Nieuws

Nieuwsoverzicht

20 juli 2011

Tele 2 wil consument verleiden van de kabel over te stappen

Telecombedrijf Tele 2 voert op een actieve manier campagne en probeert de consument daarmee te verleiden om over te stappen vanaf de kabel.

De aanbieder bestempeld zichzelf als de goedkoopste en hanteert de term 'born to be cheap'. Het bedrijf probeert momenteel met name ook in Zuid-Holland met een huis-aan-huis actie met name kabelabonnees over te halen om snel over te stappen middels een tijdelijke actie. De manier waarop de campagne wordt gevoerd, door vooraf aan te kondigen dat er een interessante aanbieding eraan komt, moet de nieuwsgierigheid van de consument wekken.

Tele 2 biedt vrijwel landelijk digitale triple-play diensten aan waarvoor een glasvezelnetwerk met de VDSL techniek beschikbaar is.De dekking is nog niet landelijk maar consumenten die de aanbieding krijgen zijn volgens Tele 2 direct verbonden met dit netwerk en kan men een upgrade van 20 naar 50 mbps krijgen.VDSL biedt daarbij als opvolger van ADSL meer stabiliteit.

De te behalen maximum snelheid is echter wel afhankelijk van de afstand tot een wijkcentrale omdat de verbindingen naar huis over het gewone kopernetwerk van KPN lopen en er is dus ook geen directe glasvezelaansluiting aan huis. Een voordeel daarvan is volgens Tele2 echter ook dat er geen nieuwe kabel te worden getrokken of nieuwe kastjes in huis moeten worden genstalleerd. Volgens een woordvoerder van Tele 2 is die snelheid inderdaad wel afhankelijk van hoe ver men bij een wijkcentrale vandaan woont.

In haar vergelijking met kabelaanbieders en KPN refereert Tele 2 overigens uitsluitend aan concurrerende bundels met vergelijkbare snelheden. De kabelbedrijven UPC en Ziggo bieden wel mogelijkheden voor internet met veel hogere downloadsnelheden tot wel 100 Mbps maar daar moet ook een veel hogere prijs voor worden betaald en ook die snelheid wordt bij veel gelijktijdige gebruikers niet altijd gehaald. Tele 2 maakt het, net als de aanbieders waarmee het concurreert, naast internetten en telefonie ook mogelijk om tv te kijken via haar aanbod en voegde nog recent ook BBC1 en BBC2 aan haar aanbod.
Geschreven door: Jan-Hein Visser

 
  • 0
    Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    17/11/2011 19:46 uur
    In aanvulling op mijn reactie van July 2011, inmiddels is softwarematig de resolutie mogelijk gemaakt van 1080i, verder is het zo, dat je alleen via koper aangesloten kunt worden van adsl naar vdsl, als je niet verder dan 1200 meter van de centrale woont. In veel gebieden ligt helemaal nog geen glasvezel, en is de genoemde snelheid helemaal niet haalbaar. Dit in tegenstelling met wat men de (toekomstige) abonnees wl verteld, tt 50 mbs, nou, ik moet de eerste nog tegenkomen, waar koper ligt.
  • 0
    Alexander - - -
    20/07/2011 21:43 uur
    De Nederlandse HD zenders bij KPN zijn niet beter dan de Technicolor SD versies. Die laatste hebben meer detail. Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36215390#36215390
  • 0
    Henny(pro-digitaal) - Eindhoven -
    20/07/2011 19:12 uur
    @Jack-Hoorn: Ik weet niet wat of hoe je aangesloten bent, maar dan moet je toch zeker verglaasd zijn tot aan je huisaansluiting, verder is mij hlemaal niet bekend, of 1080i berhaupt tot de mogelijkheden behoord bij KPN, de techneuten die ik veelvuldig heb gesproken, zeggen dat 1080i softwarematig niet mogelijk was. (Mei 2011) alleen 720p (ook niet slecht overigens) om fatsoenlijk gebruik daarvan te kunnen maken, heb je minimaal een stabiele, liefst VDSL verbinding,nodig, zeker in kopergebieden.
  • 0
    Jack - Hoorn -
    20/07/2011 18:48 uur
    De HD-kwaliteit van KPN is niet verkeerd en sinds juli daar waar de snelheid gehaald wordt zelfs 1080i. Het ziet er net zo goed uit als bij Ziggo, misschien zelds wel mooier. Tele 2 heeft trouwens alleen Nederland 1,2 en 3 in HD en een zeer karig basispakket. Al jaren trouwens. Ik denk ook niet meer dat dit snel gaat verbeteren anders kunnen ze niet af en toe stunten met de prijzen natuurlijk.
  • 0
    Biggy28 - Zutphen -
    20/07/2011 16:56 uur
    Ik ben juist over gegaan van Tele2 naar UPC. Beter internet,en meer zenders. Het is wel wat duurder,maar inderdaad je hebt geen last van een wijkcentrale. Ik had genoeg van dat slome gedoe.
  • 0
    Biggy28 - Zutphen -
    20/07/2011 16:56 uur
    Ik ben juist over gegaan van Tele2 naar UPC. Beter internet,en meer zenders. Het is wel wat duurder,maar inderdaad je hebt geen last van een wijkcentrale. Ik had genoeg van dat slome gedoe.
  • 0
    Buck Rogers - NL -
    20/07/2011 16:11 uur
    Mensen, wat een gezeur weer in de reacties. :-( Alle, ja alle, internet/tv-providers proberen geld uit de zakken van hun klanten te kloppen. En al die beloofde snelheden zij discutabel en alleen maar MAXIMAAL haalbaar. Dus niet altijd bij iedereen 'tzelfde en hoog, ook niet bij de kabel! Desalniettemin, heeft Tele2 hiermee wel een mooi pakket voor 't bedrag hoor.
  • 0
    Pascal - Drachten -
    20/07/2011 14:07 uur
    Tele2 heeft maar n doel en dat is de consument en hun personeel leeg zuigen. En als het te heet onder hun voeten gaat worden vertrekken ze met ons geld naar de noorderzon.
  • 0
    Henny(pro-digitaal) - Eindhoven -
    20/07/2011 12:57 uur
    Mijn teksten worden kennelijk gecensureerd. Toch blijf ik het maar proberen:Aanvulling op artikeltje: tele2 vraagt voor die beoogde 30 mb mr aan snelheid, dan ook 30 euro mr .Born to be cheap?? Tele2 is (m.i) beslist niet de goedkoopste, wl de meest belovende aanbieder...echter, die beloftes moeten in de praktijk wl waar gemaakt (kunnen!) worden, in veel, hl veel, gevallen is dit echter niet te realiseren..Pas dus op voor Tele2, daar laat ik het bij...
  • 0
    wappy - ergens in nl -
    20/07/2011 12:29 uur
    Tele2 die Docsis techniet dus niet beheerd aangezien de snelheid gewoon constant is, en niet zoals vroeger dat als je buurman download je snelheid inkakt. En trouwens bij tele2 kan dit ook gewoon gebeuren als ze de wijkcentrale niet updaten dan houd het ook eens op met stabiele snelheden, dus ook nu weer valse en info van tele2.
  • 0
    Henny(pro-digitaal) - Eindhoven -
    20/07/2011 12:19 uur
    @Koffieleut: Wij hebben geen HD pakket van KPN, bewust niet voor gekozen.(14 zenders, 10 euro) Bij tele2 heb je de mogelijkheid om HD zenders te nemen (6 stuks) voor 5 euro extra. verdere info: Zie hun website.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    20/07/2011 12:09 uur
    Ik weet niet of je HD hebt van KPN, maar dan zal je de beeldkwaliteit toch wel behoorlijk tegenvallen, Henry ?
  • 0
    Henny(pro-digitaal) - Eindhoven -
    20/07/2011 11:34 uur
    Even nog ter aanvulling: Daar waar mogelijk, zet KPN je (als je het aankaart)over op VDSL, ook heb je daarvoor een VDSL geschikt modem voor nodig.In Mei jl. heeft KPN mij overgezet van ADSL, naar VDSL, heb in het verleden n keer 'zaken' gedaan met Tele2, echter, ze zijn hun afspraken nit nagekomen,(achteraf maar goed) dit in tegenstelling met KPN, die mij uitstekende voorlichting heeft gegeven, alsook een persoonlijke begeleider had aangewezen, die alles op de voet heeft gevolgd, klasse KPN!
  • 0
    Henny(pro-digitaal) - Eindhoven -
    20/07/2011 11:19 uur
    Zie dat het artikeltje enigzins aangepast is. Dan ng zit je met genoemde snelheid van 50mb download, heb hier (zoals geschreven) een nette snelheid, en stabiel,van 20 mb down en 2 mb upload, het hgst haalbare zou 30 mb (download) zijn, klanten mogen NIET verder dan 1200 mtr.van de centrale wonen, (dan is VDSL geen optie) wrom zou Tele2 wl 50 mb halen, en KPN niet. (KPN heeft mij op een zr nette manier alles uitgelegd overigens)Het gaat om de praktijk, niet om mooie woorden. ;-)
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    20/07/2011 11:02 uur
    Hoeveel HD kanalen zitter er bij Tele2 in het basispakket en op hoeveel toestellen kan je dat basispakket inclusief HD zenders zien ?
  • 0
    Henny (Pro-digitaal) - Eindhoven -
    19/07/2011 09:52 uur
    Mijn dochter heeft het hoogste pakket bij UPC, en haalt inderdaad de snelheden die UPC aangeeft. Zowel download alsook upload. Ik hoop dan ook, dat Tele2 eens gestopt gaat worden met leugens rond te verspreiden.Met ADSL hl je die snelheden cht niet, k geen 50mb, onmogelijk! Zelf heb ik VDSL, en haal de betaalde snelheden, (20mb down, en 2 mb upload) omdat ik (gelukkig) zo'n 1200mtr van de centrale woon. Dit had ook niet meer moeten zijn,met ADSL haalde ik deze snelheid nooit,onmogelijk.
  • 0
    wappy - ergens in nl -
    19/07/2011 09:30 uur
    Tja algemeen bekend van tele2, waarom denk je dat iedereen dat bedrijf liever ziet gaan dan blijft.