Nieuws

Nieuwsoverzicht

26 juni 2013

FOX maakt live voetbal fors duurder

De splitsing van Eredivisie Live in de twee afzonderlijke betaalkanalen FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International maakt het bekijken van live voetbal in Nederland fors duurder.

Bronnen bevestigen Totaal TV dat een gecombineerd abonnement op beide voetbalzenders rond de 25 euro per maand gaat kosten. Een exact bedrag is niet te zeggen omdat aanbieders zelf de prijs van de premium-abonnementen mogen bepalen. Hierdoor is er op dit moment bij Eredivisie Live ook geen gelijke maandprijs bij de aanbieders. Alleen een abonnement op FOX Sports Eredivisie gaat rond de 18 euro kosten, dat van FOX Sports International rond de 12 euro. Wanneer de sportliefhebber een combi-abonnement op beide FOX Sports-zenders neemt, is er een korting van 5 euro per maand.

Verkapte prijsverhoging

Hoewel een abonnement op FOX Sports Eredivisie met 18 euro gelijk is met de huidige maandprijs van Eredivisie Live, is er toch sprake van een verkapte prijsverhoging. Zo wordt het aantal tv-kanalen van vier na drie teruggebracht. Het voetbalaanbod is ook minder. Voetbalcompetities van buiten Nederland – zoals Europa League, DFB Pokal en League Cup – zijn niet meer via FOX Sports Eredivisie te zien. Om deze voetbalwedstrijden te kunnen bekijken, dient men een abonnement op FOX Sports International te hebben. Uitzondering zijn de wedstrijden van Nederlandse voetbalclubs in de Europa League. Deze blijven op FOX Sports Eredivisie te zien.

Zeven euro per maand meer

De voetballiefhebber die naar buitenlands voetbal wil kijken, moet hierdoor maandelijks dieper in de geldbuidel tasten. Een abonnement op FOX Sports International kost 12 euro per maand. Wanneer men dit combineert met een abonnement op FOX Sports Eredivisie wordt dit bedrag 7 euro per maand minder. Hiervoor krijgt men ook live voetbalwedstrijden uit de Engelse Premier League en de Italiaanse Serie A. Deze voetbalwedstrijden waren de afgelopen seizoenen op betaalzender Sport1 te zien. Deze behoudt de uitzendrechten van andere grote voetbalcompetities uit onder meer Duitsland, Frankrijk en Spanje. Wil de voetballiefhebber ook deze wedstrijden blijven bekijken, is de maandelijkse kostenpost rond de 40 euro. Dat is 7 euro per maand meer dan het afgelopen voetbalseizoen. Toen kostte een abonnement op Eredivisie Live en Sport1 bij elkaar rond de 33 euro.

Onderhandeling met aanbieders

Eredivisie Media & Marketing - de eigenaar van de FOX Sports-zenders in Nederland - onderhandelt op dit moment nog met aanbieders voor de doorgifte van haar beide nieuwe sport-betaalkanalen. Pas na deze onderhandelingen wordt per aanbieder duidelijk wat de daadwerkelijke maandprijs voor FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International is.
Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • 0
    tjeerd - groningen -
    16/09/2013 23:45 uur
    Zelf ben ik geen voorstander van elke maand betalen om voetbal op internet te kunnen bekijken, sopcast kan ik niet echt mee uit de voeten, nou werd ik laatst op softeware gewezen dat iitelevisie heet.... weet iemand hier wat meer over?? schijnt volgens deze website http://iitelevisie.info wel een goed alternatief te zijn om voetbal wedstrijden en films etc. online te kunnen volgen... graag hoor ik van mensen die dit programma al gebruiken.. want ik ben nog steeds op zoek naar een alternatief!!
  • 0
    Erik - Uden -
    03/09/2013 23:54 uur
    ik kijk nu zelf live streams via http://www.ajaxlivestream.nl of http://www.eredivisiekijken.nl. Dat is stukken makkelijker en veel voordeliger.
  • 0
    Blabbert - Utrecht -
    27/08/2013 17:00 uur
    Zijn er op het internet ook goed-werkende HD streampjes beschikbaar dan? Die niet om de 5 seconden haperen?
  • 0
    Peter - Breda -
    18/08/2013 17:11 uur
    Kijken via internet 40% duurder geworden. Gelukkig heb ik een livestreampje GRATIS, als iedereen dat nou doet, zijn we snel van Fox verlost.
  • 0
    marco - Sittard -
    18/08/2013 12:26 uur
    Mensen die deze oplichting niet opzeggen hangen gewoon aan het bekende lijntje.
  • 2
    Riez - Rotterdam -
    18/08/2013 10:04 uur
    Fox dringt het Nederlandse media-ruim binnen... de prijs opschroeven... en daarna Americaanse propaganda te verspreiden... kopen kopen kopen... liegen liegen liegen... stelen stelen stelen... Het americaanse motto! Huigelachtige bestuurders runnen deze maffia-bende
  • 0
    bik - hattem -
    18/08/2013 09:38 uur
    gewoon pcstreams v3 downloaden en alles is kan je kijken werk zeer goed
  • 0
    Henk - Oss -
    17/08/2013 23:54 uur
    11.95 eurovooe eenwedstrijd, belachelijk. doe ik echt niet
  • 0
    john - voerendaal -
    07/08/2013 14:51 uur
    Ik wilde eredivisie live afmelden maar dat gaat niet om een of andere rede zit ik er nu 2 jaar aan vast . Belachelijk toch
  • 1
    peter - Breda -
    04/08/2013 14:05 uur
    Lekker alles verkopen aan hetr buitenland Nederland. Een beetje bedrijf uit Nederland wordt toch ook verkoccht aan het buitenland. Energie uit Zweden en tv van Murdoch. Ik ga lekker een stream zoeken voor een voetbalwedstrijd. Nooit meer een abonnement op Fox hier .
  • 0
    Marli - - -
    04/08/2013 12:45 uur
    Da's nou jammer. Ik ben een groot fan van de Spaanse én de Engelse competitie en nu mag ik over gaan stappen op twee pakketten? Het begint voordeliger te worden om naar een voetbalwedstrijd zelf te gaan. Dan maar online live streams volgen: ik heb echt wel wat over voor voetbal, maar ik moet het nog wel kunnen blijven betalen.
  • 0
    Peter - Maassluis -
    02/08/2013 06:55 uur
    Ik denk dat die 11,95 alleen is als je het op internet wil gaan kijken. Kpn heeft nog geen akkoord voor het uitzenden, raar want fox 1 en 3 is al te zien bij digitenne. De prijzen blijven gewoon hetzelfde als voorheen, althans bij digitenne. Pas op speelronde 4 kun je de wedstrijden gaan kijken.
  • 1
    ton van den broek - maassluis -
    01/08/2013 17:58 uur
    is het weer geld uit de mensen hun zakken kloppen tijd...jammer dat het zo moet ik denk er aan om het foxsport op te zeggen,ik heb jarenlang met plezier en betaal baar gekeken naar erdivisie live met 4 kanalen nu bij fox maar 2 ik ben diep teleur gesteld, geld wolven zijn het ik had gehoopt dat er niks verandert ging worden maar dit is te gek dan maar naar de radio luisteren.
  • 1
    Brian - Rotterdam -
    31/07/2013 15:56 uur
    En ik heb ook per direct mijn abonnement opgezegd. Wat een oplichters. En dan per wedstrijd 11,95 durven te vragen. Triest !!
  • 0
    frans - arnhem -
    25/07/2013 22:11 uur
    wat veel mensen al zeggen, gewoon boycotten deze lui(fox) Maar vergeet ook niet al die providers die heel veel mee willen eten en NOOIT genoeg krijgen. Zij verzinnen alles om de consument meer te laten betalen, voor eigen gewin.
  • 0
    Arthur - Arnhem -
    25/07/2013 22:00 uur
    Enorm balen! Als fan van Arsenal kan ik vast geen enkele wedstrijd van ze meer live zien, met zo weinig zenders zal de voorkeur altijd uitgaan naar Man Utd, Chelsea en Man City. Dikke domper.
  • 0
    Gerard Krist - Den Haag -
    24/07/2013 13:02 uur
    ik heb een abonnement op film1/sport1 voor 24.95 en ben hier tevreden mee, alleen jammer dat Engels voetbal naar FOX gaat, daarbij krijgen we bij sport1 Portugees/Frans/Grieks en Brasiliaans voetbal extra dus... daaaag EREDIVISIE bij film1/sport1 heb ik 11 zenders voor nog geen 25 euro !!
  • 0
    Henk - Turrkije -
    20/07/2013 12:07 uur
    Stomme fox!
  • 0
    Kevin - Kerkrade -
    16/07/2013 11:06 uur
    We worden gewoon opgelicht hier overal waar sky uit zendt heb je voor 70 euro max 75 euro per maand alle zenders 3x zoveel HD zenders. Snap dan ook nog steeds niet waarom sky hier niet is. Heb mijn sport abonnement opgezegd veeeel te duur voor 4x per maand wedstrijd en ook niet altijd. Volgend jaar zeg ik alles op en stap ik over naar sky uk en duitsland. Europa een begin eens met overal sky toe te laten of doe zelf iets aan zender aanbod schaam jullie ziggo kpn, Grootste oplichter canal digitaal
  • 0
    Jan - Den Haag -
    11/07/2013 19:51 uur
    Gewoon hierzo je voetbal kijken mensen! Fb-lovers.com TOP SITE!
  • 0
    Hendrik Brands - Urk -
    05/07/2013 10:49 uur
    1 woord: SCHANDALIG!!! Liefhebbers zijn de dupe hiervan!
  • 0
    Egelmeer - Uden -
    01/07/2013 19:43 uur
    Ik zeg mijn abo Sport1 in ieder geval op. Zaterdagmiddag Premier League was de bese reden om Sport1 te blijven behouden. Bundesliga is te zien op Eurosport2. Mis bij een FOX pakket alleen de Spaanse competitie...
  • 0
    JoostA - Houten -
    30/06/2013 11:56 uur
    Ik zie het al, er is helemaal geen crisis in Nederland. Twintig euro voor een kabel abonnement en dertig euro voor nog wat junk extra. Dat wordt grif betaald. En aangezien iedereen niets anders doet dan achter de TV zitten best reële bedragen. Rutte kan zijn bezuinigingen best binnenhalen zonder de JSF de deur uit te doen -:).
  • 0
    rené - alkmaar -
    29/06/2013 15:20 uur
    De firma, die de televisierechten bezit, zal in de regel ook de aanvangstijden bepalen. In die zin ben ik ervan overtuigd dat alle eredivisie wedstrijden live zullen uitgezonden worden. Betreffende Fox Sports International : ik vind het een must dat zij vooraf de clubfans kunnen verzekeren dat alle wedstrijden van Manu, Man City, Chelsea, Arsenal, Tottenham, Liverpool, Juventus, Inter en Milan live uitgezonden worden. Enkel dan ben ik overtuigd om als clubfan een abonnement af te sluiten.
  • 1
    Paul - Hellevoetsluis -
    29/06/2013 11:35 uur
    Fox Eredivisie LIve gaat terug naar 3 kanalen. Dit heeft vergaande gevolgen. Wat te doen als er een speelronde is waarbij er 4 wedstrijden tegelijk worden gespeeld? Er zal dan een wedstrijd niet live kunnen worden uitgezonden, terwijl Eredivisie Live belooft alle eredivisie wedstrijden live uit te zenden. Contractbreuk! Allemaal opzeggen dus.
  • -1
    Jan - Groningen -
    28/06/2013 18:48 uur
    Waar hebben we het over. Om voetbal te kunnen zien moet je gewoon betalen. Het is toch een schijntje dat je voor nogen geen anderhalve euro een volledige wedstrijd kan bekijken. Hou er maar rekening mee dat er straks veel meer programma's achter de decoder komen, zodat iedereen zijn eigen TV uren kan bepalen.
  • 0
    Mauro - Apeldoorn -
    28/06/2013 09:56 uur
    Ik baal er nog het meeste van dat ESPN America vanaf 1 augustus niet meer op de Nederlandse tv te zien is.. Tenzij de rechten hiervan worden overgekocht door een Nederlandse aanbieder. Weet iemand hier meer over?!
  • 1
    Ed - Purmerend -
    28/06/2013 09:35 uur
    Om een sportzender te vergelijken met een auto is niet logisch. Als ik geen Porsch kan betalen dan neem ik een auto van een ander merk die wel goedkoper is. Nu hebben we het over één sportzender die je geen keuze geeft. Ik kan nergens anders live wedstrijden van de eredivisie bekijken. De mensen die nu een combi abonnement van Sport1/ EL hebben zullen een keus moeten gaan maken. Of de volle pond betalen of één van de abonnementen stoppen.
  • 0
    danny - antwerpen -
    27/06/2013 22:31 uur
    in belgie, via sporting telenet, is het ietwat goedkoper : voor 16,15 EURO heb je naast al het binnnenlandse voetbal, de premier league, serie A, eredivise , ligue 1, bundesliga
  • 0
    adsl gebruiker - Brunssum -
    27/06/2013 22:02 uur
    Laat Porsche de prijs nog maar opdrijven. Benzine is hier toch al goedkoop toch? En ach die bekeuring of het missen van je rijbewijs wat zou het? Men kan kiezen tussen andere merken auto,s die zuiniger zijn en ook prima functioneren. Maar nu ben je toch echt afhankelijk van Murdoch only. Hij kan het niet te bont maken maar wacht maar eens af dan wat ie doet met de samenvattingen. Met bord op schoot gedegradeerd tot reclame voor een betaalabo. Misschien valt het allemaal best mee of niet?
  • -1
    Rene - Utrecht -
    27/06/2013 20:29 uur
    De argumentatie dat het voor mensen 'onbetaalbaar' wordt is in een commerciele economie niet van toepassing. Ik kan geen Porsche betalen, moet Porsche dan de auto's maar goedkoper maken? Er is nog steeds een misvatting dat voetbal van 'ons' is, maar het zijn gewoon bedrijven die aan het eind van het boekjaar zwarte cijfers willen zien.De samenvattingen zijn wettelijk gegarandeerd op het open net, dus iedereen heeft altijd de samenvattingen nog als het je de18 euro niet waard is.
  • 0
    Sander - Rotterdam -
    27/06/2013 17:30 uur
    Dit betekent ook omdat ze naar 3 kanalen gaan dat niet alle wedstrijden LIVE worden uitgezonden. Want als het competitieprogramma ziet dan zijn er diverse weken dat er 4 wedstrijden tegelijk bezig zijn. Je zal een abonnement hebben kun je nog je favoriete ploeg niet zien
  • 0
    Naam - Woonplaats -
    27/06/2013 14:50 uur
    Er verandert helemaal niets. De prijzen komen op hetzelfde neer als een combi Eredivisie Live/Sport 1. Op den duur zal ook de Primera Division naar Fox gaan, dan is Sport 1 sowieso overbodig. Je kan roeptoeteren wat je wilt, maar voor de Nederlandse clubs is het goed. Nederland loopt werkelijk lichtjaren achter op de buitenlandse competities inzake het digitale landschap.
  • 0
    Ed - Purmerend -
    27/06/2013 14:34 uur
    Peter@home, duidelijk een gevalletje "dubbel genaaid zit beter".
  • 0
    Peter@home - Amsterdam -
    27/06/2013 14:05 uur
    *..Toen kostte een abonnement op Eredivisie Live en Sport1 bij elkaar rond de 33 euro...* Die combi kost €24,95 Per saldo gaat dit pakket met alle veranderingen dus €16,= duurder worden Mooi genaaid dus.
  • 0
    adsl gebruiker - Brunssum -
    27/06/2013 12:41 uur
    Maar eigenlijk is het heel simpel. De fans willen gewoon de wedstrijden zien toch? Dus ga je gewoon betalen. Zelfs als Murdoch naar 20 Euro voor de Eredivisie wedstrijden gaat vragen. Die buitensporigen tv rechten, lonen van de zogenaamde managers en niet te vergeten de voetballers zelf willen het 6 de huis in Frankrijk kopen. Vraag is wat Murdoch met de samenvatting zal doen? Hoe laat worden die uitgezonden? Ik blijf erbij bijna iedere voetballer zal gewoon netjes betalen. Dat wist Murdoch.
  • 0
    ruud - Rotterdam -
    27/06/2013 12:28 uur
    @Satfreak - Groningen,ik vind het niet kort door de bocht,het zal nooit meer da 5 euro mogen kosten,ik ben niet verantwoordelijk van mis management,en ik bekijk het zo dat er erg veel voetbal liefhebbers zijn die het niet kunnen betalen daar keek ik naar,ik niet hou niet van voetbal maar van motorsport daar ga ik ook niet voor betalen dan kan ik er beter naar toe gaan
  • 0
    hans2 - west -
    27/06/2013 12:01 uur
    de afgelopen jaren werd eredivisielive telkens duurder,onder het mom van nieuwe technische snufjes en uitbreiding van het aanbod.en nu dan de prijs hetzelfde houden voor minder.mensen zijn niet gek en ik denk inderdaad ook dat fox zich vergist in de denkwijze van de nederlandse kijker.
  • 0
    buran - Amersfoort -
    27/06/2013 11:09 uur
    Wat trouwens veel mensen niet weten is dat de kabelboeren Ziggo en UPC al zo'n zeven euro vragen voor doorgifte van Sport1 en Eredivisie Live, terwijl ze daar eigenlijk niet veel voor hoeven doen. Dit geeft ook gelijk maar weer eens aan dat het monopolie op de kabelmarkt slecht is voor de consument. De echte prijs van Sport1 en Eredivisie Live zou dus rond de 8 euro liggen.
  • 0
    Dirk Jan - Zutphen -
    27/06/2013 11:05 uur
    Geen enkele Amerikaanse sport dus... Zelfs geen Major League en NFL ? Laat maar mooi zitten dan...
  • 0
    g2k - nederland -
    27/06/2013 10:50 uur
    Ik denk het ook Ed. Nederlanders zijn heel inovatief als het op geld aankomt. Dat wordt meer en meer gezamelijke abonnementen of andere (illegale) manieren om de sport te kunnen volgen. Of... mensen haken gewoon af en daarmee gaat de belangstelling voor de sport in Nedeland naar beneden. Zie Moto GP. Waar is de tijd dat Nederlanders met de top meedraaiden? Waar is de tijd van Wil Hartog, Boet van Dulmen en Jack Middelburg? Zij zijn misschien wel gaan rijden omdat ze het op tv (NOS) zagen
  • 0
    Ed - Purmerend -
    27/06/2013 10:21 uur
    Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen in deze tijd, zoveel geld gaan betalen voor live sport. Ik denk dat Fox met deze prijzen de deksel hard op de neus krijgt.
  • 0
    g2k - nederland -
    27/06/2013 09:50 uur
    Sporten als voetbal, moto gp, formule 1... eerst doorspekken ze alles met vervelende reclame en als dat niet genoeg is gaat alles incl. reclameshit ook nog eens achter de decoder. En nog hoor ik hier mensen zeuren dat de PO zo slecht is? Leve commerciele tv, want dat willen we toch met z'n allen?
  • 0
    Satfreak - Groningen -
    27/06/2013 09:05 uur
    @Ruud, een beetje kort-door-de-bocht want de clubs en de voetballers graaien net zo hard mee. En EDL had in het verleden ook cashproblemen, dus wat is een reële prijs? En als bovendien alle zenders in HD beschikbaar komen? Dan wordt het verhaal alweer wat genuanceerder. Even afwachten, dus.
  • 0
    Ruud - Rotterdam -
    27/06/2013 08:38 uur
    @Peter - Rotterdam,ieder heeft z'n eigen hobby,ik heb ook het vermoeden dat er veel mensen zijn die het straks niet eens kunnen betalen. en daar denk je zelf niet aan !!,jij praat nu ikke ikke en de rest kan stikken.ik zelf zal nooit ergens voor betalen en zeker niet aan graaiers zoals sport1 en fox
  • 0
    roland - steenbergen -
    26/06/2013 23:38 uur
    welke zender ga er espn amerika sports in nederland overnemen wil er iemand reageren
  • 0
    Peter - Rotterdam -
    26/06/2013 23:02 uur
    Ik zie dat al veel mensen hun abonnement gaan opzeggen. Ik niet, voetbal en vietbal kijken is een grote hobby van en het us natuurlijk wat je voor over hebt. Er zijn ook enorm veel mensen die met zijn tweeen naar een musical gaan....totale prijs is dan 180 euro ongeveer. Dat vind ik dan zonde....heb ik bijna een jaar eredivisie voor.
  • 0
    Peter - Rotterdam -
    26/06/2013 22:53 uur
    Ik zie dat al veel mensen hun abonnement gaan opzeggen. Ik niet, voetbal en vietbal kijken is een grote hobby van en het us natuurlijk wat je voor over hebt. Er zijn ook enorm veel mensen die met zijn tweeen naar een musical gaan....totale prijs is dan 180 euro ongeveer. Dat vind ik dan zonde....heb ik bijna een jaar eredivisie voor.
  • 0
    Dex - AMS -
    26/06/2013 22:42 uur
    ESPN America en ESPN Classic stoppen met uitzenden in europa vanaf 1 Augustus a.s.
  • 0
    Rene - Utrecht -
    26/06/2013 22:28 uur
    Prijs valt mij mee. Mijn seizoenskaart voor 17 thuiswedstrijden en eventuele thuiswedstrijden in de beker en Europa league kost 260 euro. Voor één club. Op fox ben je 216 euro per jaar kwijt voor zo goed als alle wdstrijden uit de eredivisie en NL Europa league deelname. Duur is relatief, maar net wat je voor je hobby overhebt.
  • 0
    Apple740 - Rotterdam -
    26/06/2013 22:15 uur
    Ben benieuwd hoeveel HD zenders de diverse providers gaan aanbieden. Ik verwacht dat een UPC wel met tenminste 4 x HD komt (2 x Eredivisie + 2 x internationaal), maar bij CanalDigitaal mag je denk ik al héél blij zijn met 1 x Eredivisie en 1 x internationaal. De rest zoals gebruikelijk bij CDS in deeltijd SD.
  • 0
    wubbolt - groningen -
    26/06/2013 22:06 uur
    ik kijk via canaldigitaal en ik kijk sport1 nu gratis zit bij abonnement in en ik krijg eredivisie live voor 12 euro dus ben benut wat ik moet betalen
  • 0
    Piet - Groningen -
    26/06/2013 21:50 uur
    Zeg tante Henny, dat jij overal op reageert dat weten we nu wel, ben blij dat je ons ff mededeelt dat je niet van voetbal houdt, erg interessante info, mijn dank hiervoor.
  • 0
    piet - wijhe -
    26/06/2013 21:23 uur
    Ik vind die 17 euro al te duur om de voetbal op eredivisie Live..Die voetballers verdienen al genoeg om tegen een bal aan te trappen.
  • 1
    Paul - Hellevoetsluis -
    26/06/2013 21:12 uur
    Ik heb onmiddellijk mijn abonnement op Eredivisie live opgezegd. Van 4 naar 3 kanalen en dan de prijs ook nog eens verhogen! Als wij ons abonnement massaal opzeggen worden ze bij Fox misschien wakker. Zo ga je niet met je klanten om!
  • 0
    Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    26/06/2013 20:27 uur
    Hebben ze er ook weleens aan gedacht, dat er heel veel mensen zijn die helemaal geen bal om voetbal geven, zoals ik er één van ben....Zal er geen cent extra voor uit gaan geven,nooit..Ben altijd wel blij als er een wat belangrijke wedstrijd is, lekker rustig in de wijk...
  • 1
    Wim - Leeuwarden -
    26/06/2013 20:27 uur
    Het was te verwachten, dat het fors duurder zal worden. Er moet geld gemaakt worden. Meer, meer en nog veel meer. En dat gaan wij met zijn allen betalen. Tenminste als je zo stom bent om abonnee te worden van zo'n graaier.
  • 0
    alfred - rotterdam -
    26/06/2013 19:55 uur
    dus als de Premier League en Serie A zo'n 12 EURO/maand waard zijn, wordt het nieuwe tarief van sport1 dan 2 EURO/maand ? ben benieuwd naar de prijsverlaging die sport 1 zal aankondigen ...
  • 0
    maurice - kerkrade -
    26/06/2013 19:40 uur
    Komt er dus op neer dat je niet meer iedere eredivisiewedstrijd live kunt bekijken of heb ik het nou mis? Met 3 kanalen en het wedstrijdschema van vorig seizoen lijkt me dit moeilijk. Dus kun je niet meer elke week jou clubje zien. Maar wel 18 euro`s betalen.
  • 0
    buran - Amersfoort -
    26/06/2013 19:36 uur
    Erg jammer maar het was te verwachten. Voor mij persoonlijk verandert er gelukkig niet zo veel, ik blijf 33 euro betalen voor Sport1 en Eredivisie Live. De Engelse en Italiaanse competitie interesseerden me toch al niet zo. Wie weet krijgt de MotoGP door het wegvallen van het Engels en Italiaans voetbal nu meer zendtijd op de HD-kanalen van Sport1. Ik hoop wel dat Sport1 en Eredivisie Live binnenkort gaan fuseren, zoiets las ik namelijk laatst in een artikel in de Voetbal International.
  • 1
    anne - ane -
    26/06/2013 19:14 uur
    Ik ga Eredivisie Live opzeggen per heden. Ik ben er klaar mee. Ik ga niet meer betalen voor minder kanalen en minder content
  • 0
    Erwin - Zelhem -
    26/06/2013 18:54 uur
    Dan kan er toch naar de samenvattingen gekeken worden? Is er niets aan de hand denk ik.
  • 0
    joop - voorthuizen -
    26/06/2013 18:39 uur
    het draait niet om de het kijkgenot alleen om de euro,s die er aan te verdienen zijn formule 1 is net zo jammer
  • 0
    Pieter - Den Helder -
    26/06/2013 18:30 uur
    En nu maar hopen dat de abonnees massaal opzeggen, maar dat zal wel weer niet gebeuren.
  • 0
    Hans de Mol - Velp -
    26/06/2013 18:00 uur
    Voetbal moet voor alles wijken,inzake het kijkgenot van de baas in huis.Alleen de deurwaarder kan een relatie probleem oplossen om de TV mee te nemen.Dat de kinderen doelloos buiten spelen omdat Pa een abonnement heeft gekregen voor Vaderdag,inzake zijn hobby voetballen is doet niets ter zake.Want de Zondag is voor Vader,voetbalgek.
  • 1
    sander voortman - deventer -
    26/06/2013 17:30 uur
    nou voor mij geen voetbal meer 25 euro per maand gaat kosten ik vind dit niet normaal meer.
  • 0
    Jovel - Nijmegen -
    26/06/2013 17:08 uur
    @ Frank deze combie heb ik ook, maar tel toch meer kanalen, Eredivisie live: 2 hd en 4 sd Sport 1: 2HD en 4 sd en niet te vergeten: ESPN America
  • 0
    H - E -
    26/06/2013 17:06 uur
    Allemaal opzeggen
  • 0
    Jarco - Hilversum -
    26/06/2013 16:36 uur
    FOX Sports heeft met de producten Eredivisie en International vijf tv-kanalen - ook in HD - tot haar beschikking. FOX Sports zendt vooralsnog alleen voetbal uit. En hebben minder uitzendrechten van buitenlandse voetbalcompetities dat Sport1. Vijf kanalen zijn dus in vrijwel alle gevallen voldoende.
  • 0
    Frank - Nijmegen -
    26/06/2013 16:27 uur
    Ik weet niet, maar mijn combi sport1 & Eredivisie live kostte mij 24,95 p/m bij UPC. Groot voordeel van upc en sport1 is dat ze 6 kanalen (ok soms de engelstalige streams) in totaal beschikbaar hadden. En als jij op de zondagmiddag de Eredivisie en misschien wat Engels, Italiaans voetbal wilt zien ben ik benieuwd hoe ze dat gaan inplannen bij Fox