1. Nieuws

    3FM Serious Request heeft groot bereik

    Maar liefst 82 procent van alle Nederlanders heeft tussen 18 en 24 december een of meerdere keren naar tv- of radio-uitzendingen van 3FM Serious Request geluisterd of gekeken. Dat heeft radiozender 3FM bekend gemaakt.
    Jarco Kriek
    3 januari 2012
    comments 0
    3FM Serious Request heeft groot bereik
    Foto: ANP

    Maar liefst 82 procent van alle Nederlanders heeft tussen 18 en 24 december een of meerdere keren naar tv- of radio-uitzendingen van 3FM Serious Request geluisterd of gekeken. Dat maakte radiozender 3FM vandaag bekend.

    In totaal bereikte 3FM Serious Request 11,8 miljoen Nederlanders boven de 10 jaar, een record. Deze keken of luisterden via televisie, radio, mobiele telefoon of internet naar 3FM Serious Request dat dit jaar in het teken stond van moeders die met oorlog te maken hebben. Bij de 2010-editie was het totaalbereik 11,3 miljoen. 3FM baseert zich op een onderzoek dat is uitgevoerd door bureau RadioCall in opdracht van 3FM en uit kijkcijfers van stichting SKO en internetcijfers van comScore DAx.

    Wilbert Mutsaers, zendermanager 3FM: "Records zijn geen uitgangspunt bij 3FM Serious Request. We willen aandacht vragen voor een stille ramp: moeders die getroffen zijn door oorlog. De week in Leiden maakte ons duidelijk dat het maatschappelijke draagvlak in de samenleving bijzonder groot is. Dit heeft bijgedragen aan het fantastische bedrag dat onze luisteraars en kijkers bijeen hebben gebracht. Maar liefst 82% van de Nederlanders heeft 3FM Serious Request gevolgd, dat is natuurlijk hartverwarmend en enorm motiverend. Tweederde van de ondervraagde jongeren geeft aan door de actie aan het denken te zijn gezet en dat is van belang. In het hele land is veel geld ingezameld met 'Kom in Actie'-initiatieven. Dank aan iedereen die zich heeft ingezet. We kijken uit naar 3FM Serious Request 2012 in Enschede."

    3FM Serious RequestHet Glazen HuisSR2012101 TVBNN3FMZiggoUPCKPNCanalDigitaalCaiwaySK VeendamGlashart MediaCaiwayUPCKPNKPN Interactieve TVDigitenneStudio KillersOde To The Bouncer

    Reacties

  1. TV-TIP 2Doc: Independent boy

    2Doc: Independent boy
    NPO 2 om 23:00 uur
    Filmmaker Vincent Boy Kars neemt een maand lang de regie van het leven van zijn beste vriend Metin over, omdat hij vindt dat Metin onsuccesvol is en te weinig van zijn ambities waarmaakt. Maar wat is een succesvol leven eigenlijk? Helpt dit experiment Metin of zegt het meer over de filmmaker zelf?

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Het paard van Sinterklaas

    Het paard van Sinterklaas
    NPO 3 morgen om 12:50 uur
    Een Chinese meisje denkt dat Sinterklaas niet van Chinese kinderen houdt: als ze haar schoen op de gang zet, staat-ie de dag erop in haar kamer. Leeg. Ze vindt troost op een manege, waar ze voor de pony Saartje mag zorgen. Als die overlijdt, vraagt ze raad aan Sinterklaas, maar of die luistert?