Nieuws

Overzicht

26 augustus 2013

Film1 wijzigt indeling zenderaanbod

Betaalzender Film1 brengt wijzigingen in het zenderaanbod aan. Het aantal tv-kanalen van de betaalzender blijft gelijk maar de beschikbare zenders worden anders ingedeeld.

Film1 voert de wijzigingen op 6 september door. Dat bevestigt Film1-woordvoerder Martijn van Opstal aan Totaal TV. De wijziging moet meer duiding aan de beschikbare kanalen geven. Zo verdwijnt het kanaal Film1 Series en worden de series die Film1 uitzendt categorisch onder de overige themakanalen verdeeld. Film1 Series wordt omgedoopt tot Film1 Spotlight waarbij meer de nadruk op thema-avonden wordt gelegd. Het huidige Film1 Family wordt omgedoopt in Film1 Comedy & Kids. Op 6 september bestaat het zenderaanbod van Film1 uit: Film1 Première, Film1 Action, Film1 Comedy & Kids, Film1 Sundance en Film1 Spotlight. De eerste drie genoemde tv-kanalen biedt Film1 – afhankelijk van de tv-aanbieder – ook in HD-kwaliteit aan.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • berend.top - lierstaat 98 -
    07/09/2013 18:21 uur
    hallo hoe zit dat bij ziggo het zit er bij mij nog niet op mijn tv kan dat het er maandag er op is ik hoop van wel
  • Satneef - nh -
    29/08/2013 17:39 uur
    @Biggy28 Canal digitaal en hun klanten tevreden stellen? gaat niet gebeuren.Dus ook geen komplete paketten.
  • Satneef - nh -
    29/08/2013 17:32 uur
    @Biggy28 Canal digitaal en hun klanten tevreden stellen? gaat niet gebeuren.Dus ook geen komplete paketten.
  • g2k - nederland -
    27/08/2013 12:51 uur
    Zolang het downloaden van films via usenet of torrents legaal is in Nederland, concurrentie binnen met HBO en de online videotheken is het voor Film1 echt happen om te overleven.
  • Biggy28 - Zutphen -
    26/08/2013 18:56 uur
    Hopen maar dat dan canaldigitaal ook het complete film1 aanbod in HD kan doorgeven na de naamswijziging. Ook hoop ik dat ze Fox in Hd gaan doorgeven,in mp4 is het wel redelijk,maar niet goed genoeg,vergeleken met de andere aanbieders.
  • Rodie van Drongelen - zwijndrecht -
    26/08/2013 18:25 uur
    hopelijk verkleinen ze dat mega grote logo op TV eens.
  • littlesat - kerkrade -
    26/08/2013 14:33 uur
    sport1 spotlight hoort natuurlijk film1 spotlight te zijn... Een voordeel heeft het wel... series nu ook via de satelliet...
  • Mark - Westand -
    26/08/2013 14:23 uur
    Meer duidelijkheid aan de kijker bereik je niet met themakanalen onder de naam Sundance en Spotlight. Zowel film1 als sport1 staan onder druk met de komst van Netflix en Foxsport. Hooguit nog een jaar en dan bestaan beide niet meer is mijn inschatting!
  • terre - utrecht -
    26/08/2013 14:09 uur
    Al die onzinnige naamswisselingen gaan niks uithalen. Laat ze gewoon de resterende zenders in HD gaan aabieden zoals het hoort anno 2013