1. Nieuws

    50 plussers ook belangrijke doelgroep reclame

    Een Duits onderzoek voor de ARD reclame concludeert dat reclamemakers behoorlijk achterlopen met het bereiken van de juiste doelgroepen.
    Jan-Hein Visser
    15 juli 2008
    comments 0
    50 plussers ook belangrijke doelgroep reclame
    De Duitse omroep ARD liet onderzoeken hoe effectief reclame is en kwam tot de conclusie dat het oude model, gericht op 19-49 jarigen, totaal achterhaald is. Nog altijd is de meeste reclame vooral gericht op deze groep mensen en zenders profileren zich er ook naar.

    Het blijkt echter dat de doelgroep boven de 50 zelfs de meest kapitaalkrachtigen omvat maar zo wordt gesteld, het is verkeerd om te roepen dat de reclames dan maar gericht moeten worden op een 50+ doelgroep.

    Adverteerders moeten zich volgens het onderzoek richten op het daadwerkelijke gebruik van producten en diensten door bepaalde consumenten en hun gedrag daarin onderzoeken. Zo is éénderde van de groep die een nieuwe televisie wil kopen onder te brengen bij de 49+-ers.

    Bij bepaalde artikelen zoals kranten, bier, pijnstillers of bancaire diensten wordt de plank in de meeste reclames helemaal misgeslagen en word soms 50 procent van de te bereiken doelgroep volledig gemist.

    Reclame

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl