Nieuws

Nieuwsoverzicht

12 november 2011

CanalDigitaal-abonnees moeten The Simpsons op FOXlife missen

Vanaf 22 november kunnen CanalDigitaal-abonnees niet meer naar de succesvolle animatieserie The Simpsons op het digitale tv-kanaal FOXlife kijken. Eigenaar M7 Group S.A moet namelijk van aanvoersignaal wisselen.

M7 Group S.A geeft FOXlife op de ASTRA3-satelliet op 23,5 graden oost door. Deze satellietverspreiding gebruikt het internationale tv-bedrijf echter voor zowel haar Nederlandse tv-aanbieder CanalDigitaal als haar Vlaamse tv-aanbieder TV VLAANDEREN. Fox International Channels – eigenaar van FOXlife – heeft echter alleen voor Nederland de uitzendrechten van The Simpsons in bezit. Hierdoor krijgt M7 Group S.A vanaf 22 november alleen nog maar de beschikking over het aanvoersignaal van de Europese versie van FOXlife.

Voor abonnees van CanalDigitaal en TV VLAANDEREN houdt dit concreet in dat vanaf 22 november men niet meer via FOXlife naar The Simpsons kan kijken. TV VLAANDEREN abonnees krijgen hierdoor dezelfde versie van FOXlife die ook bij andere Belgische tv-aanbieders beschikbaar is. CanalDigitaal-abonnees krijgen ten opzichte van andere Nederlandse tv-kijkers een versie waarin men The Simpsons niet kan zien.

Dat hoeft echter voor satellietkijkers geen al te groot probleem te zijn. The Simpsons is via de satelliet via het Britse commerciële tv-kanaal Channel 4 te zien. Deze is, inclusief de HD-versie van dit tv-kanaal, ongecodeerd via de ASTRA2-satelliet te ontvangen. Men moet dan natuurlijk de beschikking over ASTRA2-ontvangst hebben. En ook zal men het in dit geval zonder Nederlandse ondertiteling moeten doen.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • 0
    Alex - Deventer -
    14/11/2011 13:30 uur
    Gibby - Alhier , Ziggo geeft alles door? Ik mag wel lachen he?! Ziggo geeft niet alles door!
  • 0
    Alex - Deventer -
    14/11/2011 13:30 uur
    Gibby - Alhier , Ziggo geeft alles door? Ik mag wel lachen he?! Ziggo geeft niet alles door!
  • 0
    Koffieleut - Zelhem -
    13/11/2011 14:56 uur
    Ik ben het met mijn koffieleutcollega eens! CDS met al die deelkanalen, nu weer dit enz. enz. Er zou eens iemand (ik niet :-) in ieder geval) die eens kan uitrekenen wat je procentueel kwijt bent per zender per provider. Dan eens kijken wie er het beste uit de bus komt. Niet lettende op de kwalititeit want dat is doorgaans bij allemaal om te huilen, echter wat gratis te ontvangen is op de satelliet is vaak beter van kwaliteit,geen reaclame doorgaans en gratis...! Hoe is het mogelijk!
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    13/11/2011 10:45 uur
    CDS lost het probleem voor de Nederlandse abonnee niet op door de Vlaamse versie door te geven. Een echte oplossing die klantgericht is, bestaat uit het doorgeven van een tweede versie gericht op de Nederlandse markt. Nu dupeer de je dik betalende Nederlandse abonnee op een respectloze manier.
  • 0
    Koffieteut - Krimpen aan den IJssel -
    13/11/2011 02:45 uur
    Missen we toch niets aan. Ik haat die gele poppen met hun belachelijke taal
  • 0
    Gibby - Alhier -
    12/11/2011 20:20 uur
    TEST
  • 0
    Gibby - Alhier -
    12/11/2011 18:00 uur
    Ziggo geeft alles door .
  • 0
    McGyverned - Julianadorp -
    12/11/2011 14:51 uur
    Geweldig weer. In plaats dat ze zender afzonderlijk gaan doorgeven. Dat channel sharing is gewoon waardeloos. Dit is daar weer een goed bewijs van. Heb er geen goed woord voor over en denk er nu toch serieus over, om het extra pakket van Ziggo! toch maar aan te houden.
  • 0
    wappy - ergens in nl -
    12/11/2011 13:22 uur
    Oh leuk hoor dat channel sharing, nu kan je goed zien welke problemen er door kunnen komen, DANKJE wel M7 voor deze fijne jaren, ga me abbomaar opzeggen want 1 beroerde kwali 2 er verdweinen steeds meer zenders en 3 beroerde service.