Nieuws

Nieuwsoverzicht

15 augustus 2011

24Kitchen maand voor lancering al bij UPC te zien

Onlangs maakte mediabedrijf FOX Channels Benelux bekend op 1 oktober in Nederland met een nieuwe televisiezender te starten. Deze kookzender – 24Kitchen – is echter bij UPC al vanaf 1 september voor alle digitale abonnees beschikbaar.

24Kitchen is de eerste 24-uurs foodzender van Nederland. FOX Channels Benelux gaat het nieuwe culinaire televisiekanaal in samenwerking met Jan Dekker Holding maken. Op haar beurt is FOX Channels Benelux een onderdeel van het internationale multimediabedrijf FOX International Channels, dat eigendom van Rupert Murdoch’s Newscorp is.

24Kitchen is een 24-uurs foodzender waarop voornamelijk Nederlandse producties te zien zijn. De programma’s die op 24Kitchen te zien zullen zijn gaan over voeding en bereiding van het dagelijkse eten. 24Kitchen wil de kijker graag inspireren en motiveren om meer aandacht te besteden aan hun voeding. De nieuwe televisiezender brengt programma’s over alles wat met eten en het bereiden van eten te maken heeft. De programma’s worden gepresenteerd door gevestigde namen van Nederlandse chefs en nieuw aanstormend talent.

UPC-mediawoordvoerder Ronald Sutmuller bevestigt aan Totaal TV dat UPC in overleg met FOX Channels Benelux 24Kitchen voor de officiële lancering via haar kabelnetwerk gaat uitzenden: "Wij geven 24Kitchen per 1 september wel al door. De programmering is dan nog niet officieel, sommige details ontbreken nog. Dit houdt in dat onze klanten wel programma’s kunnen volgen en dus geen testbeeld of iets dergelijks zien.”

24Kitchen komt bij UPC per 1 september in het digitale starterspakket beschikbaar. Dat wil in praktijk zeggen dat alle UPC-abonnees die digitale televisie bij dit mediabedrijf afnemen naar de nieuwe foodzender kunnen kijken.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • 0
    W.J.Molendijk - Arnhem -
    05/01/2012 17:10 uur
    Ik wil ook zo graag de recepten van Rudolf ontvangen maar heb deze zender niet is er een andere manier om deze recepten te krijgen?
  • 0
    martn ravestijn - Alphen aan den Rijn -
    10/10/2011 07:19 uur
    Kan ik 24Kitchen ook ontvangen op mijn glasvezelaansluiting bij KPN Glasvezel? Het lijkt me zo'n leuke zender.
  • 0
    Hans - Amsterdam -
    03/10/2011 12:31 uur
    Heel leuk programma met veel leuke tips ik wens ze ook veel succes met dit programma.
  • 0
    Hans - Amsterdam -
    03/10/2011 12:30 uur
    Heel leuk programma met veel leuke tips ik wens ze ook veel succes met dit programma.
  • 0
    henny - zwaag -
    19/09/2011 20:59 uur
    ik kijk tijdens mijn nachtdiensten tussen de bedrijven door ik vind het erg leuk veel succes.
  • 0
    peter - eindhoven -
    17/09/2011 10:09 uur
    LEUK! heb nu \\'n paar keer gekenen en vond het verrassend. mooie simpele gerechtjes, uitleg over onbekende etenswaren etc. blijven!! beter dan die rare onerstaanbare franse zenders. Geen kip die daar naar kijkt
  • 0
    peter - eindhoven -
    17/09/2011 10:09 uur
    LEUK! heb nu 'n paar keer gekenen en vond het verrassend. mooie simpele gerechtjes, uitleg over onbekende etenswaren etc. blijven!! beter dan die rare onerstaanbare franse zenders. Geen kip die daar naar kijkt
  • 0
    peter - eindhoven -
    17/09/2011 10:09 uur
    LEUK! heb nu 'n paar keer gekenen en vond het verrassend. mooie simpele gerechtjes, uitleg over onbekende etenswaren etc. blijven!! beter dan die rare onerstaanbare franse zenders. Geen kip die daar naar kijkt
  • 0
    arie - oss -
    30/08/2011 13:58 uur
    ach pieter ik krijg ook turkse en chinese en meerbuitenlande zenders binnen maarof ik die ooit kijk dus grote onzin wat je zegt zullen we eerst eens afwachtend en misschien is het wel leerzaam voor kinderen dat ze weten waar het eten vandaan komt .
  • 0
    Pieter - Den Helder -
    16/08/2011 15:48 uur
    Juist om dit soort zenders vind ik die pakketten van de kabelboeren zo vervelend: je "krijgt" dit soort zenders er gewoon bij, je vraagt er niet om maar je betaalt er wel voor. Bah.
  • 0
    johan - Den Haag -
    16/08/2011 09:43 uur
    Een hond en een paardekop die hier naar gaat kijken! Zonde van de ruimte op de kabel!
  • 0
    Bas - Zoetermeer -
    16/08/2011 08:14 uur
    Nou dat is een primeur zeg, Ziggo gaat deze ook per 1 September doorgeven.