Nieuws

Nieuwsoverzicht

10 september 2013

Weer en Verkeer stopt uitzendingen bij UPC en Ziggo

Nadat Weer en Verkeer vorig jaar al bij Caiway verdween, kondigen Ziggo en UPC nu ook het einde van het digitale weerkanaal van ChelloMedia en Meteo Consult per 1 oktober aan.

Ziggo heeft het einde van de doorgifte aangekondigd, maar ook UPC heeft aan Totaal TV bevestigd dat de zender stopt. Het kanaal zond al jaren via de digitale kabeltelevisie uit, maar er zat weinig ontwikkeling in de programmering en ook technisch liep het nooit geheel vlekkeloos.

Weerkanaal ingehaald door actuele ontwikkelingen

Op de digitale kabelzender waren non stop-weerberichten en andere achtergrondinformatie te zien, verzorgd door Meteo Consult uit Wageningen en dit in opdracht van Chellomedia dat het kanaal exploiteerde. De opkomst van allerlei interactieve applicaties om het weer mee te raadplegen hebben ervoor gezorgd dat de kijkcijfers bleven tegenvallen. Nederland heeft nu geen weerkanaal meer, zoals Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten.
Geschreven door: Jan-Hein Visser

 
  • Felten - Amstelveen -
    15/01/2014 13:39 uur
    Wij missen het Weer- en verkeerkanaal elke dag! Ziggo: haal het terug: in ieder geval voor overdag!!
  • Ida Brinkman - schalkhaar -
    18/10/2013 13:29 uur
    Echt heel jammer dat het weerkanaal niet meer te zien is, houd deze zender er dan helemaal mee op, of kan ik het bij een andere aanbieder bekijken, hoop het zo!!!!
  • P.Hobé- de Jong - Rotterdam -
    11/10/2013 17:58 uur
    Ik ben lid van UPC, en vind onbeschoft dat wij van tevoren geen melding hebben gehad van het verwijderen van het weerkanaal. Elke dag raadpleegde ik het kanaal voor de actuele gebeurtenissen. Jammer dat dit op deze manier,zonder melding bij de abonnees, is gebeurt.
  • AJP Gelens - Tilburg -
    11/10/2013 13:46 uur
    ik raadpleegde het kanaal dagelijks om op de hoogte te blijven en dan ineens krijg je de mededeling dat 't verdwijnt. waarom, waarvoor, betalen we niet genoeg?? ik moet toch voor dit pakket betalen, dus terug weer & verkeer
  • rir - enschede -
    10/10/2013 13:16 uur
    Weer(weer)een kanaal verdwenen.Het ergerlijke van dit gebeuren is dat Ziggo mij niet behoorlijk heeft geďnformeerd!en dat je voor een voldongen feit staat.
  • J.aap - Katwijk a/z -
    09/10/2013 20:45 uur
    Ik vind het belachelijk dat Ziggo dit geweldige kanaal niet meer uitzend, omdat dit weer kanaal enorm veel bijdraagd aan de veiliheid op de wegen vooral voor de wat ouderen onder ons, als wij met de auto of fiets weg wilde gaan keken wij altijd of dat redelijk veilig kon natuurlijk kun je de Computer opstarten maar dit kost te veel tijd, wij en dus heel veel Ziggo leden balen van deze onzin.
  • Ftm. Fonville - Houten -
    06/10/2013 10:54 uur
    helaas is het weer en verkeerkanaal weg en daarvoor een paarden kanaal ik denk dat eht W&V kanaal door meer mensen bekeken werd (ook al is het kort) dan dat we naar paarden gaan zitten kijken
  • René - Almere -
    04/10/2013 22:13 uur
    Jammer dat deze zender bij UPC niet meer te zien is. Geld is voor UPC belangrijker dan tevreden klanten!
  • gtstfites - Nederland -
    29/09/2013 15:57 uur
    Weer een zender weg. Kunnen ze die andere nutteloze zenders niet weg halen zoals P0rno, Horse & Country en Djazz TV. Zet nieuwe betere zenders erbij.
  • Betsy Emsbroek - Delden -
    25/09/2013 14:40 uur
    Heel erg jammer maar het is zo, ik ga mijn abonnement opzeggen en stap over naar de concurrent. Ik hoop in de toekomst weer dat het gaat veranderen anders kom ik niet terug terwijl het altijd goed was. Erg Jammer maar je kijkt er toch ook geen 24 uur per dag naar!!!!! Betsy en Herman Emsbroek
  • Marcel - Hoogeveen -
    14/09/2013 17:34 uur
    Ook ik kijk vaak naar deze zender, en ben het dus niet met dit besluit, en die amusementskanalen kunnen me gestolen worden, bij deze besluit ik gewoon tv basis te nemen, zonde om te betalen voor zenders waar ik toch nooit naar kijk.
  • g2k - nederland -
    12/09/2013 14:35 uur
    Het viel te verwachten met het einde van de zomer in zicht: geen weer!
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    11/09/2013 17:30 uur
    Boosheid is inmiddels in woede omgeslagen nu ik dit lees. Vergeet niet dat dit niet de eerste keer is dat Ziggo zo handelt. En nu dus weer en daar krijg je nu een Nick en Simon voor terug. Geluiden die tot de muren van de badkamers beperkt had moeten blijven. Voetbalfans hebben deze minachting voor de klant nu ook reeds fijn kunnen ervaren. Mensen laat Ziggo het dan NU eens weten door je extra abo,s op te zeggen en je te laten horen op het internet. Keer op keer wordt je bij Ziggo belazerd.
  • kevin - kerkrade -
    11/09/2013 14:42 uur
    Ik snap totaal niet hoe ziggo en andere denken dat wij zoveeel prul en stront muziek zenders willen kap daar toch eens mee!!!. Tevens de sd zenders staan ook nog in lijsten haal deze eens weg dubbele zenders is er HD zendt je HD door haal je 30 zenders weg kun je weer 15 HD zenders voor doen. ZO als mtv HD is er nog niet TLC bbc1 tot 4 bbc entertainment duitse zenders geen HD? aller ergste FOX sports niet in HD wat is dat beeld om te kotsen zeg op smart tv erg dom bezig ziggo genoeg is genoeg!!
  • Pieter - Den Helder -
    11/09/2013 11:41 uur
    De zoveelste muziekzender met 100% Guus Meeuwis, daar zitten we op te wachten. Het is waar dat een zender als Weer en Verkeer is achterhaald door nieuwe technieken zoals de eigen App, toch staat de zender hier regelmatig even aan. Alleen dat Ziggo er niet een gelijkwaardige zender voor terug brengt maar inmiddels al de 14e muziekzender toevoegt, vind ik ergerlijk.
  • Math - Bussum -
    11/09/2013 09:48 uur
    Weer en Verkeer slechte kijkcijfers?? Ja daar kijk je natuurlijk niet 5 uur per avond naar. Maar wel elke dag en na het journaal wat het onze belangrijkste zender tijdens het ontbijt. Weer een informatieve zender die verdwijnt en weer een rommelzender erbij waar je nooit naar kijkt! WEG met de zenderbundels - laat de abonnee zelf zijn zenderlijst samenstellen; technisch is dat allemaal haalbaar.
  • Tim - Wageningen -
    11/09/2013 09:20 uur
    Ben benieuwd. Indicatie voor zenderwijzigingen/-uitbreidingen bij UPC? Wordt weer eens tijd.
  • Niek - Heerlen -
    11/09/2013 09:19 uur
    Informatieve zender weg en weer een sensatiezender erbij, triest
  • bernhardt - Enschede -
    11/09/2013 01:36 uur
    Erg jammer, keek er erg veel naar. Nu dit stopt zeg ik mijn abonnement op. En mijn 5000 vrienden ook van mijn weerstation. Zo lopen ze mooi wat inkomsten mis. Tot ziens Bernhardt
  • Alfons Verbiest - Almere -
    10/09/2013 19:06 uur
    BBC 3 en 4 bestaan niet eens in HD. In 2014 pas.
  • Rene - Echt -
    10/09/2013 17:47 uur
    zojuist een mail van ziggo ontvangen. In plaats van het weerkanaal komt nu 100% nl. Een gemiste kans. Waar blijft BBC 1,2,3 en 4 in HD.