Nieuws

Nieuwsoverzicht

14 november 2012

Dre en Roxeanne Hazes zoeken nieuwe volkszanger

André jr. en Roxeanne Hazes – de kinderen van de overleden volkszanger André Hazes – gaan voor SBS6 in een talentenjacht op zoek naar een nieuwe Nederlandse volkszanger of -zangeres.

In het programma Bloed, Zweet en Tranen worden ze in deze zoektocht door ervaren Nederlandse artiesten ondersteund. De uiteindelijke keuze wie de nieuwe volkszanger of zangeres gaat worden, ligt bij de SBS6-kijker. Die mag in de finale de uiteindelijke keuze bepalen.

Nederlandse muziek op groot podium

In Bloed, Zweet en Tranen krijgt Nederlandstalig zangtalent een kans om door te breken bij het grote publiek en SBS6 wil hiermee het Nederlandse lied weer een groot podium geven. André Hazes is ongetwijfeld de meest ultieme volkszanger die ons land ooit heeft gekend. Zijn kinderen, André jr. en Roxeanne - bij wie het nationale lied in het bloed zit - zijn dan ook de ideale juryleden voor de keuze van dit nieuwe talent. Het repertoire is breder dan de klassiekers van André Hazes. Ook hits van bijvoorbeeld Frans Bauer, Jan Smit, Guus Meeuwis, Gerard Joling of Jeroen van der Boom worden ten gehore gebracht.

SBS6 haakt bij Hazes-gekte aan

De afgelopen weken is er in de Nederlandse media veel aandacht voor André Hazes geweest. De NTR zond vorige week de documentaire Zij Gelooft In Mij opnieuw uit. Ook ging de Hazes-musical Hij Gelooft In Mij in première. SBS6 haakt met Bloed, Zweet en Tranen bij de immense populariteit van André Hazes aan. Producent Talpa is met de inschrijving voor de nieuwe talentenjacht begonnen. Het programma is in het voorjaar van 2013 op SBS6 te bekijken.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • Jan Pasmans - Hilvarenbeek -
    24/03/2014 08:22 uur
    Ik weet niet wat die Betsie uit Helmond en die Annette uit Waalwijk voor hebben om "zomer in de Kempen" af te kraken, hadden ze maar moeten komen luisteren op de BAH-avond in Hilvarenbeek op Carnavals-zaterdag. Hadden ze kunnen meemaken toen bij "Zomer in de Kempen" het dak er af ging!!
  • Betsie - Helmond -
    23/02/2014 11:57 uur
    Ik heb begrepen dat jullie met een stel naar de BAH avond willen gaan in Beek vanuit Waalwijk. Ik heb ook een stel bij elkaar getrommeld en het lijkt ons leuk om met z'n allen te gaan. Alleen; als jullie voor Pasmans gaan dan lees ik liever een boek. Goed navragen hoor!!! Bij de Gouden Carolus. Evt. tot dan! Groet van Betsie.
  • Annette - W -
    19/01/2014 06:25 uur
    Hoi Betsie, Ik heb geluisterd en gekeken en je hebt gelijk zowel de muziek als de zanger konden mij niet bekoren.
  • Betsie - Helmond -
    29/12/2013 08:17 uur
    Inderdaad, Anette, luister op you tube naar bijzonder brabant van Jan Pasmans en dan weetje genoeg. Het is een nummer uit een hele oude doos.
  • Annette - W -
    17/12/2013 08:23 uur
    Jammer voor Pasmans dat hij niet is uitgenodigd, maar als je hem het liedje zomer in de kempen hoort zingen dan is het duidelijk. Niemand zit te wachten op afgezaagde muziek.
  • marco duivesteyn - almere -
    12/11/2013 22:03 uur
    ik heb echt talent en mijn zus en mijn vriendin gerrie de jonge zeggen me ik echt atlent heb om te zingen en ook ik echte fan beb van jullie vader andre hazes en ik zing veel al mamma en ik hoop dat u me zeer spoedig kan terug mailen op mijn e mail adres . M.V.G marco duivesteyn
  • Annette - W -
    02/04/2013 08:23 uur
    Ik heb naar de eerste uitzending gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat je overal beter naar kunt kijken naar SBS 6. Heb de knop omgedraaid want zowel de kandidaten als de hele entourage was om te janken.Dat zal in de toekomst wel weer zo zijn.
  • Yvette - Loon op Zand -
    20/03/2013 17:47 uur
    Volkszanger is dat iemand die van die smartlappen zingt waar een normaal mens niet goed van wordt?
  • Betsie - Helmond -
    02/03/2013 07:40 uur
    Als Jan Pasmans zingt zoals hij schrijft dan is het met de auditie zo klaar.
  • Els - Eindhoven -
    09/02/2013 09:06 uur
    Ter informatie; Ik hoop dat ik wordt uigenodigd; Moet zijn; ik hoop dat ik WORD UITGENODIGD.
  • Annette - W -
    09/02/2013 00:10 uur
    Moet je kunnen zingen dan???
  • Jan Pasmans - Hilvarenbeek -
    06/01/2013 09:44 uur
    Hoi, Ik heb me opgegeven voor dit programma!Ik hoop dat ik wordt uigenodigd om auditie te mogen doen! Dit is een mooie kans om hopelijk vele mensen te laten genieten van wat ik wil uitdragen met het zingen van een lied!
  • alex opthof - rotterdam -
    05/01/2013 20:32 uur
    Nou kan in de badkamer goed zingen ,geen mic ervaring we zien wel misschien,grtz alex opthof.
  • Johan - Raalte -
    15/11/2012 14:33 uur
    Ik vindt de nieuwe programma's van SBS6 juist erg leuk en mijn zaterdagavond bestaat vooral uit SBS6. Ik moet er wel bijvermelden dat wij misschien wel echte SBS zenders kijkers zijn. Zelfs mijn kinderen stemmen veelvuldig op SBS6 of Veronica af. De rtl zenders wordt hier niet veel naar gekeken. Ik denk dat dit nieuwe programma wel weer een echte hit gaat worden.
  • adsl gebruiker - brunssum -
    14/11/2012 15:50 uur
    Denk dat SBS het ook niet telkens alleen op die vrijdag of zaterdag moet zoeken. Kan wel maar telkens tegenover een succesvol format van RTL? Kan wel maar dan moet het ook iets zijn wat de kijkers van dit format weet over te halen naar SBS. Misschien is het een idee om het format big brother,de Bus bij SBS van stal te halen? Jullie proberen het ik zie het wel maar programmering kan beter ook doordeweeks. Van je vriend moet je...heb ik mn twijfels over. Presentatoren spelen ook een rol