Nieuws

Overzicht

25 september 2013

UPC biedt grootste HD-aanbod in Nederland

UPC blijft het HD-aanbod verder uitbreiden. Vanaf 1 oktober geeft het kabelbedrijf vijftig HD-zenders op het eigen kabelnetwerk door. Het is hiermee de marktleider op het gebied van HDTV.

UPC voegt drie nieuwe HD-zenders aan het zenderaanbod toe. Het Royaal-zenderpakket wordt uitgebreid met de HD-kanalen Nat Geo Wild HD en E! Entertainment Television HD. Het premiumpakket van Film1 wordt met Film1 Comedy & Kids HD versterkt. William Linders – directeur content UPC – over de HD-uitbreiding: "We willen onze klanten meerwaarde bieden, voor welke dienst zij ook kiezen. Door per 1 oktober drie HD-zenders aan ons tv-aanbod toe te voegen, bieden wij in totaal vijftig HD-zenders. We bevestigen hiermee onze leidende positie als het op het aanbieden van HD aankomt."

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • Ed - Dinxperlo -
    26/09/2013 17:59 uur
    E! Entertainment Television heet toch echt sinds (jawel) 9 juli 2012 E! Pop of Culture. Leuke toevoeging.
  • Hans de Mol - Velp -
    26/09/2013 17:51 uur
    Ik denk dat hybride voor veel kabel-kijkers de oplossing is.Via de kabelmaatschappijen straks de afname van de vele betaal HDTV en straks de ULTRA HDTV signaal overdracht.En vooral via de Schotel zullen vele HDTV/ULTRA-HDTV signalen beschikbaar zijn in zowel FTA en via een omweg(postbus buitenland) de betaal zenders.Voor Canal-digitaal is Nederland een te klein land om de zeer dure draaggolven in te kopen(transponders).En dat kunnen wel de ZIGGO/UPComdat ze een groot gebied van Nederland zijn.
  • Hans de Mol - Velp -
    26/09/2013 15:52 uur
    Apple740:U kunt wel elke keer Canal-digitaal afkatte.Zoals ik alvaker heb omschreven,Nederland is een kabelland.Diverse landen om ons heen zijn Schotellanden.CD zal daarom op korte ternijn géén grote investeringen kunnen doen.Omdat ze in ned. nooit de omzet kunnen halen tov. de kabelmaatschappijen.Ziet via www.ultra-hdtv.net dat Panasonic uitkomt met een OLED 4k TV en dat is de toekomst.
  • Hans de Mol - Velp -
    26/09/2013 15:37 uur
    Vandaag gezien in de electronica-zaak te Arnhem de nieuwste SONY X94 KDL-65X9005A 65in/164 cm Wat een beeldkwaliteit en voorzien van de magnetic Fluid Speaker rechtstreeks ontwikkeld uit de ruimtevaart.Meeneem prijs 6999euro.Maar dan heb je ook wat.Ik wacht op volgend jaar dan komt ook de 4k receiver op de markt.Hulde voor UPC om de HDTV signaal te promoten.En via de DEMO Sat 4k zenders die al via de eutelsat en de Astra worden uitgezonden,zal dit ook de aanvoer kanalen zijn voor de kabel.
  • Apple740 - Rotterdam -
    25/09/2013 23:31 uur
    "Nu nog iConcerts op UPC in HD." Dit is absoluut een welkome aanvulling. CanalDigitaal had 'm onlangs toegevoegd. Ik zeg had want na een maand is de HD versie doodleuk omgezet naar SD. :( (Even de persberichten halen dat ze er weer een nieuwe HD zender bijhadden om deze vervolgens een maand later stilletjes naar SD om te zetten. Wat een wanvertoning)
  • WIM - Leeuwarden -
    25/09/2013 22:00 uur
    Nu nog iConcerts op UPC in HD.
  • Remco - Delft -
    25/09/2013 21:00 uur
    @Johan: DVB-C bij Caiway blijft gewoon bestaan. En dikke kans dat ze dat ook via de tweede vezel op het Reggefiber netwerk gaan doorgeven. Als Caiway dat zelf niet doet dan doet Vodafone dat wel via een overname. Het is jammer dat het niet tot je doordringt dat Nederland al jaren achterloopt op tv gebied. Zoals adsl gebruiker al aangeeft: In Zwitserland en Oostenrijk, Duitsland, maar ook in enkele opkomende landen hebben ze veel langer een rijk ongecodeerd aanbod. Caiway is zo ongeveer de enige Nederlandse provider met een vergelijkbare dienst. Dat jij graag wil betalen voor premium en betaaltv is jou goed recht, maar de meeste Nederlanders willen gewoon een fatsoenlijk bijdetijds open digitaal basispakket met HD simulcasts indien beschikbaar.
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    25/09/2013 20:50 uur
    @Johan_Purmerend. Aanvulling. Als UPC bereid is om meer te doen dan ben ik ervan overtuigd dat ze ook een groot gedeelte van de glas klanten weer terug halen. En dat RF heel veel moeite gaat krijgen om in UPC gebied het streefpercentage te halen. Zeker nu UPC die HD zenders toegevoegd heeft. Dat UPC dat maar eens door krijgt. Maar ik vraag me af of men die koppeling er eigenlijk wel af kan halen? Die Horizon verkopen ze ook gewoon met een groter FTC aanbod. Leuke actie en UPC maakt grote winst.
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    25/09/2013 20:41 uur
    @Johan. Dank voor je reactie. Nee neem ik absoluut niet op de koop toe. Moet het dan nog zien of Caiway dat DVB-C aanbod eraf haalt want dat is nog altijd de weg naar de vrijheid. Als ze het eraf halen dan is het een andere zaak. Ideale aanbieder zal er niet zijn zeker maar deze vrijheden zijn voor mij belangrijk. Maar helaas concurreert Caiway niet met UPC of Ziggo of andersom. Klagen heeft wel zin want ik weet heel goed dat UPC wel kan veranderen. Horizon verkopen kan ook makkelijk en meer FTC
  • Johan - Purmerend -
    25/09/2013 20:32 uur
    Natuurlijk zijn alle problemen direct opgelost als Caiway op Reggefiber gaat uitzenden? Dacht je dat echt? Dan neem jij de verplichte decoder op de koop toe? Iets dat je bij UPC nog zo verfoeilijk vindt. Oh ja, DVB-C bij Caiway via glasvezel is er binnenkort ook niet meer. Maar dat is dan niet meer belangrijk. De ideale aanbieder bestaat niet. Overal zijn het plussen en minnen. Dan kan je hier blijven klagen. Maar dan helpt niets. Ik vind meer plussen bij UPC bij anderen.
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    25/09/2013 20:20 uur
    @Johan_Purmerend. Sorry dat zie je verkeerd. Daarbij als men iets doet wat ik positief vind benoem ik dat ook. Wil best betalen voor kwaliteit dat doe ik bij Ziggo ook. Alleen heb ik uit protest het extra pakket opgezegd omdat men de HD simulcasts keer op keer niet toevoegd. Maar Ziggo bepaald niet welke hardware je moet te gebruiken en zo hoort het ook. Je krijgt meerdere smarcards. UPC die kan wel veranderen zie de situatie in Oostenrijk,Zwitserland. Caiway via RF en UPC is meteen om. Triest.
  • Johan - Purmerend -
    25/09/2013 20:02 uur
    De vaste klagers hier willen maar 1 ding. Voor een dubbeltje op de eerste rang ziten. En in sommige gevallen het liefst nog het abonnement met de buren delen. Bij UPC heeft men nu op zoveel televisies als men wiltneen digitaal pakket van meer dan dertig zenders. Daar kan je normaal makkelijk mee werken. Maak mij het uit dat de smartcard aan de decoder gekoppeldmis. Zolang beiden maar werken. Op twee televisies in huis het volledig pakket inclusief betaalzenders is voor de meesten ook voldoende.
  • Apple740 - Rotterdam -
    25/09/2013 18:33 uur
    @Dino, Caiway dient wat investeringen te doen om daadwerkelijk van die lege ruimte gebruik te kunnen maken (er moeten transportstreams bij en dat kost geld), blijkbaar hebben ze die financiële middelen niet en gaan ze de smoes rondstrooien dat men vol zit. Voor Ziggo geldt overigens hetzelfde. UPC heeft meer transportstreams in gebruik.
  • Don - Dordrecht -
    25/09/2013 18:21 uur
    Het zijn geen zure reacties, maar gewoon dingen waar ik en veel van mijn maten tegenaan lopen. Ik heb een abonnement op Fox Sport, dat kijk ik soms in de woonkamer, soms in de slaap kamer en soms in de keuken. Dat gaat dus niet. Heb ik alleen dat flut basispakket met bijna geen HD on naar te turen! UPC moet gewoon niet voor mij gaan bepalen dat ik maar op twee televisies naar Fox Sport kan kijken. Aan zon ongecodeerd basispakket heeft de klant met een uitgebreider tv pakket geen snars aan !
  • Pieter - Den Haag -
    25/09/2013 17:34 uur
    Ziggo heeft nog altijd het betere systeem om een eigen ontvanger te kunnen kiezen. Horizon kijkervaring wordt je niet opgedrongen. Huur-uitknijperij voor CI+ modules doet Ziggo ook niet aan. Uitzendinggemist en VOD werkt bij Ziggo nu ook via CI+. Losse kastjes zijn daarmee compleet overbodig geworden. Bij Ziggo doen ze ook niet moeilijk over meerdere smartcards. Bij UPC max 2 modules of decoders. UPC heeft alleen het voordeel dat ze meer HD zenders in betaalpakketten hebben. Daarmee is dan ook alles gezegd.
  • Elwin - Brabant -
    25/09/2013 17:03 uur
    Altijd die zure reacties hier. Er komen weer 2 mooie zenders bij. Bij UPC mag je in je handen klappen, denk ik. Ziggo en ook glasvezel lopen zo steeds verder achter op UPC...
  • Hans de Mol - Velp -
    25/09/2013 15:52 uur
    Ik ben totaal geen kabel gebruiker,maar toch hulde voor UPC.Die het toch begrijpt dat de technologische Digitale ontwikelingen oa HDTV zeer belangrijk vinden voor haar klanten.Maar daarnaast blijft de Satellieten toch belangrijk in de aanvoer signalen voor de kabel-maatschappijen.En UPC weet ook dat er veel geld moeten worden geinvesteerd voor over enige jaren de ULTRA HDTV 4k TV's op de markt in de verkoop gaan.En wetende dat de NPO door de bezuinigingen,steeds verder achter achter blijft.
  • Remco - Delft -
    25/09/2013 15:32 uur
    @Johan: Ziggo en Caiway geven de HD zenders ook in "zeer goede kwaliteit" door (lees: één op één). UPC heeft meer ruimte omdat ze alle multiplexers naar QAM-256 hebben gezet. Dat trucje kan Ziggo of Caiway vandaag of morgen ook doen. Daarbij, wat Mark ook al zegt: Bij UPC zijn het voornamelijk premiumzenders en betaalcontent waar die ruimte aan op gaat. Leuk voor UPC om extra inkomsten te generen, maar het gros van de mensen boeit alleen de zenders in het basispakket. De tijd van analoge tv in stand houden is met onversleutelde DVB-C ook echt voorbij. Dus om dat nog als pluspunt aan te halen..
  • Anja - Apeldoorn -
    25/09/2013 15:20 uur
    Wat heb ik aan een ongecodeerd basispakket als ik niet op al onze televisies in huis die mooie HD zenders kan zien? GEEN BAL!!! Het is voor eerder een manier om gebrek aan een klantgericht produkt te verdoezelen. Geen Foxlife of Fox in heel je huis. Geen Film 1 bij beide kinderen op de kamer. Fijn hoor dat ongecodeerde basispakket. ..
  • Mark - Amsterdam -
    25/09/2013 15:04 uur
    Caiway biedt nog steeds de meeste HD zenders in het ongecodeerde digitale basispakket. Dat vind ik nog een veel knappere prestatie. Caiway heeft misschien niet alle premium zenders maar dat is echt een non-issue gezien de meeste mensen alleen het basispakket afnemen. Caiway gebruikt ook geen smartcard koppeling dus voor de pluspakketten kun je gewoon je eigen DVB-C apparatuur gebruiken. UPC zou er goed aan doen om dat voorbeeld eens te volgen. Smartcard pairing is echt niet meer te accepteren in deze tijd.
  • Johan - Purmerend -
    25/09/2013 14:57 uur
    Als, als en nog eens als. Ik heb er nog eentje vior je, Als UPC dat allemaal had gedaan dan had men ook de inkomsten niet gehad die nodig waren om te investeren in het moderne kabelnetwerk wat er nu is. Dat is technisch beter dan Ziggo en Caiway waardoor er voldoende bandbreedte is om 50 HD-kanalen in zeer goede kwaliteit te bieden. En dat zonder analoog te hoeven uitschakelen. Laat mij dan maar iets meer betalen en geen vrije decoder keus hebben, ik raak niet gefrustreerd van als, als en als.
  • Dino - Naaldwijk -
    25/09/2013 14:56 uur
    Ik snap het niet. Waar haalt YPC die ruimte vandaan? Wij hebben geen analoge zenders meer bij Caiway en minder HD zenders dan UPC en toch zegt Caiway dat ze ruimtegebrek hebben op de coaxkabel. Kan UPC toveren?
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    25/09/2013 14:17 uur
    Bewijs dat de kabelaar gewoon ruimte genoeg heeft. Ziggo idem dito maar die voelt helaas de druk nog niet om er eens vaart achter te zetten. Als UPC nou eens een groter FTC aanbod aan zou bieden of de koppeling hardware los kan laten. Kijk nou eens naar Ziggo acties: Humax PVR voor 49 Euro of Humax PVR met Tablet voor 99 Euro. Verkoop die Horizon dan en doe ook aan acties zoals Ziggo. Dan verkoopt UPC de horizon ook wel ondanks dat FTC aanbod. Als UPC dit doet maakt men dikke winst. Wanneer?
  • Paul - Hellevoetsluis -
    25/09/2013 13:15 uur
    Jammer dat UPC de mogelijkheden van de CI+ module niet volledig benut. Het is mogelijk met Hbbtv meer diensten aan te bieden zoals V.O.D. en uitzending gemist.
  • Anja - Apeldoorn -
    25/09/2013 13:00 uur
    Jammer dat je die vele HD zenders slechts op twee televisies jan zien in je huis bij UPC. Op dat gebied loopt UPC hopeloos achter en moet je genoegen nemen met het basispakket met 3 HD zenders. UPC HET IS 2013 HOOR!
  • Paul - Hellevoetsluis -
    25/09/2013 12:56 uur
    Een goede zaak dat UPC wederom meer HD-zenders toevoegt aan haar royaalpakket. Wat betreft internet ben ik teruggegaan van 60MB naar 50MB, en ik merk totaal geen verschil. Het scheelt wel 10.00 euro per maand. Nadeel van het basispakket dat je niet kunt beschikken over de Horizonbox. Ik gebruik al jaren de CI+ module tot volle tevredenheid.
  • Michiel de Vries - Amsterdam -
    25/09/2013 12:22 uur
    Ik ga per 01 november verhuizen van Amsterdam naar Hillegom. Vind het erg jammer dat ik van over ga van UPC naar Ziggo. Zeker omdat Ziggo een beduidend minder HD aanbod heeft.
  • sander - deventer -
    25/09/2013 11:26 uur
    waar blijft concepts dan het zal wel 2090 worden voor dan wij 50 zenders te zien zijn
  • Tim - Wageningen -
    25/09/2013 11:14 uur
    Heel mooi. Maar waar blijft Nick?
  • Joop - Den Helder -
    25/09/2013 10:56 uur
    Als ik dit zo lees wat zit ZIGGO dan te klootzakken.