Nieuws

Nieuwsoverzicht

19 februari 2013

KPN wil OUTTV uit aanbod halen

Gay lifestylezender OUTTV voert actie om in het zenderaanbod van KPN Interactieve Televisie beschikbaar te blijven. KPN is van mening dat de zender te weinig bekeken wordt.

KPN biedt via haar koper- en glasvezelnetwerken ook OUTTV aan, maar is van plan deze zender binnenkort uit het aanbod te verwijderen. Recent verwijderde KPN ook al diverse zenders uit haar aanbod. Er kwamen diverse nieuwe zenders, maar er verdwenen minstens evenveel andere.

Vijf jaar OUTTV

OUTTV is de enige gay lifestyle zender in Nederland en viert dit jaar haar vijfjarig bestaan. De zender is bij vrijwel alle kabelexploitanten te bekijken en ook via Glashart en KPN. Het plan van KPN om doorgifte van de zender te staken, zet op de feestvreugde een domper. OUTTV roept dan ook haar kijkers en sympathisanten op om steunbetuigingen te sturen naar het mailadres kpn@out.tv.

Decoder KPN op OUTTV laten staan

Een opmerkelijk verzoek doet OUTTV ook aan haar huidige kijkers bij KPN. Het is de bedoeling de decoder daarbij zolang mogelijk op kanaal 315, ofwel OUTTV, te laten staan. KPN registreert met interactieve televisie het aantal minuten dat iedere abonnee kijkt en beslist mede naar aanleiding daarvan of een zender goed genoeg wordt bekeken om in het zenderaanbod te behouden. OUTTV verbindt er zelfs een reisje naar Londen aan voor de kijker die op deze manier het langste kijkt. Het is niet bekend of KPN inhoudelijke of financiële motieven heeft voor de geplande stopzetting.

KPN al onder vuur wegens SLAM!TV

De actie van OUTTV tegen KPN staat niet op zichzelf. KPN verwijderde recent ook al een aantal zenders uit haar aanbod waaronder TVE, RAI Uno en SLAM!TV. Onduidelijk is of dit vanwege een gebrek aan uitzendbandbreedte op haar platformen is. SLAM!TV verdween uit het zenderaanbod in ruil voor nieuwe zenders, maar KPN heeft benadrukt dat het SLAM!TV wel degelijk waardeert. Om een terugkeer in het KPN zenderaanbod te bewerkstelligen, is SLAM!TV ook een actie gestart.
Geschreven door: Jan-Hein Visser

 
  • 0
    adsl gebruiker - Brunssum -
    20/02/2013 21:14 uur
    @Sjoerd-Schiedam. ARD en ZDF in HD kwaliteit dan? Zenden heel veel in Native HD uit en die halen ze er ook even af. Ruimte genoeg op FTTH..! Kijk maar naar de reclame spotjes van KPN op Youtube. Maar zie nou maar eens de praktijk ook mbt concurrentie op de glasvezel. Halve waarheden alom KPN die doet het gewoon. Ruimte voldoende? Goed doen wij de zender stoelen dans? Maar u had toch genoeg ruimte? Ja maar geen distr.overeenkomst sorry. Niche krijgt ook geen kans. Niet genoeg kijkers?Daagg
  • 0
    Sjoerd - Schiedam -
    20/02/2013 15:36 uur
    Ik vind de beeldkwalteit van OUT TV niet meer van deze tijd. Het is wel breedbeeld maar de kwaliteit is net een VHS band.
  • 0
    peter - elim -
    20/02/2013 14:50 uur
    het is out voor outtv.mist niemand
  • 0
    Togan - Anamur sahil -
    20/02/2013 14:37 uur
    Pieter A´dam, dan kunnen er ook een paar RTL zenders verdwijnen, is ook heel veel herhaling. Het is weer meten met twee maten.
  • 0
    Pieter - Amsterdam -
    20/02/2013 13:41 uur
    Gek dat er niet naar gekeken wordt? Gek dat KPN doordat er niet genoeg naar gekeken wordt het uit hun pakket haalt? Wanneer OUTTV niet continu herhalingen en verouderde series zou uitzenden had het wellicht bestaansrecht gehad. Maar na 5 jaar nog steeds niet echt een goed beeld een slecht lopende epg etc... Dan heb je het als zender echt niet begrepen!!! Gemiste kans OUTTV!
  • 0
    Peter - Heemstede -
    19/02/2013 18:25 uur
    Ach, KPN is niet echt gay-vriendelijk. In het p...o pakket zit ook al niets daarvan. En dan de enige (!) gay-lifestylezender schrappen. Wel een beetje schandelijk.
  • 0
    Martijn - Wijchen -
    19/02/2013 17:01 uur
    Het artikel is nu na wijziging nog waziger geworden. Nu is glasvezel met goed, maar wordt ADSL eerst met hoofdletters geschreven en later weer met kleine letters. En dacht men bij OUTTV niet dat KPN alles registreert. Valt toch op dat men eerst maar 1 uur per dag kijkt en na deze oproep plots 12 uur. En blijft OUTTV nu wel op VDSL is de vraag die na het lezen van het artikel blijft rondgaan in mijn hoofd.
  • 0
    adsl gebruiker - Brunssum -
    19/02/2013 17:00 uur
    @Ebde_Kerkrade. Dit gelieve te doen als je ook die ISP met die 21HD zenders kan pakken. Ten alle tijde en overal aub. En dan mag KPN doorgaan met versleutelen en geen DVB-C leveren. Dan pas komt de echte afrekening en niet alleen voor KPN. Maar..moet ik het nog benoemen wat de situatie is? Geloof het niet he..
  • 0
    edbe - kerkrade -
    19/02/2013 16:33 uur
    ik dacht dat je met glasvezel meer zenders erop kon zetten, maar ze gooien meer zenders eraf dan dat ze erbij gooien......
  • 0
    William - Antwerpen -
    19/02/2013 16:32 uur
    In Vlaanderen wil OUTTV enkel maar bij Telenet. Zaten eerst bij Belgacom en sloten toen een exclusiviteitscontract af met Telenet. Bye bye bij Belgacom dus. Wij hebben toen ook bij OUTTV geprotesteerd, kreeg je doodleuk de mededeling dat je maar Telenet klant moest worden. OUTTV moet dus niet onder doen voor KPN, want blijkbaar vonden zij (OUTTV) het belangrijk om exclusief bij één aanbieder te zitten.
  • 0
    Dick - Zutphen -
    19/02/2013 16:28 uur
    OUT TV is een zender die zich richt op een minderheid van de bevolking. Dit riekt naar homofobie...KPN gaat dus voor de meerderheid en het kijkcijfer .. Valt te verwachten van zo'n club nitwits... F*** KPN.. Blij dat ik UPC heb... Alsof Family 7 zo'n kijkerskanon is...
  • 0
    Martijn - Wijchen -
    19/02/2013 16:27 uur
    Wazig artikel. Waarom wordt glasvezel eerst met een hoofdletter geschreven en daarna weer niet. En blijft OUTTV wel via VDSL te zien. Er wordt alleen over ADSL en glasvezel gesproken.