Nieuws

Nieuwsoverzicht

22 april 2013

13th Street HD, Syfy HD en TLC HD nieuw bij UPC

Kabelbedrijf UPC gaat haar HD-aanbod in mei verder uitbreiden. Het is de eerste aanbieder die in Nederland de HD-kanalen Syfy HD en 13th Street HD gaat aanbieden.

Beide HD-kanalen worden op 1 mei aan het HD-aanbod van UPC toegevoegd. Syfy HD en 13th Street HD zijn al langere tijd in andere Europese landen te bekijken. De doorgifte van deze HD-kanalen wordt mogelijk door een nieuwe distributieovereenkomst die UPC eerder dit jaar met Universal Networks International sloot. In Nederland is UPC de eerste aanbieder die Syfy HD en 13th Street gaat doorgeven. In andere Europese landen zijn deze HD-kanalen al langere tijd beschikbaar. Op 13th Street HD worden populaire series als Dexter en Law & Order als eerste uitgezonden. Op Syfy HD zijn succesvolle series als Doctor Who en Alphas te zien.

TLC HD

Totaal TV maakte eerder al bekend dat Discovery Networks op 15 mei een HD-variant van haar vrouwenzender TLC in Nederland gaat lanceren. UPC is de eerste aanbieder die officieel heeft aangekondigd TLC HD vanaf de eerste dag door te geven. Discovery Networks verwacht dat de grotere aanbieders in Nederland TLC HD direct of kort na de lancering gaan aanbieden.

HD-simulcast

De programmering van Syfy HD, 13th Street HD en TLC HD is gelijk aan de huidige SD-kanalen die bij Nederlandse aanbieders te bekijken zijn.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • 0
    dreas - Lochem -
    01/05/2013 04:56 uur
    Hoop dat nat.geo.wild HD, brava HD, Automotorsport HD, Arte HD en VTM er bij komen
  • 0
    Dreas - Lochem -
    30/04/2013 23:02 uur
    Hoop dat upc nat geo wild hd eens door gaat geven en vtm
  • 0
    de egoïst - tiel -
    24/04/2013 12:42 uur
    @ Jarco Syfy HD, 13th Street HD? Zijn dit geen zenders die volgens CDS uit Europa waren verdwenen?
  • 0
    Apple740 - Rotterdam -
    24/04/2013 12:01 uur
    Bedrijven die op de nominatie staan ooit overgenomen te worden investeren niet meer, dit verklaart Ziggo's passiviteit. Hetzelfde geldt voor CanalDigitaal. De kans dat genoemde zenders bij hen zijn te zien is kleiner dan de kans op het winnen van de staatsloterij.
  • 0
    test - test -
    24/04/2013 11:15 uur
    test
  • 0
    baass - h -
    24/04/2013 10:10 uur
    @carla katwijk Ja Carla want jij schetst je eigen situatie en die is niet de mijne. Totaal geen behoefte om mijn totale ziggo pakket op onze drie teevees te zien met zenders die ik nauwelijks of niet bekijk. De eerste tien zenders zou al ruim voldoende zijn.
  • 0
    Dex - AMS -
    23/04/2013 21:35 uur
    KPN heeft geen plannen de zenders door te geven. Echt shit!!!
  • 0
    Carla - Katwijk -
    23/04/2013 21:06 uur
    Overname door UPC, hoop je daar op? Wil je dan ook op maximaal twee televisies je volledige abonnement kunnen kijken? Ik kan het nu op vier en dat vind ik echt toppie! Kost ook nog eens geen extra abonnementsgeld.
  • 0
    baass - h -
    23/04/2013 16:32 uur
    Pfoe , de afstand met ziggo word heel genant op deze manier . Hoop dat de overname van ziggo door liberty global snel gebeurt
  • 0
    Lex - Amsterdam -
    23/04/2013 14:50 uur
    Maar voor de liefhebbers heeft UPC dus wel mooi de meeste HD-zenders van alle kabelaars in Nederland. Vanwege de manier waarop de pakketten zijn samengesteld, kunnen ze zich dat aanbod veroorloven. Ik ben daar blij mee.
  • 0
    littlesat - kerkrade -
    23/04/2013 14:41 uur
    Als de geruchten juist zijn wat betreft Ziggo overname door UPC... dan komt het vanzelf goed bij Ziggo...
  • 0
    Rob - Hoek van Holland -
    23/04/2013 14:24 uur
    Ik vind ook dat ESPN in het royaalpakket hoort. Slaat nergens op dat je verplicht Sport1 moet nemen. En je kan alleen maar NLD 1.2.3 in HD op alle tv s zien in je huis. Zelfs RTL en SBS in HD kan maar op twee tvs en gelijk extra betalen voor tweede tv. Slaat ook nergens op. Kijken op tablet is gratis maar op tweede tv gelijk extra betalen. Hoe onlogisch.
  • 0
    Tim - Wageningen -
    23/04/2013 14:19 uur
    Excuses Watiserdan. Was abuis.
  • 0
    Dick - Zutphen -
    23/04/2013 13:07 uur
    Russia Today : weg. Car Channel : weg. Alleen RTL Kids erbij en een paar kanalen in het HD pakket.. Nou nou. Wat een positief nieuws. Komt er nog ziets als bijv. TNT bij ? Of anders ESPN America zonder een koppeling aan Sport 1 ???
  • 0
    watiserdan - ergensinnl -
    23/04/2013 12:46 uur
    @Tim bij upc? nee zijn 3 hd zenders ned 1/2/3hd en dan 40 sd zenders incl. regio tv.
  • 0
    Tim - Wageningen -
    23/04/2013 12:24 uur
    Nee, Dirk. Je kunt 40 zenders en 10 HD zenders op een onbeperkt aantal scherpen zien in je huis. Geen versleuteld basispakket meer.
  • 0
    Hans de Mol - Velp -
    23/04/2013 06:11 uur
    En zo zit de Europese Unie in elkaar,er is wel volgens art. 10 vrij transport door alle lidstaten van Europa,maar als Europese Burger is er één grote mate van beperking om de buitenlandse betaal TV kanalen te ontvangen.Betreft de Schotel bezitters.En als straf heb ik mijn canal-digitaal abonnemnt opgezegd.Het betreft géén schuld aan het adres van CD.Maar als schotel bezitter is er genoeg buitenlandse FTA TV/Radio kanalen te ontvangen.De BVN kan ik zowel in Europa als over de hele wereld te zien
  • 0
    Hans de Mol - Velp -
    23/04/2013 05:53 uur
    Waarom kunnen de kabelmaatschappijen wel de buitenlandse TV kanalen inkopen?En wij als Europese Burgers volgens de auteurs/uitzendrechten géén smart-card inkopen om bijv. de Duitse Sky of de betaalzenders van oa Oostenijk/Zwitserland.De Duitse burger kan geen smart-card kopen(canal-digitaal)om de Nederlandse TV kanalen te ontvangen.Alleen de BVN is voor hun FTA te ontvangen.Ziet via www.satellitemagazine.com De Europese regelgeving.Ik ga Geert Wilders PVV voor de vrijheid dit kenbaar maken.
  • 0
    Dirk - Dirksland -
    22/04/2013 23:59 uur
    Die HD zenders heeft Ziggo nog niet, maar de HD zenders die Ziggo wel heeft kan je op vijf televisies zien zonder extra kosten. Bij UPC kan je de HD zenders die je krijgen zien op maximaal twee televisies. Alleen Nederland 1,2,3, kan op meer toestellen. Het principe van UPC dat je op maximaal twee televisies naar je zenders kan kijken is echt niet meer van deze tijd. Op tablet en tralala is leuk, maar je wil ook gewoon die zenders overal in je huis zien op televisie.
  • 0
    Ed - Dinxperlo -
    22/04/2013 21:53 uur
    @ Dirk: Deze HD-zenders heb je helemaal niet bij Ziggo ;) Kan je wel op 5 TV's kijken, maar zonder die zenders heb je er nog weinig aan...
  • 0
    Dirk - Dirksland -
    22/04/2013 21:29 uur
    Leuk hoor, maar het is toch triest dat je in 2013 deze zenders bij UPC maar op twee televisies kan zien. Dat is bij Ziggo veel beter geregeld met vijf toestellen.
  • 0
    Patrick - Almere -
    22/04/2013 20:58 uur
    Daar is adsl gebruiker weer met zijn grijs gedraaide plaat. Wat mij betreft zijn jouw posts gewoon spam.
  • 0
    richard - bergen op zoom -
    22/04/2013 20:45 uur
    ziggo wakker worden meer hd zenders alsblieft ga mee met upc actie ziggo
  • 0
    adsl gebruiker - Brunssum -
    22/04/2013 20:27 uur
    @Jan Boer_Groningen. Laat Caiway dan maar eens in het Ziggo gebied actief worden. Dat is iets waar we nou echt op zitten te wachten. Dan weet je dat Ziggo per direct gedwongen zal worden om actie te ondernemen. Nu ziet men KPN en KPN glasISP schuiver Reggefiber niet echt als concurrentie en kan men weer bezig zijn op deze wijze: BBCHD,ARDHD,ZDFHD,ARTEHD?? Nou misschien per offf wellicht wel vanaf..euhhhh eens kijken uhmmmmm nou..eigenlijk weet ik het nog niet.Klant:"Wanneer?" Ziggo:"Geen idee"
  • 0
    Jan Boer - Groningen -
    22/04/2013 20:14 uur
    Je kunt zeggen wat je wil van UPC maar de laatste tijd zijn ze er goed mee bezig... Althans: Er gebeurd iets! Ziggo is compleet dood op dit moment. Er was een tijd dat ik blij was dat ik in het Ziggo gebied woon, maar das lang geleden :-) UPC doet tenminste pogingen om het leuker en vooral beter te maken voor de abonnee. Ziggo: KOM OP! Kom nog s over de brug met meer zenders (lees veel zenders) en sneller internet... Jullie prijzen jezelf uit de markt...
  • 0
    adsl gebruiker - Brunssum -
    22/04/2013 20:13 uur
    Veel beter dan Ziggo want die voegt de laatste tijd helemaal niets toe. Met een bij opmerking: 21 HD zenders in het FTC aanbod. Door de codering die UPC gebruikt kan men enkel hun eigen hardware inzetten. Zou ik nooit voor kiezen. Keuze moet altijd voor eigen hardware( geen UPC) naast UPC decoder aanwezig zijn. Is niet zo dus : 21 HD zenders in het FTC aanbod en UPC mag een positieve reactie ontvangen..Eerder niet.
  • 0
    Alfons Verbiest - Almere -
    22/04/2013 19:50 uur
    Nou, TLC is niet bepaald mijn ding, maar met die andere 2 ben ik best blij mee.
  • 0
    JoostA - Houten -
    22/04/2013 19:35 uur
    Verrukkelijk: TLC in HD. Daar zit iedereen ernstig op te wachten !
  • 0
    Wim - Leeuwarden -
    22/04/2013 18:11 uur
    Fijn van UPC. Vooral SYFY HD is mooi. Ben benieuwd wat er dan ook echt in HD zal worden uitgezonden van deze 3 zenders.
  • 0
    sander voortman - deventer -
    22/04/2013 17:37 uur
    ja ziggo blijft slapen niet met alleen tv meer ook met radio en telefoon Internet het word is tijd dat ze wat gaan doen daar bij ziggo ze lopen niets voor niets weg bij ziggo maar slaap maar door ziggo.
  • 0
    sander voortman - deventer -
    22/04/2013 17:37 uur
    ja ziggo blijft slapen niet met alleen tv meer ook met radio en telefoon Internet het word is tijd dat ze wat gaan doen daar bij ziggo ze lopen niets voor niets weg bij ziggo maar slaap maar door ziggo.
  • 0
    Johan - Purmerend -
    22/04/2013 17:24 uur
    HD-simulcast betekent dezelfde programmering. Maar dan in HD-kwaliteit.
  • 0
    Olga2000 - Den Haag -
    22/04/2013 17:23 uur
    Het is HD-simulcast... wat maakt uit wat Ziggo doet... echte HD is het niet!
  • 0
    alfons - borne -
    22/04/2013 16:56 uur
    waar blijft ziggo . blijven ze slapen