Nieuws

Overzicht

28 september 2012

Reviews Horizon vooralsnog negatief voor UPC

De introductie van Horizon levert UPC vooralsnog behoorlijke negatieve reviews vanuit de IT wereld. Bij sommige klanten van UPC zitten de problemen vooral in het activeren van diensten.

De komst van Horizon werd lange tijd door UPC voorbereid en werd begin september groots aangekondigd. Tijdens de presentatie kwam er om de 'lancering' te symboliseren rook uit de box, waarop Mark Giesbers, directeur content bij UPC, grapte, dat het natuurlijk niet de bedoeling was dat er echt rook uit de boxen zou gaan komen. Toch is het oordeel van veel toonaangevende nieuwsmedia uit de IT-wereld niet zo positief als UPC had durven hopen.

Totaal TV test Horizon

Totaal TV zal binnenkort met een uitgebreide hardwaretest van de Horizon mediabox komen. Hieruit blijkt dat niet elk exemplaar uit de doos hetzelfde functioneert. Een deel van de Horizon mediaboxen heeft moeite om de Video on Demand functie werkend te krijgen of deze laat het na een aantal keer afweten. Zo concludeerde Hardwareinfo.nl in een eerste beknopte review dat VoD na een paar keer gebruik niet meer werkt en dat een harde reset van de Horizon box nodig is. Aan de kant van de UPC gebruikers blijkt uit reacties op social media dat vooral het activeren van bepaalde diensten via Horizon soms lang duurt. UPC heeft dan ook te maken met een overweldigende belangstelling voor Horizon waardoor wachttijden oplopen en de activering van diensten soms vertraagt.

IT wereld niet onder indruk van Horizon

Het is vooral vanuit de Nederlandse IT wereld dat er op een wat meer technische manier naar Horizon wordt gekeken, omdat dit immers de nieuwe manier van televisiekijken moet worden, waarbij alles via IP verbindingen gaat lopen en het nieuwe kijken vooral snelheid en gebruikersgemak opleveren. Hardware Info.nl was daarbij slecht te spreken over de bediening van het apparaat en de traagheid van de menu's en de Apps. Bright.nl liet in haar review zuchtend en steunend zien wat er allemaal wel niet op werkte en hoe traag het apparaat is met het afspelen van media. Nog verder gaat IT expert Alexander Klöpping, die het apparaat qua aanzien een monster noemt en stelt dat 'UPC er een klerezooi van heeft gemaakt'. Wel is Klöpping te spreken over het design en de functionaliteit. De manier waarop de functies moeten worden benaderd en de traagheid waarmee dat gebeurt doen volgens Klöpping vermoeden dat gebruikers op deze manier veel van de Apps amper zullen gaan gebruiken.
Geschreven door: Jan-Hein Visser

 
  • Raymond - EDE -
    09/02/2013 22:32 uur
    Dora Sikma - Rotterdam - 11/11/2012 19:22 uur Hier een grote lijst met de merken en types televisies die een hdcp en hdmi probleem hebben met de horizon box. Mijn type televisie staat er helaas ook bij. http://www.upc.nl/pdf/tv-toestellen-met-hdmi-probleem.pdf>> Tijdens de 2 uur duurende installatie door UPC kwamen we er achter dat mijn toestel ok niet met HDMI kan.... Alles is traag en uitval van de box is meer regel dan uitzondering. Slecht product. Gelukkig gebruik ik mijn UPC mail niet
  • patric van Beek - Amsterdam -
    07/02/2013 21:31 uur
    Bij mij gaat hij wel een paar keer per avond op zwart dat duurt 30 sec en nog eens 30 voor het geluid terug komt! Ook in Amsterdam dus veel keuze heb ik net! Zodra er een andere let wel betere speler komt is UPC mij als klant kwijt!
  • Siep - Leeuwarden -
    23/01/2013 15:27 uur
    Ook ik heb in December 2012 Horizon gekregen. De instalatie was binnen 10 min klaar, de code's in laptop en telefoons gezet voor Wifi, mijn desktop tv en Xbox aangesloten via een kabel. Alles werkt prima alleen is het bedienen van de ab niet voor oudere mensen, dit is echt even uitzoeken. Helaas valt tegenwoordig mijn Wifi en telefoon regelmatig weg,ik moet dan ook de stekker eruit halen, 2 min weer klaar. Ik ga niet klagen, ik wacht tot de kinderziektes eruit zijn want Horizon werkt verder goed.
  • Rlens - Tiel -
    06/01/2013 21:21 uur
    Wie roept UPC tot de orde? wat zij doen heet oplichting, ze bieden niet wat ze beloven en compensatie ho maar. Helpdesk medewerkers zeggen zelfs dat ze het niet eens zijn met het gevoerde beleid van de grote bazen van UPC maar dat hun handen gebonden zijn. overheid, consumentenbond, kassa.....WAAR BLIJVEN JULLIE NU!!!!
  • Sitara - Westervoort -
    05/01/2013 11:55 uur
    Ik ben die box nu aan het installeren. Hij loopt telkens vast op 50% en begint dan weer opnieuw. Iemand enig idee wat ik nu moet doen? UPC klantenservice duurt namelijk dodelijk lang...
  • Anton - Amsterdam -
    05/01/2013 02:19 uur
    Ik heb al genoeg problemen met mijn 1-jaar oude Alles-In-Een pakket van UPC. Internet valt geregeld weg, telefoongesprekken vallen weg, sommige nummers kan ik niet bellen en het tv-signaal is zeer matig. Dus dat Horizon? Over mijn lijk! Helaas zit ik in Amsterdam en glasvezel is hier voor het jaar 2085 gepland. Tot die tijd zullen digitale diensten simpelweg problematisch zijn. Mede omdat onze politiek marktwerking verziekt door te buigen voor lobbyisten van monopolisten. Zucht.
  • Harm - Leeuwarden -
    04/01/2013 17:46 uur
    Ik ben inmiddels twee maanden, twintig telefoontjes, drie monteurs en twee twee Horizonboxen verder. Sinds vandaag werkt VoD eindelijk voor het allereerst, tot nu toe weigerde UPC mij een deugdelijk apparaat te leveren. Helaas werken nu de apps en het thuisnetwerk niet meer met dit apparaat. Ik zal dus alvast een nieuwe afspraak moeten maken voor monteur nummer 4.
  • Rob Schoenmakers - Eindhoven -
    28/12/2012 14:46 uur
    De oude cisco box is bij mij al 5 x omgeruild ivm storingen, nu lijkt het weer van voor af aan te beginnen. Dan heb ik het nog niet eens over de fossiele software die er op staat en waar ze jaren niets aan hebben veranderd ondanks vele klachten. De HORIZON lijkt de komende tijd nog niet in zicht als ik dit de reacties hier lees. Denk dat ik maar eens op ga stappen bij UPC en naar de glasvezel ga in Eindhoven. Wie kan mij daar een goed functionerende provider en box aanbevelen vanuit elders ?
  • Theo - Epe -
    09/12/2012 10:52 uur
    Opnames blijven steeds hangen, zenders zijn opeens niet toegangelijk, geplande opnames verdwijnen, de mediabox moet regelmatig opnieuw gestart worden, de menu's zijn ondoorzichtig en traaaag... UPC zou onmiddelijk moeten stoppen met de promotie van dit -op zich interessante- produkt, en de problemen zsm oplossen, Horizon bevindt zich feitelijk in een Beta-fase, en daar wil je als klant niet voor betalen.
  • Evert - Beek-Ubbergen -
    04/12/2012 22:03 uur
    Horizon TV, helaas het product werkt niet, ondanks alle downloads, video valt regelmatig uit, moet dan opnieuw inloggen, zo kun je geen programma volgen, dit is iemand blij maken met een dooie mus !!!!!
  • irma - beek-ubbergen -
    03/12/2012 10:42 uur
    heb sinds 15-10 horizon en is waardeloos zo als heel upc je word van kastje naar de muur gestuurd maken nieuw klantnummer aan en sturen facturen met twee abonnementen klantenservice waardeloos te bereiken en steeds geen oplossing wel facturen de horizon loopt steeds vast tel en internet werken niet een absolute afrader
  • Stewart McCrone - hilversum -
    25/11/2012 21:18 uur
    Geïnstalleerd UPC Horizon op 16 nov. Problemen, storingen en teleurstelling sinds die tijd. Klantenservice overbelast / 30 minuten wachttijden. Zelfs als je door, zijn er geen echte antwoorden die werken. Echt een horror verhaal. Lang niet goed genoeg UPC.
  • Marcel - Amsterdam -
    24/11/2012 01:46 uur
    Hoera!! Het oude UPC is weer terug en dat betekent een slecht functionerend product (vastlopers, afgebroken opnames, serieschakeling werkt niet, onduidelijke menu's, slecht doordachte gebruikersmogelijkheden, draadloze printer werkt niet meer) en een ouderwets onbereikbare (=30plus minuten) helpdesk!
  • Oane - Amsterdam -
    22/11/2012 10:59 uur
    Plus: retescherp (HD)beeld Min: trage AB, WIFI signaal dramatisch, aansluiten op externe router werkt niet, helpdesk schandalig slecht te bereiken
  • ton - nunspeet -
    20/11/2012 19:06 uur
    Hirozon+1 groot drame. Daarvoor al 1,5 jaar srtoringen met de mediaboxen (3x vervangen)) Veel, heel veel storingen. Gemiddels 5 x per dag de stekker eruit om te resetten. En de helpdesk...altijd even vriendelijk maar een uiteindelijk oplossing???? Vandaag 20/11 monteur geweest nieuwe box dezelfde ellende en dat al 6 weken lang. Wie roept UOC tot de orde!!!
  • Andy - Arhem -
    18/11/2012 12:35 uur
    Sinds enkele weken Horizon in huis. Krijg iedere dag foutcode 2010 en moet dan de mediabox uit /aanzetten. Dat is ook de enige manier om weer beeld en geluid te krijgen. Op de site van UPC lees je ook dat bij elke foutcode het apparaat opnieuw geresetted moet worden. Ze hebben er blijkbaar geen andere manier opgevonden.
  • Dora Sikma - Rotterdam -
    11/11/2012 19:22 uur
    Hier een grote lijst met de merken en types televisies die een hdcp en hdmi probleem hebben met de horizon box. Mijn type televisie staat er helaas ook bij. http://www.upc.nl/pdf/tv-toestellen-met-hdmi-probleem.pdf
  • rene - ede -
    11/11/2012 09:09 uur
    nu 1 week in huis alleen maar problemen cuntinu beeld weg blauw groen spikkils upc gebeld 30 min wachttijd maar monteur is donderdag geweest en zei dat het aan de tv lag maar dat ze ermee bezig zijn zaterdag voetbal gekeken maar nog steeds een en al ellende bel maandag op dat ik weer over ga op digitale tv daarmee nooit geen problemen mee en ik zal dit zeker niet aanraden bij vrienden en kennissen laat upc eerst maar zorgen dat alles naar behoeren werkt voordat ze het op de markt brengt!!!!!!
  • Dora Sikma - Rotterdam -
    08/11/2012 10:43 uur
    Ik heb de horizon box vanaf 28 september. Nog steeds problemen met regelmatig terugkerend groen beeld. Er staat op het forum van Chelloo.com een zeer lange lijst met types televisies, met name de Phillips en Sony, maar ook Panasonic en diverse andere merken. Allemaal hetzelfde HDMI-probleem, waardoor dat groene beeld ontstaat. Wel zijn er wat updates geweest om alles sneller te laten werken, maar nog geen oplossing voor dat groene beeld. Dat is echt heel vervelend.
  • Jacqueline - Duiven -
    07/11/2012 22:33 uur
    Box 3 weken in huis, toen kwam er pas een monteur. Na vaak bellen en lange wachttijden (van meer dan 60 min). Heb Horizon nu 2 dagen. Beeld is prachtig. Af en toe freezed het beeld, of rare knetter geluiden. Draadloos internet werkt niet. Gelukkig nog een aparte router voor mijn laptop en telefoon. Geen aanrader als je internet op je tv wilt gebruiken. Apps en Share werkt ook niet. Als vaste klant ook geen gebruik kunnen maken van de actie. Jammer UPC!
  • Van klaveren - Arnhem -
    05/11/2012 20:50 uur
    Onlangs horizon aangeschaft maar het werkt nog niet vlekkeloos. Rtl 4 en 5 werken vaak niet en ook het wifi signaal van de nieuwe modem is minder sterk. Rtl 4 en 5 blijken minder sterk uitgezonden te worden, maar het is dan jammer da je niet de mogelijkheid hebt om dan niet in hd te kijken (tijdelijk). Het is verder jammer dat UPC zo slecht te bereiken is (wachttijden van een uur), ze hadden bij het aanbieden van een nieuwe dienst rekening moeten houden met dat meer hulpvragen zouden komen.
  • Fred - Valkenswaard -
    02/11/2012 20:30 uur
    Ook ik heb de Horizon box in huis gehaald,ik moet zeggen heb een super beeld en geluid. Verder werkt alles vertragend en programma gemist heeft een nieuw jasje gekregen maar voor mij hoeft dat niet. Verder is het mij nog niet gelukt om een programma op te nemen.
  • Henk - Lelystad -
    02/11/2012 19:08 uur
    Na 1 maand Horizon ben ik nog steeds ontevreden: traag reagerende AB, schermen die bevriezen, geluid wat hapert of er er niet is. Vaak een zwart scherm wat na 1 seconde weer weg is. Een gebruiksaanwijzing van 20 blz. die zwaar onvolledig is. Een klantenservice die zeer slecht bereikbaar en ondeskundig is. Bij ons is een kabelstoring in de straat gemeten door een UPC monteur en toch duurt het al weer 2 weken voordat men komt. Alles is onder de maat. Systeem is nog lang niet goed genoeg om plezier van te hebben. De ergernissen zijn groter. Ook de box als thuisnetwerk zodat je foto’s of films van je computer op de tv kan bekijken is een aanfluiting. Werkt niet of alles loopt vast. Tv kijken op nieuwste Ipad werkt ook niet. Ik raad het mijn vrienden, kenissen en collega’s niet aan om dit Horizon geval te nemen.
  • Evert - Doetinchem -
    30/10/2012 21:14 uur
    Waardeloos UPC Horizon. Gekozen tijdens de installatie voor oude instellingen. Het oude modem zou moeten blijven werken. Is echter door UPC toch uitgeschakeld. Vele malen gebeld met de helpdesk en het duurt 7 werkdagen voor ze de oude modem weer kunnen activeren. Verder is de WIFI ontvangst erg slecht. Met het oude modem was de ontvangst super en nu kan ik zowel op de eerste als tweede verdieping geen WIFI ontvangen. ADVIES AFBLIJVEN VAN HORIZON. Ik heb inmiddels het nieuwe abonnement opgezegd
  • Els - Almere -
    29/10/2012 15:08 uur
    Lang gespaard, nieuwe smart tv dus ook maar meteen de Horizon box. Ach die box wil niet installeren. Zelfs niet met directe kabel tussen laptop en box met uitleg helpdesk. Hij wil niet nu maar wachten op de monteur. (2 weken duurt dat!) Ik zal ze vragen om verrekening. Ik ben al gelukkig een gelukkig mens, maar zou het UPC lukken hier nog iets aan toe te voegen?
  • jan van eijk - hoogvliet -
    27/10/2012 10:53 uur
    Heb de box sinds een week,internet en telefoon op de oude modem gelaten gezien de opmerkingen op de verschillende fora .Tv werkt goed, geen uitval,goede kwaliteit alleen mis ik een paar zenders maar bellen duurt me nog te lang. Met het delen en content afspelen vanaf andere computers ben ik nog bezig maar denk dat mijn mediaspeler het toch blijft winnen! EEN DING MOET MIJ VAN HET HART,waarom worden vaste klanten (ikzelf al 15JAAR klant)zo slecht behandelt???? GEEN korting,WEL activatiekosten.
  • Willem Slok - Haarlem -
    25/10/2012 09:58 uur
    Ondanks mijn ontevredenheid over de dienstverlening van UPC, heb ik UPC nogmaals de gelegenheid gegeven (met korting) om een betere dienst te leveren met Horizon, maar wat een vergissing. De box hangt gemiddeld 3 x per dag, is traag, slechte interface tav apps, slechte bereikbaarheid van de helpdesk (gemiddeld 1 uur wachttijd, wanneer je ook belt). Naar mijn gevoel had UPC deze dienst nog helemaal niet op de markt mogen brengen. Monteur komt 31 okt a.s, we zullen zien?
  • Vd Schoot - Doorwerth -
    24/10/2012 22:52 uur
    Ik heb sinds vorige week Horizon en ben blij met het snellere internet. Geen problemen met Wifi en telefoon. Wonky nog niet geprobeerd. Wel heb ik ook last van die gekke kleuren waar ik over lees op dit forum. Wel 5 tot 10 keer op een avondje TV kijken gaat het beeld op blauw/groen/ roze pastelkleuren. Beetje zwart/wit tv maar dan in 2 of 3 kleuren. Meestal duurt het 10 seconden of zo maar enkele keer minuten lang en zet ik TV of box uit. Met oude UPC geen last van gehad. Heel gek en vervelend.
  • Co - Haarlem -
    21/10/2012 15:55 uur
    Helaas heb ook ik Horizon genomen.... Installatie was een eitje, maar daarna. Regelmatig vastlopen van de Horizon box, geen internet, trage menu's, geen telefoon en had ik al gezegd dat internet er nu regelmatig uit ligt???? Kortom, neem geen Horizon!!!!
  • Marcel - Ridderkerk -
    21/10/2012 10:27 uur
    Dit product was/is niet af!!! Ik moet nu mijn tv avond gaan plannen, want het duurt een eeuwigheid voordat dat ding is opgestart. samenvattend: Traag in opstarten: Traag/vastlopende menu's: menu niet intuïtief : vaak gebruikte opties zitten diep in een RUK menu verborgen:Slecht beeld kortom: NIET AF
  • Marcel - Ridderkerk -
    21/10/2012 10:27 uur
    Dit product was/is niet af!!! Ik moet nu mijn tv avond gaan plannen, want het duurt een eeuwigheid voordat dat ding is opgestart. samenvattend: Traag in opstarten: Traag/vastlopende menu's: menu niet intuïtief : vaak gebruikte opties zitten diep in een RUK menu verborgen:Slecht beeld kortom: NIET AF
  • Rob Hensbergen - Rockanje -
    20/10/2012 22:21 uur
    Wat een afgang van deze horizon box.Hij vald gemiddeld een keer of 20 per avond in het blauwe beeld.toen ik na heel lang wachten eindelijk een wel vriendelijke man van UPC aan de lijn had.Heb ik niets aan het advies gehad om een andere resolutie voor de tv in te stellen.Hij valt weer herhaaldelijk in het blauwe beeld.Voorheen had ik een hd DVR van UPC en heb nooit storing gehad,Op deze recorder was alles heel duidelijk en snel te vinden.Hopelijk is de volgende Horizon box weer beter.
  • Richard - Barneveld -
    20/10/2012 15:41 uur
    AOP (WCD) (Splitter) in orde, kabels in orde.... Horizon prima werkend!
  • Jeroen - Krommenie -
    19/10/2012 10:56 uur
    Het valt mij op dat vooral in de zuidelijke helft van het land grote problemen zijn met Horizon. Ik heb de boel volgens het boekje helemaal zelf aangesloten en het werkte eigenlijk direct goed. prima snelheid qau internet, telefoon doet het prima, alle zenders doen het net als voorheen prima. Het enige waar ik dan ook een beetje mee zit is de snelheid vanhet menu, dat kan inderdaad beter. Tips voor de afstandbediening zijn inderdaad wel brukbaar.. al met al redelijk tevreden..
  • Jac Groot - Amsterdam -
    19/10/2012 09:42 uur
    Ik heb de box nu een week. Foutmeldingen vlogen om m'n oren bij het installeren. Alles geprobeerd wat ik op internet aan oplossingen tegenkwam. Tevergeeft. Dus toch maar weer bellen. Na 70 minuten pas iemand aan de lijn. En 15 minuten later bleek die persoon het niet op te kunnen lossen. Terwijl ik momenteel wacht op een monteur, toch de box maar weer aangezet. Ineens komt ie wel door de installatie heen. Maar helaas. Installatie afgerond, maar geen enkele zender geeft beeld. ZEER SLECHT!
  • Dora Sikma - Rotterdam -
    16/10/2012 18:31 uur
    Ik heb de horizonbox nu bijna 3 weken, en UPC is heel slecht te bereiken. Nog steeds elke keer lichtgroen beeld en ik moet hem constant aan en uit zetten. Ze willen ook niet zeggen wanneer het opgelost zal zijn met updates. Waardeloos is dit en ik heb nu echt spijt dat ik er nu aan vast zit. En straks de rekening betalen voor een product waar nog heel veel problemen aan vast zitten, zoals in mijn geval dat lichtgroene beeld elke keer.
  • Juliska Grahame - Amsterdam -
    14/10/2012 13:04 uur
    Op de oude mediabox kan je gewoon de ondertiteling aanzetten voor de Engelse zenders zowel bij direct kijken als bij opnamen afspelen. Deze mogelijkheid ontbreekt bij Horizon. Geen enkele reactie van UPC op deze klacht gehad.
  • jef - eindhoven -
    12/10/2012 12:59 uur
    nu bijna 2 weken de horizonbox in huis. Op wat kinder ziektes na(wat eigenlijk niet zou moeten kunnen na intern 1 a 2 jaar testen)werkt het toch wel na behoren. Ik heb het bedraad aangesloten omdat ik geen gedoe wil met snelheid verbindings problemen die je altijd overal wel bijhebt. Het beeld is vaak subliem,zeker op film1 hd das nog mooier dan films in bluray pc mijn pc erg raar,maar wel lekker hehe! maar dat is ook afhankelijk van de bron,nederlandse zenders en rtl valt vaak vies tegen.
  • Pjotr - Amsterdam -
    11/10/2012 22:53 uur
    Net 1,5 uur met upc aan de telefoon gehangen (waarvan 1 uur wachten :( )Binnenkort komt er een update die een hoop moet fixen(twonky, glitch in opnames, modem en telefoon gebruik etc.) goede tip voor iets meer gebruiksgemak is ff kijken naar de de horizon gebruikerstips op de upc site. http://www.upc.nl/klantenservice/horizon/gebruikerstips/
  • Gert oerlemans - eindhoven -
    09/10/2012 06:38 uur
    tot nu toe alleen maar problemen beeld valt steeds weg krijg dan een negatief beeld menu is traag monteur ook langs geweest maar kon het ook niet verhelpen ik hoop snel die vorige modem weer te kunnen gebruiken!!
  • Wim - Assendelft -
    07/10/2012 13:07 uur
    tja, het was even wennen. De box en alles wat daarbij hoort zelf geinstalleerd. Het werkte direct perfect. Ook de TV op mij I-pad werkt perfect. Er zijn nog wat instellingsvragen maar de monteur komt donderdag. Kortom tot nu toe zeer tevreden. Dit geldt ook voor de behulpzaamheid in de winkel op de kabelweg te Amsterdam.
  • Dora Sikma - Rotterdam -
    01/10/2012 23:31 uur
    De horizonbox werkte bij mij ook helemaal niet goed. Steeds signaalonderbrekingen, soms een licht-groen of blauw beeld met vage schimmen, traag, enzovoorts enzovoorts. Veel gebeld met UPC, en nu heb ik als noodoplossing analoge televisie en internet en telefoon ook nog op een apart modem. Ik had altijd een uitstekend signaal op de oude box, maar nu heb ik ineens wel signaalproblemen. Het is geïnstalleerd door een monteur, en die komt donderdag weer langs. Ben benieuwd!
  • Gerard - Eindhoven -
    01/10/2012 10:14 uur
    Tot nu toe waardeloos. Traag,traag,traag,als je te snel diverse knoppen op de afstandsbediening intoetst loopt de Horizon vast. Elke dag is anders. De ene dag geen RTL4 en de volgende dag Geen SBS6 en veel zenders zeer slecht beeld. Nu heb ik op onverklaarbare wijze geen WIFI meer.Twonky werkt ook niet,je kunt op de Horizon niets afspelen. De zenders die het wel doen zijn zeer goed,dus ik hoop dat alles toch nog goed komt. TIP. Wacht er nog een tijdje mee.
  • Aziz - rotterdam -
    30/09/2012 22:10 uur
    Het is traag en werk niet ''on demand'' is traag en valt weg en ik heb filmgehuurd en wel betaald maar kan hem niet kijken komt telkens foutmelding aan maar voorde rest snelle internet en perfecte beeld
  • Jos - Rotterdam -
    30/09/2012 14:10 uur
    Vreselijk! Draadloos netwerk werkt niet, evenmin nummerweergave en in het begin ook veel problemen met tv-kijken en opnemen. Wachttijd aan de telefoon is zeer lang en dan nog wordt je vaak niet goed geholpen. Moet nu vier weken wachten vooraleer er een monteur aan huis kan komen, terwijl ik met geen enkel toestel op draadloos netwerk kan! Inpakken die handel!
  • Ger - Lelystad -
    29/09/2012 22:14 uur
    I heb wel een goed exemplaar geen storingen maar mijn oudere tv heeft niet zo'n goede weergave waardoor teksten van het menu lastig te lezen zijn, dat komt mede doordat de ondergrond het lopende programma is i.p.v, ede vertrouwde blauwe achtergond. Ook vind ik het een min punt dat ik voor alles wat het menu moet raadplegen ipv even kijken wat er zo komt, dan komt weer die slecht leesbare tekst ook is alles traag....
  • Jan - Rotterdam -
    29/09/2012 18:39 uur
    Afgezien van alle fouten, de traagheid en de vastlopers is mijn grootste bezwaar dat het apparaat zich zeer slecht gedraagt in een bestaand netwerk. Bij mij is de box met een lan-kabel aangesloten aan mijn draadloze router. Het apparaat claimt onmiddellijk 20 ip-adressen en deelt deze via een eigen DHCP server uit aan aangesloten apparaten. Dit werkt allemaal zo slecht dat het apparaat na enige tijd ip-conflicten meldt en niet meer te benaderen is. -vervolg in volgende reactie-
  • Arjen Jilsink - Apeldoorn -
    29/09/2012 16:48 uur
    Gisteren de Horizon box gekregen vandaag geïnstalleerd: Eerste bevindingen: - 1x vast lopen tijdens tv kijken - Bestaand internet verbinding van UPC werkt niet meer - Pin codes worden op het scherm getoond als je ze intypt!! - erg vervelende zoeken met de afstand bediening - kan de settop box niet beheren via web - Goede kwaliteit beeld
  • Martin - Purmerend -
    29/09/2012 13:34 uur
    vlak voor de monteur kwam zelf al alle juiste kabels gelegd, dus na een half ur was de collega weer weg, alleen de 1e avond 2x een beeld-freeze gehad maar daarna nergens problemen meer mee.. enige wat ik mis is dat je tijdens het zappen niet meer ziet wat het volgende programma is, maar alleen het huidige programma.. super tevreden over het beeld en het surround geluid.
  • fred - oud beijerland -
    29/09/2012 09:02 uur
    Samengevat totnutoe: negatief. Ik wilde aansluiten op bestaand netwerk ivm ip ranges maar het hele pakket werd meteen horizon centered. Mag over 2 weken terugbellen om dit te laten aanpassen. Apps onwerkbaar traag en invoer is omslachtig. Ik heb mijn hoop gevestigd op de toegevoegde waarde van de Twonky apps voor content sharing, maar horizon meldt zich niet als player en de Twonky suite zorgt vooral voor verwarring. Sharing gaat uiterst traag.
  • Nol - Rotterdam -
    29/09/2012 03:24 uur
    Dan heb ik misschien mazzel gehad met wat er uit mijn doos kwam. Horizon werkt perfect en mijn internet via de kabel en middels wifi zijn beter dan ooit. Natuurlijk zijn er wel wat verbeter punten, maar beeld en internet zij. vooralsnog prima
  • Adrie - Nijmegen -
    29/09/2012 00:39 uur
    Ik heb de horizon box 2 dagen in huis en ben zeer tevreden.Supermooi beeld ,menu is mooi uitgebreid .Je meot wel je even in verdiepen maar het wekt naar behoren.Alleen internet en twlefoon heb ik bij oude situatie gelaten.
  • Adrie - Nijmegen -
    29/09/2012 00:39 uur
    Ik heb de horizon box 2 dagen in huis en ben zeer tevreden.Supermooi beeld ,menu is mooi uitgebreid .Je meot wel je even in verdiepen maar het wekt naar behoren.Alleen internet en twlefoon heb ik bij oude situatie gelaten.
  • John - Zevenaar -
    28/09/2012 22:47 uur
    Kan me alleen maar aansluiten bij wat er geschreven wordt het is allemaal erg TRAAG!
  • johannez - hoogeloonh -
    28/09/2012 21:33 uur
    Wat een drama, begin er niet aan! Klnkt allemaal leuk maar de tvs boven doen het niet meer, horizon op pc werkt niet meer, erg, heel erg traag allemaal en apps werken voor geen met. Inpakken en oprotten die horizon.
  • johannez - hoogeloonh -
    28/09/2012 21:33 uur
    Wat een drama, begin er niet aan! Klnkt allemaal leuk maar de tvs boven doen het niet meer, horizon op pc werkt niet meer, erg, heel erg traag allemaal en apps werken voor geen met. Inpakken en oprotten die horizon.
  • Lex - Amsterdam -
    28/09/2012 21:06 uur
    Ik maak nu al gebruik van het Horizon internetplatform, en dat bevalt goed. Maar als ik de ervaringen met die box tot dusver lees, dan wacht ik nog een tijdje met het aanvragen daarvan. Al is mij wel duidelijk dat dit de toekomst wordt: de integratie van internet en tv. Over een paar jaar zijn we niet anders meer gewend.
  • Marcellino - Dieren -
    28/09/2012 20:55 uur
    Is. Inderdaad erg traag.. Menu ziet er wel netjes uit, maar voordat je ergens bent waar je wilt wezen is echt een dooddoener.. Vorige vox vanuit ok knop en bladeren door alle zenders en per zender dan ook nog kunnen zien wat er uren later op tv komt is bijmde horizon een erg gemis. De snelle functie vanuit afstand bediening vorig upc box was veel beter.. Neemt niet weg dat het oogt...Maar het mag allemaal wat sneller en praktischer.
  • William - Apeldoorn -
    28/09/2012 20:30 uur
    Na een week stoeien en menig telefoontje naar UPC, (wachttijd tot 60 !!!!!! minuten) een zeer teleurstellende ervaring. Menu structuur zag er op het eerste gezicht goed uit, maar allengs veranderde het in een irritant gebeuren. Zeer traag en gebruiksonvriendelijk. Geen overzichtslijst meer van zowel de geplande als de gemaakte opname's is een groot gemis. Android App pas in tweede helft 2013. Dus ingepakt en weer retour. Als straf heb ik wel drie dagen zonder TV/Internet en Telefoon gezeten.
  • Alfons Verbiest - Almere -
    28/09/2012 19:53 uur
    Ik gebruik hem zonder al te veel toeters en bellen. Gewoon TV kijken en radio luisteren. Geregeld iets opnemen en later afkijken. En dat werkt tot nu toe prima. Ook heb ik nog geen problemen gehad met VOD. Tot nu toe ben ik er dus heel tevreden over. Ik hoop dat dit zo blijft natuurlijk.
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    28/09/2012 18:52 uur
    Een kennis van mij heeft om omruiling gevraagd,en heeft de 'Horizon' aangevraagd,nu zo'n 14 dagen geleden,het nadeel is,dat de (bestaande)klant direct een 'nieuw' jaarkontakt krijgt bij aanvraag Horizon, alsook 'aansluitkosten' die in rekening worden gebracht, verder heeft mijn kennis vandaag nog te horen gekregen, dat de uitlevering van de 'Horizon'mogelijk pas in November kan plaatsvinden! Je kunt vraagtekens hierbij plaatsen,als UPC eerst beweerde ze'volop' op voorraad te hebben. ;-)
  • Alex - Leeuwarden -
    28/09/2012 18:45 uur
    Ik ben ook in het bezit van de horizon box en eerlijk gezegd er moet nog heel wat gebeuren vooral de afstand bediening is flut..