Nieuws

Nieuwsoverzicht

01 februari 2011

Nieuw pakketstructuur televisie en 11 HD-kanalen in standaardaanbod Ziggo

Vanaf juni gaat Ziggo een andere pakketstructuur voor het televisieaanbod doorvoeren. Dit valt samen met het terugbrengen van het analoge zenderaanbod naar 25 televisiekanalen. Gelijktijdig wordt het aantal HD-kanalen in het standaardpakket naar 11 uitgebreidt.

Met vooral de laatstgenoemde verandering is een belangrijke stap voor de verdere uitrol van HDTV in Nederland. In het standaardpakket, dat TV Standaard gaat heten, van € 16,95 per maand komen nu 11 HD-zenders. Het gaat hier om 3 HD-kanalen van de NPO, 4 HD-kanalen van RTL Nederland, 3 HD-kanalen van SBS Nederland en Eurosport HD. Ziggo zegt lange tijd met vooral de commerciŽle partijen te hebben onderhandeld om uiteindelijk de HD-zenders in het standaardpakket te kunnen doorgeven. Ziggo benadrukte vandaag op een persconferentie nogmaals dat het primaire product in het standaardpakket digitale televisie, inclusief HD, Programma Gemist, Video on Demand en later ook 3D, is. Naast de 11 HD-kanalen bestaat dit standaardpakket ook uit 63 digitale SD-televisiekanalen. Daarbij krijgt de abonnee ook als extra de beschikking over analoge televisie. Het analoge zenderaanbod gaat dus nu uit 25 televisiekanalen bestaan.

Ziggo gaat de pakketstructuur van televisie terugbrengen naar drie door de abonnee afneembare pakketten. Naast het standaardpakket komt er een TV Plus pakket. Het aantal digitale SD-televisiekanalen bedraagt in dit pakket rond de 90. Daarnaast zijn er 15 HD-kanalen en ten opzichte van het standaardpakket meer gratis Video on Demand beschikbaar. Het TV Plus pakket gaat € 24,95 per maand kosten. Als derde pakket lanceert Ziggo het TV Extra pakket. Hiervoor dient de Ziggo-abonnee € 29,95 per maand te betalen. Het aantal digitale SD-televisiekanalen bedraagt 119. Ook zijn er in dit pakket 24 HD-kanalen en nog meer gratis Video on Demand beschikbaar.

Naast de drie nieuwe televisiepakketten blijft er voor de abonnee de mogelijkheid om zich extra te abonneren op de premiumkanalen Eredivisie Live, Film1, Sport1, Film1/Sport1 en Erotiek. Ook kan men zich abonneren uit diverse niche zenderpakketten. Dit in de categorieŽn Gay/Lifestyle, Turks, Turks Uitgebreid, Chinees en Hindi.

Welke HD-kanalen Ziggo gaat doorgeven die op dit moment nog niet in het HD-zenderaanbod vertegenwoordigd zijn kon Jurrian Pennik, VC Consumentenmarkt, nog niet aan Totaal TV zeggen. De onderhandelingen lopen volgens Pennik nog. In de persconferentie verklaarde Pennik echter wel dat BBC HD in HD-aanbod van het TV Plus televisiepakket beschikbaar komt. Bij het aantal HD-kanalen, 24 in totaal, die in het TV Extra televisiepakket beschikbaar zijn de HD-kanalen van premium televisiekanalen niet meegerekend. Het gaat hier onder andere om HD-kanalen van Eredivisie Live, Film1 en Sport1. Hierdoor komt het aantal HD-kanalen dat Ziggo vanaf medio 2011 gaat doorgeven rond de 30 te liggen. Ziggo komt daardoor in één klap hoog in de lijst met televisieaanbieders met het grootste HD-aanbod te staan.

Ziggo blijft ook in de toekomst alle digitale televisiekanalen, dus ook zenders uit het standaardpakket, gecodeerd uitzenden. Ziggo wil hieraan geen concessie doen. Daarbij speelt vooral de mogelijkheid voor de abonnee om zich direct te kunnen abonneren op een hoger televisiepakket een grote rol. De opwaardering van het televisiepakket kan nu direct worden doorgevoerd waardoor de abonnee in korte tijd naar zenders uit het nieuwe zenderpakket kan kijken. Voor televisiekanalen in aanvullende zenderpakketten en premium televisiekanalen is immers voor alle televisieaanbieders een codering op een bepaald beveiligingsniveau noodzakelijk. Ook zijn er voor Ziggo praktische redenen om het digitaal zenderpakket gecodeerd via het eigen netwerk door te geven.

 

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • 0
    adsl gebruiker - Brunssum -
    06/02/2011 00:53 uur
    Is het niet zo dat als die kabelaars FTTH gaan aanleggen dat zij dan wel concurrentie toe moeten laten? Zou dat nou ook geen reden kunnen zijn waarom ze dit niet doen en dat laatste stukje fijn koper laten liggen??
  • 0
    adsl gebruiker - Brunssum -
    06/02/2011 00:53 uur
    Is het niet zo dat als die kabelaars FTTH gaan aanleggen dat zij dan wel concurrentie toe moeten laten? Zou dat nou ook geen reden kunnen zijn waarom ze dit niet doen en dat laatste stukje fijn koper laten liggen??
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    05/02/2011 15:37 uur
    Vind je het niet nuttiger om de woekertarieven van UPC te bestrijden Annefleur?. Heb jij dan niks op met al die UPC klanten die voor HD van de publieke en commeriele omroep meer dan het dubbele per maand moeten neertellen bij UPC, ten opzichte van Ziggo en Caiway en Cai Harderwijk en Cai Pijnacker en....
  • 0
    Anne-Fleur - Venlo -
    04/02/2011 22:53 uur
    @Jason - Hooddorp, Koffieleut moet gewoon bestreden worden hij klaagt en zanikt altijd over prijzen en upc iets anders doet ie niet. Indien die dit een dag niet gedaan heeft heeft ie een dag niet geleeft. Ik weet dat ik niet altijd even aardig ben maarja. Deze persoon met bestreden worden.
  • 0
    Jason - Hooddorp -
    04/02/2011 08:07 uur
    koffieleut als alles je zo dwars zit doe er wat mee schreeuwen op een website is de makkelijke weg.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    03/02/2011 20:47 uur
    Voor UPC die de laagste penetratie digitale kijkers heeft, loopt het natuurlijk al snel storm. Als je dan te weinig HD boxen hebt ingeslagen omdat die nieuwe box eraan komt en ze geen nieuwe voorraad van het oude model meer willen inkopen, creŽer je tijdelijk schaarste. Door er dan de draai aan te geven dat de HD boxen niet aan te slepen zijn is inderdaad heel inventief geformuleerd.
  • 0
    Bas - Haarlem -
    03/02/2011 11:36 uur
    @koffieleut , wel raar dat HD als een gek verkoopt bij UPC. BronJordy-UPC van chelloo.com forum : Wegens het grote verkoopsucces van de HD-versie van de UPC Mediabox met digitale video recorder (HD DVR) is deze helaas tijdelijk niet leverbaar. Als alternatief raden wij je aan om Digitale Televisie van UPC met een reguliere DVR te bestellen. Zodra de HD DVR weer beschikbaar is, neemt UPC contact met je op en kun je deze alsnog bestellen. Je DVR kun je daarbij uiteraard omruilen voor de HD-versie.
  • 0
    albert - hardenberg -
    03/02/2011 10:00 uur
    De politiek gaat zich hier denk ik niet mee bemoeien want de media wet schrijft voor dat een analoge aanbieder 15 zenders moet doorgeven.zolang ziggo analoge tv wil aanbieden moeten dit dus min. 15 zenders zijn.
  • 0
    littlesat - kerkrade -
    03/02/2011 08:52 uur
    'Dat zou nogal hypocriet zijn van de politiek.' Dat kan politiek nu eenmaal zijn... Als o.a. de programmaraden dwars gaan zitten... Ziggo heeft hiervoor ook medewerking nodig...
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    03/02/2011 07:12 uur
    UPC betaalt heus niet meer als Ziggo aan RTL of SBS voor de HD zenders. Blijkbaar kan er voldoende winst gemaakt worden met de HD versies in het basispakket. Als UPC dan meer als het dubbele vraagt voor deze zenders kan iedereen op zijn vingers natellen dat UPC misbruik heeft gemaakt van HD en het alleen maa als extra dienst in de markt heeft gezet om de aandeelhouders te spekken en zijn klanten een poot uit te draaien. Ik vind dit werkelijk heel erg voor alle UPC abonnees. HD wordt door hun kabelaar onnodig exclusief en onbetaalbaar gemaakt.
  • 0
    mantis - london -
    03/02/2011 00:14 uur
    nette actie van ZIggo, het kan dus toch. UPC wordt in een moeite door ook meteen te kijk gezet als klanten-oplichters. die gebruiken de miljoenen Nederlanders die veroordeeld zijn tot UPC als melkkoe voor hun aandeelhouders.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    02/02/2011 21:59 uur
    De druiven zijn nu wel erg zuur voor UPC abonnees. Ik hoop dat er gauw voor hen nieuws komt wat de druiven wat zoeter maakt.
  • 0
    Hook - Tilburg -
    02/02/2011 19:45 uur
    Overal heeft men het over het basispakket welke uit 11 HD-kanalen bestaat en 63 digitale SD-televisiekanalen.Wat ik mij van dit basispakket dus afvraag is of men het weer niet "groter" maakt dan het is, ik denk namelijk dat van de 63 SD kanalen er 11 zijn welke ook al in HD doorgegeven worden. Ik ben dan van mening dat men deze niet moet vernoemen. Maar ik zeg al het is mijn vermoeden. Het is dus afwachten, 11 HD kanalen in het standaard-pakket is al een vooruit gang. Iemand die dit weet????
  • 0
    Laurens Holst - Utrecht -
    02/02/2011 19:22 uur
    Bravo Ziggo! Geen meerkosten voor HD meer. Ik zag het somber in toen ze uiteindelijk leken te bezwijken en ze in het betaalde HD-pakket deden, goed dat ze dit voor elkaar hebben gekregen! En nu wil ik Discovery en NGC HD niet kwijt dus ik zal wel wat meer moeten blijven betalen, maar zo te zien krijg ik er dan nog een hele zwik extra SD-zenders bij ook.
  • 0
    Laurens Holst - Utrecht -
    02/02/2011 19:22 uur
    Bravo Ziggo! Geen meerkosten voor HD meer. Ik zag het somber in toen ze uiteindelijk leken te bezwijken en ze in het betaalde HD-pakket deden, goed dat ze dit voor elkaar hebben gekregen! En nu wil ik Discovery en NGC HD niet kwijt dus ik zal wel wat meer moeten blijven betalen, maar zo te zien krijg ik er dan nog een hele zwik extra SD-zenders bij ook.
  • 0
    Apple740 - Rotterdam -
    02/02/2011 16:25 uur
    Ik vraag me trouwens af; zal er ooit een provider komen die een mooi inlogscherm maakt op haar website waar de klant aan kan vinken welke zender hij/zij wil en zo per zender afrekent? Providers kunnen zo ook zien welke zenders graag bekeken worden en welke absoluut niet. Die laatste kan men dan gelijk uit het aanbod knikkeren en vervangen voor iets anders. Zo houd je uiteindelijk een stuk of 50 zenders over die echt goed zijn. (En die 50 zenders kan men ook nog eens meer bandbreedte geven voor een betere beeldkwaliteit omdat die andere 80 meukzenders niet uitgezonden hoeven worden).
  • 0
    heran zantingh - hoogeveen -
    02/02/2011 16:02 uur
    goed werk ZIGGO en wat de politiek betreft laten ze bezig houden met andere dingen en niet met de tv aanbieders
  • 0
    Stephan - Leiden -
    02/02/2011 12:22 uur
    Einde aan de keuze pakketten? Moet je nu 25 Euro gaan betalen om 101TV te kunnen zien? Ik ga toch is nadenken over KPN ITV....!!!
  • 0
    Stephan - Leiden -
    02/02/2011 12:21 uur
    Einde aan de keuze pakketten? Moet je nu 25 Euro gaan betalen om 101TV te kunnen zien? Ik ga toch is nadenken over KPN ITV....!!!
  • 0
    Michel - Amsterdam -
    02/02/2011 11:54 uur
    Ik kan niet zeggen wat het meest beken word geen info over en daar gaat mij punt ook niet om. Jij roept steeds maar wat en een duidelijk onderbouwde zinnen zijn het niet.
  • 0
    J.W.Hoogervorst - Amersfoort -
    02/02/2011 10:56 uur
    Als ze een gebruikelijke codering zouden gebruiken, ipv hun eigen variant, zouden mensen het een stuk minder irritant vinden! De TV van m'n broer kent geen CI+, dus moet hij met een alfycrypt module werken, en hopen dat Zieko zo verstandig om dat niet te blokkeren.
  • 0
    GS - V -
    02/02/2011 09:21 uur
    marianne den haag , ik zou nog eens goed rekenen want het merendeel van de abonnees zijn goedkoper uit en voor een grote minderheid word het 3 euro duurder maar dan heb je wel alle HD zenders
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    02/02/2011 09:00 uur
    Als dit zon onzin is, welke tien zenders worden volgens jou dan het meest bekeken? Zouden de omroepen die dagelijks opgewonden raken van kijkcijfers hier gebruik van maken als het zo onbetrouwbaar is?
  • 0
    Michel - Amsterdam -
    02/02/2011 08:44 uur
    de kijkcijfers van stichting kijkonderzoek worden met kastjes van 117 !!!!!!!!! huishoudens onderzocht en een beetje met natte vinger. 117 tegen over 16 miljoen mensen AUB zeg zo kan ik het ook!
  • 0
    Michel - Amsterdam -
    02/02/2011 08:42 uur
    @koffieleut , nu geef je het meest onbetrouwbare bronvermelding die er is .. lees dit eens http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/03/kijkcijfers_zijn_wassen_neus.html dus aub koffieleut kap is met bashen zonder dat je een 100% betrouwbare bron heb.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    02/02/2011 08:21 uur
    Je hoeft niet ver te zoeken om te zien dat ik gelijk heb. Kijk eens op www.kijkonderzoek.nl en dan op maandrapport. http://kijkonderzoek.nl/component/Itemid,46/option,com_kijkcijfers/file,mt-0-0-p Dan zie je vanzelf dat de eerste tien zenders het meest bekeken zijn en dat is iedere maand zo. Dus ik roep echt niet zomaar wat. Dat UPC hier schaamteloos misbruik van maakt door deze HD zenders niet zichtbaar te maken onder de 34 euro per maand is natuurlijk te zot voor woorden. En voor dat geldt heeft de UPC klant nog geeneens een PVR. Ik vind dat gewoon je klant oplichten, bestelen ten gunste van je aandeelhouders., Alles als extra dienst bestempelen en dan woekerwinsten maken is geen kunst. Ziggo heeft heel verstandig het voorbeeld van Caiway opgevolgd en toont nu glashard aan dat grote kabelaars dit ook kunnen. ALtijd is beweerd dat Caiway dit alleen maar kon omdat ze relatief klein zijn. Maar nu is glashard aangetoond dat dit larie is. Overigens, een aanbieder die ongeveer even groot is al Caiway, namelijk Delta Kabel in Zeeland, stopt ook de HD versies van de eerste tien zenders in een peperduur extra dik dokken pakket. UPC is dus niet de enige die probeert zijn klanten te bestelen.
  • 0
    Michel - Amsterdam -
    02/02/2011 07:43 uur
    UPC komt met nog veel groter nieuws let op mijn worden! is dit een lachertje bij! en koffiedinges als je zegt in je stukje "dat toont ieder onderzoek steeds aan" Graag bronvermelding anders is het naar lucht happen en makkelijk tegen een stoel aanschopen.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    02/02/2011 07:27 uur
    Een HD PVR kost rond de 250 euro als je naar de meest populair kijkt ( Humax 5050)\ Als je een televisie met een ingebouwde digitale kabeltuner hebt kost het je bij Ziggo hoogstens de CAM van 50 euro om de HD zenders te kunnen zien. Ik vind je vergelijking dat UPC niet zoveel duurder is dus nergens op slaan. De meeste mensen kijken het meest naar de eerste tien zenders, dat toont ieder onderzoek steeds aan. De grote groep is dus bij UPC om de meest bekeken zenders in HD te kunnen zien wel degelijk twee keer zoveel kwijt maandelijks als bij Ziggo. Maar ja, ik hoor die beste man van UPC nog zeggen. HD is een extra dienst... Ik heb heel erg te doen met de UPC abonnees. Temeer omdat ze niet kunnen zeggen, ik kies voor Ziggo. Want zou die concurrentie er wel zijn, dan kan iedereen op zijn vingers natellen wat er zou gebeuren. Ziggo ziet gewoon in dat HD de standaard is van nu en in de nabije toekomst. Iedere nieuwe televisie is er geschikt voor dus je hebt er niks aan dure financiŽle drempels op te werpen zodat maar een select groepje HD kan zien zoals UPC en Delta kabel doen. Straks als UPC de CI+ dit jaar gaan invoeren, hoop ik voor de UPC abonnees dat de knop bij UPC ook om gaat met betrekking tot HD en dat term extra dienst daarvoor voorgoed in de prullenbak beland.
  • 0
    Bas - Zoetermeer -
    02/02/2011 07:21 uur
    Pfff, waarom pas vanaf juni, dan kan ik allang dood en begraven zijn.
  • 0
    Apple740 - Rotterdam -
    02/02/2011 03:42 uur
    [quote] Johan - Lansingerland - 01/02/2011 21:07 uur Ik voel me danig benadeeld door UPC. Ik woon in Lansingerland en dat bestaat ook uit Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk en Bergschenhoek. Nu woon ik in Berkel en Rodenrijs en heb UPC. In Bergschenhoek hebben ze Ziggo. Nu krijgen dorpsgenoten in Bergschenhoek voor 16,50 euro per maand alle Nederlandse HD zenders bij ZIggo. Ik moet al terwijl ik in dezelfde gemeente woon, maar helaas UPC heb, 34 euro per maand betalen om RTL en SBS in HD te kunnen zien. Het dubbele dus!! Ik zou er voor tekenen om Ziggo-abonnnee te worden want als UPC abonnee voel ik me letterlijk uitgekleed.[/quote]...........Als troost moet je maar denken dat als je bij Ziggo het algehele HD pakket wilt zien je 30 euro kwijt bent, en daar komen nog hardwarekosten bij (459,- voor een HD-DVR). Al met al scheelt het dan niet veel. Zit je echter niet op het totale HD pakket te wachten maar ben je tevreden met de 10 NL zenders + Eurosport, tsja, in dat geval kun je dan beter bij Ziggo zitten ja.
  • 0
    Marianne - Den Haag -
    02/02/2011 02:39 uur
    Ik ben het met Pieter eens, ook ik zit hier niet op te wachten. Het betekent een prijsverhoging van minimaal Ä 14. Met standaard & digitaal totaal ben ik nu Ä 26 kwijt en heb ik alle extra zenders, straks ben ik verplicht minimaal Ä 40 neer te leggen voor standaard plus wat extra zenders!
  • 0
    michel - geleen -
    01/02/2011 22:43 uur
    @Weest Waakzaam Hier ben ik het nu ook mee eens, Met de kastje en scrambel kanaal van ziggo heb ik alleen maar problemen. Ik heb in mijn tv DVB-C en als ik dan nederland hd1 zap ( die is fta ) geen enkel probleem. Nu heb ik een cisco van Ziggo ik zap dan ook naar nederland 2 hd , haper etc etc. Of ontvanger zeg u mag niet naar dit pakket kijken bel 0900 ,,,,,,,, etc.. Ik wordt er gewoon niet goed van. En als ik Ziggo bel, trek de stekker euit, doe dit doe dat etc etc , soms gaat het een tijdje goed, en dan opeens weer problemen. Nu lees ik ook op veel forum dat het probleem in het cisco kastje zelf zit. Ben ik dus mooi genaait door Ziggo. En mijn tv met DVB-C en een cam module (geen ci plus) ben ik ook mooi mee genaait door Ziggo dat ze alleen een ci plus module ondersteunen. Gewoon de basis pakket op FTA probleem opgelost voor veel gebruikers. Wil je meer dan heb je een kaart nodig.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    01/02/2011 22:10 uur
    Ik kan me voorstellen dat de abonnees van Delta Kabel en UPC met jaloerse ogen kijken naar Ziggo. Want de klanten van Delta kabel en nog meer UPC moeten diep, heel diep maandelijks in de buidel tasten om de Nederlandse publieke en commerciele zenders in HD te kunnen zien. Ziggo laat zien dat het ook voor een grote kabelaar mogelijk is HD standaard door te geven zonder meerkosten. Caiway was de eerste. Laten we maar hopen dat goed voorbeeld, goed doet volgen...
  • 0
    Weest Waakzaam - Leeuwarden -
    01/02/2011 21:19 uur
    Ziggo blijft vasthouden aan de versleuteling van het digitale basispakket. We lezen in dit artikel ook de reden: Door versleuteling van het digitale basispakket, kunnen de basispakketabonnees alleen digitaal televisie kijken als zij investeren in speciale apparatuur die nodig is om betaaltelevisie te kunnen ontvangen. Ziggo hoopt hierdoor dat basispakketabonnees zich sneller abonneren op de voor Ziggo lucratieve betaaltelevisie. Hierdoor worden de basispakketabonnees wel gedwongen om een speciaal voor Ziggo aangepaste televisie te kopen, alsmede een insteekkaart en smartcard. Bij andere aanbieders (zoals Caiway) volstaat een standaard televisie met ingebouwde DVB-C-ontvanger voor de ontvangst van het digitale basispakket. Het wordt tijd dat er een wettelijk verbod komt op versleuteling van het digitale basispakket op de kabel. Alleen zonder versleuteling kan gegarandeerd worden dat er digitaal kabeltelevisie kan worden gekeken op elke standaardtelevisie met ingebouwde DVB-C-ontvanger.
  • 0
    Johan - Purmerend -
    01/02/2011 21:16 uur
    Volgens mij geeft Ziggo een duidelijke reden om het basispakket te coderen. Daar kan je het niet mee eens zijn. Maar om nu te stellen dat ze dit voor de lol doen gaat ook weer wat te ver.
  • 0
    Johan - Lansingerland -
    01/02/2011 21:07 uur
    Ik voel me danig benadeeld door UPC. Ik woon in Lansingerland en dat bestaat ook uit Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk en Bergschenhoek. Nu woon ik in Berkel en Rodenrijs en heb UPC. In Bergschenhoek hebben ze Ziggo. Nu krijgen dorpsgenoten in Bergschenhoek voor 16,50 euro per maand alle Nederlandse HD zenders bij ZIggo. Ik moet al terwijl ik in dezelfde gemeente woon, maar helaas UPC heb, 34 euro per maand betalen om RTL en SBS in HD te kunnen zien. Het dubbele dus!! Ik zou er voor tekenen om Ziggo-abonnnee te worden want als UPC abonnee voel ik me letterlijk uitgekleed.
  • 0
    DaniŽl Mantione - Purmerend -
    01/02/2011 20:58 uur
    Vanzelfsprekend hebben we het hier over het basispakket. Voor het basispakket is het niet logisch dat te coderen. Blij te horen dat ze nu zelf toegeven dat ze dat voor hun eigen lol doen.
  • 0
    Johan - Purmerend -
    01/02/2011 20:54 uur
    Beetje domme opmerking plaatsgenoot. Iedere televisieaanbieder codeert kanalen uit een aanvullend zenderaanbod. Ook CAIW. Niet omdat ze het leuk vinden maar omdat dat gewoon bij de overeenkomst van hen geeist wordt.
  • 0
    DaniŽl Mantione - Purmerend -
    01/02/2011 20:43 uur
    Ho even! Dit is nieuws. Ziggo geeft toe dat ze hun signaal coderen omdat ze het zelf leuk vinden... Wauw... Dit is werkelijk voor het eerst dat ik dat lees. Normaal zijn het de grote boze zenders die van alles eisen en zijn ze slachtoffer. Neemt niet weg dat ik iedere uitspraak met argwaan bekijk (ook deze), na alle leugens van de afgelopen jaren kunnen we helaas niet zomaar meer voor waar aannemen wat Ziggo verkondigt.
  • 0
    zuffy - heerlen -
    01/02/2011 19:33 uur
    Tis te hopen dat ook ARD-HD en ZDF-HD in een pakket komt !!
  • 0
    jan - marienberg -
    01/02/2011 19:11 uur
    is er al een datum bekend voor de invoering van tv standaard ? . krijgen we toch eindelijk wat meer voor ons abonnement .
  • 0
    Apple740 - Rotterdam -
    01/02/2011 17:25 uur
    [quote] littlesat - kerkrade - 01/02/2011 16:30 uur En wat als de 'politiek' Ziggo dwars gaat zitten met het terugbrengen van het aantal analoge kanalen????[/quote]Dat zou nogal hypocriet zijn van de politiek. Ze hebben jaren geleden zelf al de stekker uit de analoge etheruitzendingen getrokken. ;)
  • 0
    Satfreak - Groningen -
    01/02/2011 16:36 uur
    @Pieter, dit is helemaal niet tegengesteld aan wat "de klant" wil! Alleen jij wilt misschien wat anders, maar reken maar dat de meeste klanten blij zijn medt deze ontwikkeling. @Littlesat, jij denkt dat de politiek zich gaat verzetten tegen een marktconforme ontwikkeling? Vast niet!
  • 0
    Arthur - Spijkenisse -
    01/02/2011 16:36 uur
    Jarco, kan ik uit jouw tekst opmaken dat Ziggo vanaf medio juni ook alle 4 de HD kanalen van Eredidivisie Live gaat doorgeven? Omdat je het hebt over een verschil van 24 vs 30 HD kanalen als je de premium HD zenders zou meerekenen?
  • 0
    littlesat - kerkrade -
    01/02/2011 16:30 uur
    En wat als de 'politiek' Ziggo dwars gaat zitten met het terugbrengen van het aantal analoge kanalen????
  • 0
    GS - V -
    01/02/2011 16:05 uur
    Pieter , wat jij wilt zal nooit gaan gebeuren om de eenvoudige reden dat dit commercieel niet verantwoord zal zijn. Voor veel abonnees zal de nieuwe pakket structuur goedkoper uitvallen en valt er dus weinig te zeuren lijkt mij.
  • 0
    Pieter - Den Helder -
    01/02/2011 15:36 uur
    Deze nieuwe pakketstructuur is precies het tegengestelde van wat de klant wil. De klant wil immers kunnen kiezen naar welke individuele zenders hij wenst te kijken. Van de 119 in dat nieuwe pakket zijn er straks wellicht 110 niet interessant en kijkt hij daar nooit naar. Maar hij betaalt er wel voor.