Nieuws

Nieuwsoverzicht

02 januari 2011

Sport1 aast op uitzendrechten MotoGP

De Nederlandse betaalzender Sport1 heeft zijn zinnen op de uitzendrechten van de MotoGP gezet. Deze belangrijkste motorsport wedstrijden zijn dit jaar niet live op een Nederlandse televisiezender te zien. RTL Nederland stopte uit kostenbesparing met het uitzenden van de MotoGP.

Daarna waren er aspiraties van de nieuwe televisiezender CarChannel om de MotoGP-races live te gaan uitzenden. De zender maakte zelfs bekend dat men een distributieovereenkomst hiervoor had gesloten. Uiteindelijk spatte de CarChannel soap rond het uitzenden van de MotoGP als een zeepbel uit elkaar. De motorsportliefhebber als grootste verliezer achterlatend.

Als het aan Sport1 ligt wordt de motorsportliefhebber de komende jaren weer op de wenken bedient. Sport1 is namelijk in een vergevorderd stadium om de uitzendrechten van de MotoGP wedstrijden en de trainingen voor de seizoenen 2011, 2012 en 2013 binnen te halen. De gesprekken tussen Dorna, die de uitzendrechten van de MotoGP exploiteert, en Sport1 schijnen zelfs zo goed te verlopen dat er op dit moment al een intentieverklaring tussen beide partijen getekend zijn. In de loop van deze maand hoopt men tot een definitieve overeenkomst te komen.

Sport1 is een betaalzender die door vrijwel alle grote televisieaanbieders in Nederland wordt aangeboden. Voor het bekijken van Sport1 is een aanvullend premiumabonnement nodig. Deze kost rond de 10 euro per maand.

 

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • 0
    Roel S - Elst -
    03/04/2011 14:02 uur
    Balen zeg. Wat een flauwekul. MotoGP trainingen, qualifying, race alles live uitzenden! BBC gaat wel maar het kan nog wat uitgebreider. En dat commentaar van Eurosport op de superbikes.. vreselijk zeg. Zijn er zo weinig motorsport liefhebbers dan? Ik kan zelfs kraanvogels tegen blauw wit live kijken (voetbal) bah ...
  • 0
    Tinus tussengas - Hokcity -
    26/02/2011 20:13 uur
    PPPPPPFFFFFFF, WEER geen motoGP kijken op een nederlandse zender. En inderdaad ALS het maar ééns voetbal was geweest stomme @#*voetbal altijd. Maar gelukkig hebben we de Duitse SPORT 1 altijd nog, supercommentaar en ze besteden veel meer tijd aan de GP. Maar het blijft een ZIELIGE gedoe met die rechten!!
  • 0
    treuzel - rotterdam -
    17/02/2011 19:25 uur
    wat een gezeik ieder jaar,...ben blij dat rtl met hun eeuwige reclames niet meer mee dingt. ik kijk gelukkig al jaren op de bbc. mocht er weer wedstrijden op bbc 3 worden uitgezonden dan neem ik die maand wel extra bbc zenders van ziggo veel goedkoper dan sport 1. en enkel maar 3 keer perjaar(de races na achten) ik heb een hekel aan voetbal en ga daar geen cent voor betalen. bbc FTW
  • 0
    lonchie - vlijmen -
    12/02/2011 14:26 uur
    Natuurlijk, een extra premiumpakket. Alsof we nog niet genoeg betalen. Ik heb al gekeken bij Ziggo... 14,95 euri per maand. Dat vind ik te veel voor alleen MotoGP. Afgelopen jaar via BBC gekeken en dat werkte uitstekend!
  • 0
    wim sterken - oirschot -
    30/01/2011 15:30 uur
    ik vind heel leuk dat ik weer naar de motogp kan kijken op een nederlandse zender sport1 daar ben heel blij mee dank u
  • 0
    wim sterken - oirschot -
    30/01/2011 15:30 uur
    ik vind heel leuk dat ik weer naar de motogp kan kijken op een nederlandse zender sport1 daar ben heel blij mee dank u
  • 0
    Klukje - NL -
    09/01/2011 09:22 uur
    Vieze zwijnenbende,Als het maar die gore voetbal was. Klukje is erg van die boze,en heel veel van de verdrietige. Gr. Klukje. Doei,doei.
  • 0
    ALBERT - HARDENBERG -
    03/01/2011 09:57 uur
    Beste Wien uit Landgraaf als ik u was zal ik het artikel maar is goed nalezen er staat de nederlandse SPORT1.
  • 0
    wien - landgraaf -
    02/01/2011 20:54 uur