Nieuws

Overzicht

07 oktober 2012

Uitzending Gemist op Samsung Smart TV

Nederlandse eigenaren van internettelevisie van fabrikant Samsung die van het internettelevisieplatform Smart TV voorzien zijn, kunnen ook naar programma gemist kijken.

Samsung kondigde eerder dit jaar aan dat men de uitgesteld kijken-diensten van de publieke omroep, RTL Nederland en SBS Nederland nog dit jaar aan het Nederlandse Smart TV-platform zou toevoegen. De eerste stap heeft de fabrikant nu gezet.

Uitzending Gemist bij Samsung

Het uitgesteld kijken-platform Uitzending Gemist van de Nederlandse Publieke Omroep is vanaf 4 oktober via Smart Hub TV op de 2012-modellen in de Samsung ES-serie te installeren. Hiermee kan de gebruiker van Smart TV nu uitzendingen van de publieke omroep die eerder op de landelijke tv-kanalen Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 zijn uitgezonden tot tien dagen terug kijken.

Zonder reclame

Op de Samsung Smart TV wordt Uitzending Gemist zonder reclame aangeboden. De publieke omroep en de STER plaatsen sinds kort bij het bekijken van tv-programma’s via Uitzending Gemist bij enkele tv-aanbieders voor de start een tv-commercial.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • leo mittertreiner - hoofddorp -
    22/03/2014 11:33 uur
    Is het mogelijk om uitzending gemist via een aap op de Samsung tv UE40C6710USXXN te krijgen.
  • kruidhof - lutten -
    12/04/2013 13:27 uur
    Ik heb een samsung ES6140 gekocht. Ik heb deze net uit de doos gehaald. Kan ik op deze tv ook uitzendinggemist kijken of de app downloaden? Ben benieuwd
  • Ed - Rijswijk -
    30/01/2013 15:42 uur
    "nou ik zal wel blit zijn maar geen Uitzending Gemist op mij samsung tv voor dat tv totlaal iets plaas kijk het is even naar of het wel zo is". Zo zo, dat is een beste...
  • Mark - Zwitserland -
    01/01/2013 12:29 uur
    Ik woon in heb buitenland en kan de uitzending gemist app niet vinden. Heb een gloednieuwe UE50ES6980SXZG(model voor Zwitserland), in NL heet deze UE50ES6900. Kan het zijn dat deze app niet in het buitenland beschikbaar is? Ik ben een leek.. kan dus ook aan mij liggen. alvast bedankt voor reacties!
  • Ernst - Raamsdonksveer -
    10/11/2012 10:50 uur
    http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/2012/04/14/waarom-een-eigen-uitzendinggemist-app-voor-de-samsung-smart-tv/ Hier vind je de niet officiële uitzending gemist. Werkt goed op mijn ue46D6500
  • barbara - Vlissingen -
    04/11/2012 18:27 uur
    @marco en/of anderen...wij hebben een UE... Samsung tv maar ik kan de app al niet vinden? Waar zoek je dat? In de samsung apps staat ie niet?
  • marco Winkel - Lent -
    11/10/2012 05:42 uur
    werkt perfect op mijn ue40eh5300
  • Diego - Rotterdam -
    08/10/2012 17:23 uur
    Samsung moet zich kapot schamen. Als je dus een televisie hebt gekocht in augustus 2010, dan kan je wat Samsung betreft in de stront zakken en leveren zei geen support meer op een televisie die destijds bijna 3000 euro gekost heeft. Ik dacht dat leveranciers altijd een minimale verplichte ondersteuning van een product voor 7 jaar moest hebbem. Hier ga ik zeker een mailtje over naar Samsung sturen.
  • Diego - Rotterdam -
    08/10/2012 17:23 uur
    Samsung moet zich kapot schamen. Als je dus een televisie hebt gekocht in augustus 2010, dan kan je wat Samsung betreft in de stront zakken en leveren zei geen support meer op een televisie die destijds bijna 3000 euro gekost heeft. Ik dacht dat leveranciers altijd een minimale verplichte ondersteuning van een product voor 7 jaar moest hebbem. Hier ga ik zeker een mailtje over naar Samsung sturen.
  • Peter - Leidschendam -
    08/10/2012 13:17 uur
    Afgelopen vrijdag, de nieuwe software 001026 op mijn Samsung ES6710 gezet. NPO uitzendinggemist werkt prima.
  • AJA - Voorburg -
    07/10/2012 21:55 uur
    Het werkt ook (prima) op de ES7000 serie!
  • ShakerNL - Zutphen -
    07/10/2012 20:50 uur
    Veel te duur zo'n Smart TV. En ik mis hem niet. Ik heb een wat oudere LCD TV waarmee ik op het internet kan surfen, YouTube, Uitzending Gemist en RTL XL (ook zonder reclame), en nog veel meer. Allemaal dankzij m'n VU+ Uno (Linux ontvanger) die vele malen goedkoper is dan zo'n dure tv.
  • edbe - kerkrade -
    07/10/2012 13:49 uur
    jongens toch, laat het smart tv gebeuren maar eerst een goede ontwikkeling maken voordat dadelijk heel NL weer zo een tv heeft het het wordt weer niks.....
  • Johan - Purmerend -
    07/10/2012 13:06 uur
    Het werkt niet alleen op de ES8000 maar op alle ES toestellen. Dat zijn toestellen die 2012 in de winkels zijn gekomen. Oudere toestellen worden denk ik niet meer ondersteund voor dit soort nieuwe apps.
  • sander - deventer -
    07/10/2012 12:26 uur
    let op Uitzending Gemist wekt alleen op Samsung ES-8000 televisie dus niet op Samsung tv ue40d8000 daar zit nog geen Uitzending Gemist op hoop ook daar het daar snel op komt
  • anne - ane -
    07/10/2012 12:13 uur
    Nu nog SBS-gemist op ALLE Philips-TVs (ipv alleen de 2011 en 2012 modellen). Philips maakt weer ene slecht beurt!
  • sander voortman - deventer -
    07/10/2012 11:52 uur
    ik zie het al ik heb de ue40d8000 en daar werkt het nog niet op zo te zien maar tog dank voor deze info
  • Jarco - Hilversum -
    07/10/2012 11:37 uur
    Voor de goede orde: Dan heeft u de televisie zoals deze bij het artikel staat afgebeeld? Hierop is namelijk Uitzending Gemist vanaf 4 oktober beschikbaar. U dient wel de update voor Samsung apps en Samsung Smart Hub TV te installeren voordat de app Uitzending Gemist in de applijst voorkomt. Deze staat in het gedeelte Samsung apps boven aan de lijst met aanbevolen apps. U dient dan enkele malen op de linker pijltoets op de afstandsbediening te drukken om deze app in beeld te krijgen.
  • sander - deventer -
    07/10/2012 11:30 uur
    ik heb de zelfde tv u op redactie heeft staan maar hier in deventer niet te zien op sumsung tv Uitzending Gemist wel heel gek dat het bij u wel zo is en niet bij mij
  • Jarco - Hilversum -
    07/10/2012 11:06 uur
    Op de redactie gecheckt op de Samsung ES-8000 televisie.
  • sander voortman - deventer -
    07/10/2012 11:02 uur
    nou ik zal wel blit zijn maar geen Uitzending Gemist op mij samsung tv voor dat tv totlaal iets plaas kijk het is even naar of het wel zo is