Nieuws

Overzicht

22 augustus 2011

Compleet aanbod Disney Channel vanaf 1 september bij Ziggo

Televisieaanbieder Ziggo gaat vanaf 1 september het complete Nederlandse aanbod van Disney Channel doorgeven. Dat heeft Disney Channel eigenaar The Walt Disney Company vandaag bekend gemaakt.

Het was al enige tijd duidelijk dat Ziggo vanaf 1 september de televisiekanalen van Disney Channel digitaal gaat doorgeven. Dit houdt verband met de nieuwe abonnementsstructuur die Ziggo gaat doorvoeren. Vanaf 1 september wordt de huidige abonnementsstructuur naar drie basisabonnementen teruggebracht. Naast digitale televisie maken ook HDTV en interactieve televisie – waaronder Programma Gemist diensten en Video on Demand – standaard van alle nieuwe televisieabonnementen uit. Doordat Ziggo het aantal analoge televisiekanalen met 5 heeft teruggebracht wordt het digitale televisieaanbod ook groter.

Ziggo gaat vanaf 1 september de televisiekanalen Disney Channel (voorkeuzekanaal 16), Disney XD 24 uur (voorkeuzekanaal 301) en Disney Junior (voorkeuzekanaal 302) digitaal doorgeven. Ook de interactieve dienst Disney on Demand wordt bij Ziggo geïntroduceerd. Disney Channel lanceerde deze digitale dienst in oktober 2009 bij UPC. Nu kan ook de Ziggo-abonnee naar Disney-content kijken waar dat hen het beste uitkomt. Via Disney on Demand kan men onder meer naar de Disney-series Zack & Cody, Shake It Up! en Wizards of Waverly Place kijken.

Disney Channel richt zich op twee verschillende leeftijdsgroepen, namelijk kinderen van 2 tot 7 jaar en kinderen van 6 tot 14 jaar en hun families. In september worden diverse originele Disney films vertoond waaronder Mulan, De Reddertjes en Peter Pan. Maar ook de serie 101 Dalmatiërs en Little Mermaid worden in september uitgezonden.

Disney Channel is in 169 landen in 34 talen beschikbaar. In Nederland is Disney Channel tot 1 september nog alleen bij UPC te bekijken. Vanaf 1 september komt hier dus Ziggo bij. In tegenstelling tot UPC gaat Ziggo Disney Channel alleen digitaal doorgeven. Door de doorgifte bij Ziggo wordt het bereik van Disney Channel in Nederland in één klap met rond de 2 miljoen huishoudens groter. Disney Channel is met andere Nederlandse televisieaanbieders – waaronder Caiway – op dit moment in gesprek over doorgifte van haar televisiekanalen. Vorige week maakte Disney Channel aan Totaal TV bekend dat er nog geen concrete plannen zijn om in Nederland één of meer HD-kanalen te lanceren.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • roy - vlissingen -
    22/08/2013 19:19 uur
    Waarom geen disney channel bij zeelandnet?
  • Jan - Laren Nh -
    23/08/2011 18:18 uur
    Beste Pop Breda. Boemerang verhuist per 1 September naar kanaal 309 en Cartoon Network naar kanaal 307.
  • pop - breda -
    23/08/2011 17:26 uur
    en wat gebeurt er met cartoon network en boomerang want die twee zitten op kanaal 301 en 302
  • pop - breda -
    23/08/2011 17:25 uur
    en wat gebeurt er met cartoon network en boomerang want die twee zitten op kanaal 301 en 302
  • Apple740 - Rotterdam -
    23/08/2011 16:16 uur
    Tsja, veel Amerikanen denken nu eenmaal dat wij allemaal nog op klompen door de bollenvelden lopen te banjeren, op weg naar huis. En in ons huis, een molen, hebben we natuurlijk nog geen flatscreen.
  • Stitch - Katwijk -
    23/08/2011 15:56 uur
    Nederland is altijd achtergesteld in de ogen van Disney. Disney Channel bestaat hier ook nog maar 2 jaar, terwijl ze in de rest van europa al meer dan 10 jaar Disney Channel hebben.
  • Apple740 - Rotterdam -
    23/08/2011 15:38 uur
    TotaalTV schreef: "Vorige week maakte Disney Channel aan Totaal TV bekend dat er nog geen concrete plannen zijn om in Nederland één of meer HD-kanalen te lanceren.".........aangezien Disney in grote delen van Europa wél HD kanalen aanbiedt moeten wij ons dus beschouwen als een - in de ogen van Disney - soort van achterlijk, HD onwaardig volk?
  • Viva Hollandia - Holland -
    22/08/2011 20:26 uur
    Hallo Canal Digitaal, staat we weer stil voor langere tijd of gaan we het gehele jaar door de concurrentie aan?? Ik wordt hier zo moe van, dat ik maar uit één aanbieder kan kiezen in Nederland. Tijd voor een concurrent op de Nederlandse markt.
  • Digitaal - Digitaal -
    22/08/2011 19:51 uur
    @Pieter - Den Helder dat heeft er mee te maken dat de basiszenders in de lagere nummerreeks zitten. De plus en extra zenders zitten in de hoger nummerreeks dus het heeft met de pakketindeling te maken.
  • ALBERT - HARDENBERG -
    22/08/2011 18:30 uur
    Beste Pieter uit Den Helder bij de meeste ontvangers kun je een favorietenlijst maken met een eigen volgorde.Dus kun je deze 3 zenders van Disney Channel zelf achter elkaar zetten.
  • Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    22/08/2011 18:11 uur
    Ik lees trouwens net dat Ziggo ook met HBO kanalen komt in Nederland. Eindelijk wat concurrentie met Film 1 van Chellomedia. http://www.broadbandtvnews.com/2011/08/22/ziggo-and-hbo-to-launch-dutch-premium-services/ It seems likely that HBO Netherlands will launch a multiplex of digital channels, both in SD and HD alongside the lines of similar offerings in Central Europe and the US. It could also include a Dutch version of the HBO Go TV everywhere service. Ziggo has been showing special apps for both iPhone and iPads that make such an on-the-go service possible.
  • Stitch - Katwijk -
    22/08/2011 17:44 uur
    Op dit moment is Disney Channel te zien op het Etalagekanaal van Ziggo
  • Pieter - Den Helder -
    22/08/2011 16:10 uur
    De voorkeuzevolgorde snap ik niet helemaal. 16, 301 en 302. Die hadden toch ook gewoon achter elkaar geplaatst kunnen worden??!!
  • Tim - Wageningen -
    22/08/2011 16:07 uur
    Er wordt vaker door networks geroepen dat men nog niet met bepaalde ontwikkelingen bezig is. In een aantal gevallen blijkt relatief korte tijd later dat er toch ineens bijv. HD-kanalen komen. Zie Eurosport2. Ben benieuwd hoe snel ze zijn als de grote concurrent Nick het HD kanaal hier lanceert (gepland).
  • Bas - Zoetermeer -
    22/08/2011 16:06 uur
    Sorry, maar dit is een achterhaald bericht, Klanten van Ziggo weten allang dat dit gaande was.
  • Hans V - Den Helder -
    22/08/2011 16:06 uur
    dit bericht zal wel weer verwijderd worden, maar ik probeer het maar weer: goed, 2 zenders hadden we al en van de derde was al geruime tijd bekend dat die erbij kwam. Dus: hoezo is dit nieuws? Morgen het bericht: Ziggo gaat Ned 1, 2 en 3 doorgeven via digitale tv?