1. Nieuws

    50 plussers ook belangrijke doelgroep reclame

    Een Duits onderzoek voor de ARD reclame concludeert dat reclamemakers behoorlijk achterlopen met het bereiken van de juiste doelgroepen.
    Jan-Hein Visser
    15 juli 2008
    comments 0
    50 plussers ook belangrijke doelgroep reclame
    De Duitse omroep ARD liet onderzoeken hoe effectief reclame is en kwam tot de conclusie dat het oude model, gericht op 19-49 jarigen, totaal achterhaald is. Nog altijd is de meeste reclame vooral gericht op deze groep mensen en zenders profileren zich er ook naar.

    Het blijkt echter dat de doelgroep boven de 50 zelfs de meest kapitaalkrachtigen omvat maar zo wordt gesteld, het is verkeerd om te roepen dat de reclames dan maar gericht moeten worden op een 50+ doelgroep.

    Adverteerders moeten zich volgens het onderzoek richten op het daadwerkelijke gebruik van producten en diensten door bepaalde consumenten en hun gedrag daarin onderzoeken. Zo is éénderde van de groep die een nieuwe televisie wil kopen onder te brengen bij de 49+-ers.

    Bij bepaalde artikelen zoals kranten, bier, pijnstillers of bancaire diensten wordt de plank in de meeste reclames helemaal misgeslagen en word soms 50 procent van de te bereiken doelgroep volledig gemist.

    Reclame

    Reacties

  1. TV-TIP Ajax - Feyenoord

    Ajax - Feyenoord
    Fox Sports Eredivisie 1 om 14:30 uur
    Zal Ajax punten verspelen tegen Feyenoord, dat na een stroef begin dit seizoen aardig in vorm leek gekomen? Koploper PSV zal het hopen. Maar in eigen huis is Ajax sterk met Klaas-Jan Huntelaar in de spits, altijd goed in grote wedstrijden. De vraag is ook of de hand van trainer Erik ten Hag in zijn eerste klassieker al zichtbaar is.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.