Nieuws

Overzicht

29 november 2012

TLC gaat de hele dag uitzenden

Vrouwenzender TLC is vanaf 8 januari 2013 de hele dag te bekijken. Tot dat moment deelt TLC het kanaalslot met het natuurkanaal Animal Planet.

Omdat TLC het huidige deelkanaal vanaf 2013 in zijn geheel gaat vullen, blijft het vrouwenkanaal in gemeenten waar het nu analoog te bekijken is gewoon beschikbaar. Animal Planet blijft na 8 januari 2013 bij de meeste aanbieders in aanvullende zenderpakketten onder de naam Animal Planet beschikbaar. Aanvullend zendt TLC drie uur Animal Planet-programmering per dag uit op werkdagen van 12:00-15:00 uur en in het weekend van 06:00-09:00 uur. In dit blok worden de programma’s uitgezonden die aansluiten bij de vrouwelijke doelgroep van TLC. Animal Planet HD blijft bij alle aanbieders met een HD-aanbod te zien.

Onderzoek onder kijkers

Uit onderzoek onder vrouwen uit alle regio’s van Nederland, inclusief het eigen TLC-panel, blijkt dat er meer behoefte is aan eigenzinnige, non-fictie vrouwenprogrammering. Deze verandering betekent ook dat TLC een nieuwe programmering krijgt. Tot de hoogtepunten van de nieuwe programma’s behoren het spraakmakende Here Comes Honey Boo Boo en Breaking Amish, die beide in America alle TLC-kijkcijferrecords braken.

TLC non-fictie zender

TLC is een non-fictie en lifestyle entertainment tv-zender voor vrouwen. Naast Discovery Channel is TLC de tweede vlaggenschipzender van Discovery Networks. Wereldwijd bereikt de zender ruim negentig miljoen huishoudens in meer dan honderdvijftig landen en is daarmee de grootste vrouwenzender ter wereld. TLC, in juli 2011 in Nederland gelanceerd, is de meest selectieve vrouwenzender met volledige dekking in het analoge en digitale basispakket.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • TAZ - mierlo -
    12/01/2013 00:49 uur
    dit nieuws vindt ik dus ook niet leuk. weer een analoge zender minder op de kabel. vorig jaar moesten we al afscheid nemen van ketnet en brabant 10, vervolgens raakte kindernet 6 uur zendtijd kwijt en zondt animal planet alleen nog maar van 2.00 tot 15.00 uur uit en nu dit weer.
  • MissShady - Alkmaar -
    28/12/2012 02:42 uur
    Ik ben een vrouw en ben het er NIET mee eens dat Animal Planet word vervangen door TLC waarom kan het geen andere zender zijn bv een zender met alleen maar tekenfilms want kan me niet voorstellen dat er om 20:00 nog kinderen zijn die om die tijd nog tekenfilms kijken! Vind het echt heel jammer want Animal Planet was 1 van mijn favo zenders aangezien TMF, The Box enz er ook al afgehaald zijn!
  • Willem (ziggo) - Bergen -
    25/12/2012 10:44 uur
    WAAARDELOOS! Dus een goeie zender word vervangen voor nog meer waardeloze SBS programering? Toddlers n Tiara's en denegerende make over programma's, laat ze ajb die meuk acter de decoder zetten! Het is geen Amerika! En een onderzoek onder kijkers zal, zoals gebruikelijk, onder 100 mensen zijn die heel Nederland voor moet stellen. En niet idereen kan extra zender pakketten betalen.
  • Willem (ziggo) - Bergen -
    25/12/2012 10:36 uur
    WAAARDELOOS! Dus een goeie zender word vervangen voor nog meer waardeloze SBS programering? Toddlers n Tiara's en denegerende make over programma's, laat ze ajb die meuk acter de decoder zetten! Het is geen Amerika! En een onderzoek onder kijkers zal, zoals gebruikelijk, onder 100 mensen zijn die heel Nederland voor moet stellen. En niet idereen kan extra zender pakketten betalen.
  • Peter - Heemstede -
    30/11/2012 13:10 uur
    Jammer wel. Veel mensen kunnen dan geen A.P. meer kijken. A.P.24 zit veelal in extra pakketten en/of HD in HD-extra (bv KPN). Wel jammer bij KPN is dat de SD versie (112) niet klopt qua verhouding: uitgerekt/ingedrukt beeld. Ook als je het op 4:3 LB bekijkt. Ik kijk altijd via de HD versie. Een tante van mij is speciaal Digitenne gaan kijken vanwege A.P. Zij had die zender niet in het analoge pakket van UPC. Bij Digitenne zit ie er na 8 januari dus niet meer op.
  • Jan Kuijpers - Meijel -
    30/11/2012 06:49 uur
    en Canal Digitaal dan?????
  • David Meijer - Gouda -
    29/11/2012 20:22 uur
    bij ons ook in HD en SD bij KPN Interactieve TV
  • Vincent - Arnhem -
    29/11/2012 19:47 uur
    Bij UPC ook, maar dan alleen in HD.
  • David Meijer - Gouda -
    29/11/2012 18:41 uur
    Bij KPN Interactieve TV zit Animal planet 24 uur al
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    29/11/2012 16:37 uur
    Dat providers nog steeds niet in (willen) zien dat deelzenders ook geen oplossing is! Goed dat Animal Planet 24u ter beschikking komt in het digitale aanbod, beter zou nog zijn, dat er wat meer Animal Planet HD zou worden neergezet bij de diverse providers,en ja, uiteraard ook bij M7 group S.A, ook zo met RTL8 HD, wat zomaar ophoudt rond 00.00u en waar je dan naar de sd versie moet gaan kijken, vaak erg hindelijk met films, die (vaak) tóch kwalitatief béter zijn dan de sd variant.