf keer weggeven.

    Nu in Totaal TV

    Cover In dit nummer laat Rebecca Romijn zich uit over haar nieuwe crimeserie King & Maxwell, die in Nederland wordt uitgezonden bij Net5. Daarnaast geven we VIP-pakketten voor The Drop weg én vijf keer de Blu-ray van Edge of Tomorrow!