1. Nieuws

    3FM Serious Request breekt record: 12.251.667 euro

    Nederland heeft ondanks economisch mindere tijden massaal aan 3FM Serious Request geschonken. Nog nooit eerder haalde deze jaarlijkse actie ten behoeve van het Rode Kruis zoveel geld binnen.
    Jarco Kriek
    24 december 2012
    comments 0
    3FM Serious Request breekt record: 12.251.667 euro
    Foto: ANP

    Nederland heeft ondanks economisch mindere tijden massaal aan 3FM Serious Request geschonken. Nog nooit eerder haalde deze jaarlijkse actie ten behoeve van het Rode Kruis zoveel geld binnen.

    Mede door een voor iedereen aansprekend thema doneerden veel Nederlanders. Dit jaar was babysterfte door het Rode Kruis als stille ramp gekozen. Elke zes seconde sterft er ergens op de wereld een baby voor of tijdens de bevalling of in de eerste levensmaand. Hierdoor sterven jaarlijks 5,5 miljoen baby’s. Een deel van deze baby’s kan met hulp van hulporganisaties als het Rode Kruis worden gered.

    Oude Markt in Enschede

    Het Glazen Huis waarin de 3FM-dj’s Giel Beelen, Gerard Ekdom en Michiel Veenstra van 18 tot en met 24 december waren opgesloten, stond dit jaar op de Oude Markt in Enschede. Op kerstavond 24 december verlieten zij om 21.00 uur dit Glazen Huis. Op het podium werd uiteindelijk de voorlopige einduitslag bekendgemaakt.

    Nog nooit zoveel geld door het Glazen Huis

    Uiteindelijk werd de magische – en vooraf in de meest positieve voorspellingen nooit verwachtte – grens van tien miljoen euro beslecht. De geëmotioneerde 3FM-dj’s namen de cheque met de voorlopige einduitslag van 12.251.67 euro in ontvangst. Vorig jaar werd 8,6 miljoen euro binnengehaald, wat toen ook een recordopbrengst was. Op de laatste dag van Serious Request werd in de editie 2012 in Enschede meer dan zes miljoen euro ingezameld.

    Groot mediaspektakel

    3FM Serious Request is in de afgelopen jaren tot een waar mediaspektakel uitgegroeid. Niet alleen via de radio, maar ook dag en nacht via de televisie was de actie in Nederland te volgen. In Europa werd 101.TV – het digitale themakanaal van de NPO waarop de actie in zijn geheel op televisie te volgen was – door CanalDigitaal via de Astra3-satelliet uitgezonden. Via internet kon men zelfs wereldwijd naar 3FM Serious Request kijken en luisteren. Daarnaast werd Serious Request gedurende zeven dagen door gebruikers van de sociale media twitter en facebook in grote getalen omarmd.

    Ilse deLange hoogtepunt

    Elke nacht ontvangen de drie 3FM-dj’s slaapgasten om de nacht met hen door te brengen. Nadat eerst Johnny de Mol het Glazen Huis op stelten wist te brengen, deed Ilse de Lange daar in de laatste nacht nog een schepje bovenop. Vol energie danste, zong en dwarrelde ze de hele nacht door het Glazen Huis. Het hoogtepunt was zonder twijfel het zingen van een traditioneel kerstlied met zangkoor dat na een oproep van de Twentse zangeres spontaan op de Oude Markt verscheen.

    3FMSerious RequestSR12#SR12101.TV101TVNPOpublieke omroepRode KruisbabysterfteEnschedeOude MarktNOS op 3ZiggoKPNDigitenneInteractieve TVUPCHorizonrode knopCanalDigitaalsatellietAstra3Glashart MediaCaiway

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.