Nieuws

Nieuwsoverzicht

19 maart 2012

Drukte in de Dierentuin bij SBS

De Rotterdamse diergaarde Blijdorp staat centraal in de nieuwe serie Drukte in de dierentuin. Met ingang van 19 maart brengt SBS 6 deze serie elke werkdag om 20.00 uur.

SBS 6 zet de serie op een tijdsslot waarop het nadrukkelijk niet kan concurreren met Goede Tijden, Slechte Tijden of het 8 uur journaal. Drukte in de Dierentuin is daarmee vooral een alternatief om bij te ontspannen en volgt dagelijks het wel en wee achter de schermen van diverse dierentuinen.

Grote dierenparken centraal

De camera volgt in dit programma het leven van de dieren evenals de werkzaamheden van de verzorgers in de Nederlandse dierentuinen. In het vorige seizoen was men daarvoor onder meer in Burger's Zoo, maar de samenwerking is nu uitgebreid met het Rotterdamse Blijdorp, de Apenheul, GaiaZoo en Dierenpark Amsersfoort.

Eerste afleveringen met Bokito

De camera volgt het leven van de dieren en de werkzaamheden van de verzorgers in al deze Nederlandse dierenparken. In de eerste afleveringen van Diergaarde Blijdorp maakt de kijker kennis met Bokito, de bekende gorilla die al eens ontsnapte.
    Geschreven door: Jan-Hein Visser

     
  • Christa Smits - Aalten -
    28/04/2012 16:39 uur
    Hallo, mijn dochter van 12 jaar is groot fan van GTST en heeft veel met dieren op, dus wil ze graag met drukte in de dierentuin een kijkje achter de schermen nemen. Groetjes en succes met het programma.
  • Christa Smits - Aalten -
    28/04/2012 16:38 uur
    Hallo, mijn dochter van 12 jaar is groot fan van GTST en heeft veel met dieren op, dus wil ze graag met drukte in de dierentuin een kijkje achter de schermen nemen. Groetjes en succes met het programma.
  • Anja Zwart - Elshout -
    26/04/2012 20:22 uur
    Ik zou zo graag een kijkje achter de schermen willen nemen bij \"drukte in de dierentuin'met mijn 3 kleinkinderen van 16, 14 en 12 jaar. Nu doen ze nog zoveel met Oma en Opa en dat kan, op die leeftijd, gauw afgelopen zijn, dus dat is voor ons nog zoveel mogelijk genieten. Ik hoop van U iets te vernemen. Vriendelijke groet, Anja Zwart Hertog Janstraat 15, 5154AL Elshout Tel. 06-13661132
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    20/03/2012 12:05 uur
    @Jack - Hoorn : Het zijn juist de drie zenders die in handen van Talpa/Sanoma zijn, die gn DD geluid hebben via de satelliet, terwijl vorig jaar rond deze tijd nog gezegd was, dat er DD aan deze zenders toegevoegd zou worden, echter, er is niet bij gezegd in welk jaar. (zenders:veronica-net 5-sbs6)
  • Jack - Hoorn -
    20/03/2012 11:29 uur
    Veel SBS Programma's worden in HD en met DD uitgezonden. Shownieuws en Hart van Nederland zijn nog altijd de enige nieuwsprogramma's die in HD worden uitgezonden. Ook series en voetbal zijn in HD te zien. Daar kan RTL nog een puntje aan zuigen. Canal Digitaal geeft geen DD mee bij de SBS-zenders, maar wat doen die wel goed?
  • Thijs - Rotterdam -
    20/03/2012 10:16 uur
    In de top 25? Dat is best wel goed voor een dergelijk programma tegenover GTST en 8UUR journaal wat elke werkdag de 2 meest bekeken uitzendingen zijn!
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    20/03/2012 08:56 uur
    Tja, de kijkcijfers zeggen al weer meer dan genoeg: Met 481.000 kijkers staat dit programma in de lijst op plaats nr. 24....Niet best...
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    20/03/2012 08:55 uur
    Tja, de kijkcijfers zeggen al weer meer dan genoeg: Met 481.000 kijkers staat dit programma in de lijst op plaats nr. 24....Niet best...
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    20/03/2012 08:40 uur
    @Apple 740, we kunnen het tot in den treure blijven schrijven, geen hond die er wat om geeft....En wij maar geld uitgeven aan dure tv's en audio apparatuur, de verkopers in de elektroniczaken doen daar nog wel een schepje bovenop, als ze maar verkopen...Daar zitten we dan met al dat moois...Back to the 80's...The forgotten future.
  • Apple740 - Rotterdam -
    20/03/2012 01:16 uur
    "De camera volgt het leven van de dieren en de werkzaamheden van de verzorgers in al deze Nederlandse dierenparken.".....het zal wel weer een brakke SD camera uit 1983 zijn f een moderne HD cam maar op standje SD, anders is de tape/harde schijf te snel vol. Typisch Nederlands...
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -