Nieuws

Nieuwsoverzicht

29 april 2011

Disney Channel voorlopig niet bij Caiway

Verleden maand kondigde Caiway bij alle abonnees via een persoonlijke brief de komst van kinderzender Disney Channel aan. Deze week werd duidelijk dat er nog geen distributieovereenkomst voor Disney Channel getekend is.

Disney heeft een portofolio van diverse thematische kindertelevisiekanalen waaronder Disney Channel voor de Nederlandse televisiemarkt beschikbaar. Deze zijn op dit moment allen beschikbaar via het digitale zenderaanbod van kabelbedrijf UPC. Het belangrijkste kanaal Disney Channel is bij UPC is het gehele verzorgingsgebied ook analoog te bekijken. Disney staat erom bekend dat zij hoge eisen aan de doorgifte van haar televisiekanalen stelt. Daarbij speelt geld niet de voornaamste rol. Om de merknaam Disney te beschermen en kwalitatief hoog in het vaandel te houden stelt men ook vele secundaire voorwaarden. Daarbij speelt crossmedia en interactiviteit ook een grote rol.

Caiway kondigde aan dat Disney Channel in de loop van de maand april aan het televisieaanbod zou worden toegevoegd. Daar is door nog onbekende omstandigheden vertraging in ontstaan. Disney Channel wordt nu op zijn vroegst pas in oktober 2011 aan het digitale zenderaanbod van Caiway toegevoegd. Om Disney Channel in het zenderpakket te kunnen plaatsen stopte Caiway met de verspreiding van het kinderkanaal Cartoon Network. Door het uitstel van de komst van Disney Channel is Cartoon Network vanaf volgende week weer bij Caiway te zien. Cartoon Network gaat bij Caiway zenderpositie 21 in de zenderlijst bezetten.

Of Cartoon Network definitief bij Caiway is teruggekeerd is nog onbekend. Mogelijk verdwijnt deze kinderzender weer uit het zenderaanbod als Caiway op een later tijdstip toch Disney Channel aan het zenderaanbod gaat toevoegen.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • GzfAqFLwUMHNjhIT - zjlOREDE -
    24/06/2011 18:26 uur
    MAq3oS , [url=http://blnzlyzegidl.com/]blnzlyzegidl[/url], [link=http://dktctlbfiiwu.com/]dktctlbfiiwu[/link], http://ddkicdgtvaup.com/
  • fNQMbZaHuCkJGoAxlq - QmeWgxVrKpuvC -
    24/06/2011 14:35 uur
    RDLl9s acuracjixgfo
  • tXBEJlhcCFQFfosZIqq - pSDwLAXFwCO -
    22/06/2011 20:18 uur
    jcb8zK , [url=http://wmzqjlarvlxg.com/]wmzqjlarvlxg[/url], [link=http://rrwsckszoqon.com/]rrwsckszoqon[/link], http://spqtzffzkqrh.com/
  • CBqJoaZmGBNHgOY - mfbEulOWAJrlwsjbV -
    22/06/2011 14:37 uur
    fj4Awv udxojchqtosp
  • MmLfzTsRXJ - usYrpyWAiUGEVTj -
    21/06/2011 23:25 uur
    Now I know who the bariny one is, I’ll keep looking for your posts.
  • Caiweg - Moordrecht -
    19/05/2011 21:32 uur
    En weer ligt in de hele regio 0182 alle digitale tv en radio er uit... De website van Caiw (als hij het doet) zwijgt zoals gewoonlijk in alles en doet of er helemaal geen storing is...
  • Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    01/05/2011 21:52 uur
    Het is inderdaad diep en diep triest !!!
  • Caiweg - Moordrecht -
    01/05/2011 13:08 uur
    Ben benieuwd wanneer we alle zenders weer kunnen zien (en opslaan in onze Favorieten)... Een groot aantal zenders heeft na de recentelijke nachtelijke werkuurtjes van Caiway nu als zendernaam (onbekend)... Ook BBC1 HD is nog steeds zoek 1 ding dat wel altijd goed gaat bij Caiway is de prijsverhoging...
  • Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    01/05/2011 11:08 uur
    Rekam zijn coaxnetwerk is zwaar verouderd. Niet gek dat er nu al ruimtegebrek is daar, ondanks de uitschakeling van analoog. Het analoge beeld was in Gouda bijna nergens zonder sneeuw te bekijken, zo bagger is het. Wel vervelend voor Caiway, want die kan nu nooit zijn volledige product aanbieden op het Rekam netwerk. Maar dan wel de volle mep vragen? Erg raar en niet netjes naar je klant.
  • Joep - Gouda -
    01/05/2011 10:49 uur
    En hier in Gouda wordt BBC One HD ook niet geleverd. Van de mooie uitbreiding blijft hier helemaal niets over, alleen de prijsverhoging gaat wel door.
  • Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    01/05/2011 02:58 uur
    De enige werkelijke toevoeging op dit moment van voor en na de prijsverhoging is" BBC One HD. Arte HD zat eerst in een extra pakket en zit nu in het basicpakket. Iemand die dus dat pakket al had is dus zeggen en schrijven 1 zender opgeschoten en daar vraagt Caiway dan 1 euro per maand voor! Te schandalig voor woorden!! Als Caiway zijn klanten serieus neemt moet de prijsverhoging met terugwerkende kracht eraf todat die beloofde zenders er echt allemaal zijn.
  • Apple740 - Rotterdam -
    30/04/2011 16:56 uur
    Als Cai zwart op wit aangeeft dat de prijsverhoging noodzakelijk is vanwege de komst van precies deze 2 zenders, en die zenders uiteindelijk niet doorgeeft, dan is dat een vreemde handelswijze ja. Ik ging er echter vanuit dat Cai een prijsverhoging doorvoert zonder specifiek deze 2 zenders te noemen maar gewoon omdat er "een aantal" zenders aan het basispakket zijn toegevoegd (waaronder dus een arsenaal aan HD zenders).
  • bas - maassluis -
    30/04/2011 15:43 uur
    Apple 740, je begrijpt het geloof ik niet. Als Caiway als reden opgeeft dat je voor de komst van deze twee zenders in het basispakket meet moet betalen en dan komen ze niet, dan is het gewoonweg niet rechtvaardig om een prijsverhoging door te voeren. Het maakt dan niet uit hoe hoog dat bedrag is of hoeveel je nu betaald, feit is dat je niet een prijs kan verhogen voor iets dat je niet levert. Dat Caiway redelijk goedkoop is, is iets anders... Overigens zijn er ook veel zenders verdwenen helaas..
  • Apple740 - Rotterdam -
    30/04/2011 14:01 uur
    Koffieleut schreef; " Je voert een prijsverhoging door omdat er een aantal zenders bijkomen in het basispakket.".........En die zijn er niet gekomen?? Er zijn tig HD zenders in het basispakket geplaatst. Nu weet ik wel dat jij niet voor HDTV wilt betalen maar Cai krijgt die zenders niet gratis aangeleverd.
  • Tim - De Kwakel -
    30/04/2011 13:39 uur
    Ben het helemaal eens met die coffeefreak. Geen extra zenders, geen prijsverhoging.
  • ALBERT - HARDENBERG -
    30/04/2011 12:59 uur
    Je kunt van KOFFIELEUT zeggen wat je wil maar hij/of zij heeft wel een duidelijke mening.
  • Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    30/04/2011 11:18 uur
    Hallo Appeltje, natuurlijk ben ik blij dat ik Caiway heb. Maar het gaat om het feit van rechtvaardigheid. Je voert een prijsverhoging door omdat er een aantal zenders bijkomen in het basispakket. Gaat dit dan niet door, dan lijkt mij die prijsverhoging ook niet meer op zijn plaats. Dat is gewoon eerlijk zijn naar je klanten. Ik vind een prijsverhoging van een euro vrij fors. Hier in Krimpen staat de boel toch al op zijn kop omdat de meesten nog gewend zijn aan 8,95 per maand en straks 17 euro.
  • Apple740 - Rotterdam -
    30/04/2011 10:50 uur
    Caiway heeft tig HD zenders ongecodeerd in het basispakket geplaatst, iets waar je bij andere providers alleen maar over kunt dromen, en dan ng zeuren om een prijsverhoging van - mensen houd je vast - n euro? Niet te geloven dit. Je moet God op je blote knieen danken dat Caiway je kabelaar is en niet UPC.
  • Marcel - Westland -
    30/04/2011 10:22 uur
    @ Satfreak Heeft Koffieleut geen punt dan? Ergens de prijs voor verhogen en dan niet nakomen is tenminste hier in het Westland niet gebruikelijk.
  • Satfreak - Groningen -
    30/04/2011 09:15 uur
    @Koffieleut, hoezo "geen opzet"? Je bent anders ook niet zo mild!
  • Marcel - Westland -
    30/04/2011 08:32 uur
    Veel beloven weinig geven........ Nieuwe zenders worden met veel bombarie aangekondigd maar hier en daar verdwijnt er nogal eens een en daar hoor je niets van.
  • Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    29/04/2011 23:12 uur
    Caiway is nu veel te snel geweest met de TamTam. Disney Channel en Kitcheb 24 zouden ook komen. Daarom is de prijs van het basicpakket met 1 euro verhoogd vanaf 1 mei 2011. Nu twee zenders voorlopig niet doorgaan, is die prijsverhoging echt veel te voorbarig geweest en kan van mij onmiddelijk teruggedraaid worden. Het zal wel geen opzet zijn, maar als je een reden opgeeft voor een prijsverhoging en die reden gaat niet door, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je die prijsverhoging ook niet door laat gaan. Dat is je klanten met respect behandelen. De prijsverhoging handhaven en dan net doen of je neus bloedt, is onbeschofd !