Nieuws

Overzicht

29 februari 2012

Powned wil gelijk halen na conflict interview

Omroep PowNed gaat al het ruwe materiaal van het interview met de Leidse hoogleraar Andreas Kinneging online zetten om zo haar gelijk te bewijzen inzake de mishandeling van een reporter van de omroep.

PowNed staat bekend om de vaak nogal indringende wijze van interviewen voor hun programma PowNews, maar kwam deze week zelf in het nieuws omdat hun verslaggever Rutger Castricum meermaals naar de keel zou zijn gevlogen door de Leidse hoogleraar. Iets dat de hoogleraar in het programma Pauw & Witteman nadrukkelijk ontkende.

Om het tegendeel te bewijzen, toont PowNed het hele ruwe materiaal van het interview op tv en op zijn website, aldus presentator Dominique Weesie. Weesie stelt dat de verslaggevers van het programma PowNews wel wat gewend zijn, maar dat hij zijn collega Castricum nog nooit zo aangeslagen heeft gezien als na de aanvaring met Kinneging. Castricum heeft bovendien al maandagavond aangifte gedaan tegen Kinneging.

Geschreven door: Jan-Hein Visser

 
  • Paul - Nieuw Vennep -
    03/03/2012 15:30 uur
    Men zou Rutger natuurlijk eens goed onder handen kunnen nemen maar dan verlaag je jezelf naar het niveau van PowNed en haar kijkers. Maar ik zou er niet om treuren als Rutger eens tegen een harde vuist aan zou lopen.
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    01/03/2012 20:27 uur
    @bladiebla - Heerenveen : Ik heb juist wél een klein stukje gezien, zoals ik eerder schreef, anders kun je ook geen kritiek geven namelijk, verder schreef ik ook 'Die man wilde gewoon niet gefilmt worden, en dat maakte hij met woorden duidelijk, gewoon een klein akkefietje, niet meer, niet minder. (m.i) Kleutergedrag, van alle kanten, ja, ook van 'Hr.'Kinneging. Powned blaast het wél op, zoals gewoonlijk...' Kinneging mag in zijn eigen huis zeggen wat hij wil, heeft niets met fatsoen van doen.
  • bladiebla - Heerenveen -
    01/03/2012 12:19 uur
    Blijkbaar mag je van alles over iemand zeggen, willen dat hij geweerd wordt van politiek Den Haag, en geweld en bedreigingen doen. Kijk er gewoon niet naar als je het programma niets vindt er zitten toch knoppen op de afstandsbediening. Belachelijk dat het gedrag van Kinneging goed gekeurd wordt wat nou fatsoen. Deze man houdt er duidelijk een dubbele moraal op na, gewoon eng en wat ik nog enger vind zijn de reacties dat men het allemaal geweldig vind wat hij heeft gedaan.
  • hans verbiest - eindhoven -
    01/03/2012 07:39 uur
    opdoeken die handel kost ons maar geld en het slaat helemaal nergens op. Als je zo je vak moet uitoefenen kun je er beter mee stoppen. snap ook niet waarom ze zendtijd ghekregen hebben??
  • watiserdan - ergens in nl -
    29/02/2012 21:32 uur
    winter - holwierde - 29/02/2012 20:34 uur, helemaal mee eens, snap ook totaal niet waarom zoiets van ons belasting centen uit zit tezenden, is gewoon bha tv.
  • Hendrik - Willemstad -
    29/02/2012 21:24 uur
    Eindelijk krijgt die goede “journalist” Castricum een koekje van eigen deeg. Ook zijn buitengewone interessante programma gezien waarin hij een bad laat vollopen maar waar verder niets gebeurd? Elke zichzelf respecterende journalist zou hiervoor passen, zoniet Castricum.
  • Arie - Gorredijk -
    29/02/2012 21:17 uur
    Waarom reageren op dat zielige ventje. Gewoon negeren. Als de komende maand op het binnenhof niemand iets tegen hem zegt is hij zo weer terug achter de lopende band. Want iets anders als mensen afzeiken kan hij niet. Moet hem zitten in een relatie waar hij avond aan avond wordt gekleineerd. en afgezeken. Allemaal frustratie.
  • winter - holwierde -
    29/02/2012 20:34 uur
    Ik heb nog nooit zo mensen zien afzeiken door Rutger Goed dat hij eens wordt aangepakt Weg van het scherm met deze omroep
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    29/02/2012 20:08 uur
    Heb vanochtend wat beeldmateriaal gezien, wat op de site van De Telegraaf te zien was, maar ik heb totaal geen aanvallende Kinneging kunnen waarnemen. Ik denk dat ze bij Powned een rijkelijke fantasie hebben. Die man wilde gewoon niet gefilmt worden, en dat maakte hij met woorden duidelijk, gewoon een klein akkefietje, niet meer, niet minder. (m.i) Kleutergedrag, van alle kanten, ja, ook van 'Hr.'Kinneging. Powned blaast het wél op, zoals gewoonlijk...
  • Oje - Rotterdam -
    29/02/2012 20:03 uur
    Powned is de wanhoop nabij, de kijkcijfers vallen hard tegen, en nu kondigt powned kijkcijferkanon zielige Rutger in de primetime aan. Wat een zielige vertoning, en dat alles van uw belastingcenten!
  • wim groot bertink - utrecht -
    29/02/2012 19:59 uur
    Tja, is Powned nu vrouwelijk ("haar gelijk") of meervoud ("hun programma")? Ik zal het maar verklappen: het is mannelijk, dus het is "zijn gelijk" en "zijn programma".
  • wim groot bertink - utrecht -
    29/02/2012 19:50 uur
    Waarom schrijf je dat de ruwe beelden woensdagmiddag online zijn gezet, terwijl dat niet het geval is?