1. Nieuws

    6,2 miljoen Nederlanders zien Ilse en Waylon

    Het Eurovisie Songfestival is gemiddeld door 5,1 miljoen Nederlanders bekeken. Het optreden van Ilse DeLange en Waylon werd zelfs door 6,2 miljoen Nederlanders gezien.
    Jarco Kriek
    11 mei 2014
    comments 3
    6,2 miljoen Nederlanders zien Ilse en Waylon
    Foto: ANP

    Het Eurovisie Songfestival is gemiddeld door 5,1 miljoen Nederlanders bekeken. Het optreden van Ilse DeLange en Waylon werd zelfs door 6,2 miljoen Nederlanders gezien.

    De gemiddeld 5,1 miljoen kijkers zijn er 200.000 meer dan een jaar geleden toen een Nederlandse inzending (Anouk) voor het eerst sinds jaren weer in de finale stond. Met 4,9 miljoen kijkers was het Eurovisie Songfestival in 2013 het best bekeken programma van het jaar. Of dat dit jaar ook gebeurt, moet ondanks het hogere kijkersaantal nog afgewacht worden. Over enkele weken begint in Brazilië het WK voetbal waarin Nederland onder meer tegen Spanje in de groepsfase moet aantreden.

    Ilse en Waylon tweede

    Ilse DeLange en Waylon die samen het gelegenheidsduo The Common Linnets vormen, werden uiteindelijk tweede tijdens het zangfestijn. Dat was voor Nederland het beste resultaat sinds 1975 toen Teach In het songfestival voor het laatst won. Oostenrijk werd met de opvallende act van Conchita Wurst de winnaar van het Eurovisie Songfestival.

    Hoogtepunt 6,6 miljoen kijkers

    De puntentelling wist de meeste kijkers aan zich te binden. Toen de uitslag bekend werd gemaakt, keken er 6,6 miljoen Nederlanders. Door de nipte winst van Oostenrijk hoeft publieke omroep AVROTROS volgend jaar het Eurovisie Songfestival niet te organiseren. De organisatie van een dergelijk groot en meerdaags programma kost miljoenen euro’s.

    Eurovisie songfestivalESFESF14ESF2014Nederland 1HDWaylonIlse DeLangeCommon LinnetsJan SmitCornald MaasAVROTROSAVROTROSNPOpublieke omroepStichting KijkonderzoekSKOConchita WurstOostenrijk

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Echt niet OK

    Echt niet OK
    NPO 3 om 20:25 uur
    Katja Schuurman, Jan Kooijman en Stijn van Vliet behandelen situaties uit het dagelijks leven die iedereen herkent en die, als je niet oppast, heel ongemakkelijk kunnen worden. Hoe dicht mag je met je naakte lichaam bij een vreemde komen in de kleedkamer? Hoe reageer je als de pasgeboren baby van je collega écht niet knap is? Wat zet je wel en niet op social media? Aan de hand van openhartige gesprekken en hilarische sketches verkennen Jan, Katja en Stijn de grens tussen gepast en ongepast.Ze vragen ook een gast het hemd van het lijf, zoals Jennifer Hoffman, Sofie van den Enk of Tess Milne, en in de sketches worden ze bijgestaan door een topcast van Nederlandse acteurs en actrices. Dé grappige nieuwe gids over wat er wel en vooral ook níet kan anno 2017.

    Zappen.blog.nl