Nieuws

Overzicht

17 mei 2012

Ikea introduceert meubel met geïntegreerde tv en bluray

Woonwarenhuis Ikea heeft een televisiemeubel met geïntegreerde TV inclusief speakers en een blu-ray speler ontworpen. Deze Uppleva komt dit jaar en volgend jaar stapsgewijs op de markt. Het is daarmee de eerste Ikea TV.

Ikea heeft altijd al een groot assortiment van TV meubels in de aanbieding waarbij het vervolgens passen en meten is om alles netjes weg te werken. Het Zweedse woonwarenhuis wil het klanten gemakkelijk maken door nu zelf een kant en klare multimedia set te gaan verkopen.

Ikea Uppleva volgend jaar in Nederland

De Uppleva kan door de gebruiker zelf worden uitgebreid met extra apparatuur, waarvan dan de kabels netjes en gemakkelijk kunnen worden weggewerkt. Het meubel zelf komt er in diverse samenstellingen en afmetingen evenals de TV en audio apparatuur apparatuur. Deze zal niet van een gerenommeerd merk zijn maar, zoals bij zoveel Ikea producten, van Chinese makelij en wel van TCL Multimedia. De speaker apparatuur is 2.1 kanaals inclusief een subwoofer, maar die kan buiten het meubel worden geplaatst. Wie het meubel als eerste wil hebben moet er in juni voor naar Zweden. Dit najaar volgt de introductie in andere Europese landen maar wereldwijd en in Nederland en België is dit pas voor 2013 gepland.
Geschreven door: Jan-Hein Visser

 
  • adsl gebruiker - brunssum -
    18/05/2012 11:34 uur
    @Henny(Pro-digitaal) Dank voor de informatie.
  • Zwartkijker - S -
    18/05/2012 11:08 uur
    Is deze prijs inclusief een soldeerbout?
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    18/05/2012 08:43 uur
    @adesl gebruiker: Ook daar is een simpele oplossing voor: http://www.marmitek.com/nl/product-details/audio-video-at-home/overal-bedienen/bedienen-van-av-apparaten-die-uit-het-zicht-staan/ir-control-8.php
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    17/05/2012 19:50 uur
    Hoe gaat het werken als ik bijv een eigen STB er op aan sluit met de AB? Neem aan dat ik dan toch een van de klepjes moet openen..
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    17/05/2012 19:30 uur
    Aangaande de CI module hoeft een Bedrijf als Ikea zich in ieder geval bij Ziggo niet aan te melden voor de bekende sticker voor "goedkeuring". UPC die geeft helemaal niet thuis..ha ha daar kun je de bekende boxkey STB aan sluiten.
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    17/05/2012 19:19 uur
    @Henny Pro-digitaal. Wederom dank voor je antwoord / informatie. Als ik een eigen STB of mediaplayer aan wil sluiten zou het wel fijn zijn als ik die ook heel handig weg kan werken. Prijs/kwaliteit/garantie/levensduur ook van belang lijkt me. Ikea brengt ze op de markt dus mocht er wat mee zijn neem ik aan dat ze de mensen ook helpen. We zullen het zien..
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    17/05/2012 19:15 uur
    Nou, bij een eventuele reparatie: Deze tv zal heus wel voorzien zijn van een speciale steun, die je op de een of andere manier erin kunt schuiven en vastschroeven op dat möbel, net zoals de meeste platte schermen hebben, zoals het monteren van een standaard, zo'n standaard kun je tenslotte ook altijd demonteren bij vervoer, of, als je zo'n scherm op wil hangen aan de muur.
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    17/05/2012 19:10 uur
    @Pieter den Helder. Daar had ik ook al aan gedacht. Is even afwachten hoe dat door Ikea geregeld is. Ook even zien hoe ze het met de garantie geregeld hebben. Komen ze hem dan ophalen? Of moet ik daarvoor bijbetalen?
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    17/05/2012 19:10 uur
    @adsl gebruiker - Brunssum: Neem maar aan van wel. kopiëer even de link, dei ik eerder gaf, kijk even op die site, daar staat ook een intro filmpje mbt. dit product.
  • Pieter - Den Helder -
    17/05/2012 19:07 uur
    En wat nu als die tv stök gaat? Moet je dan je hele möbel terug brengen?
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    17/05/2012 19:04 uur
    Correctie. Ik bedoel wat voor een tuner is er aanwezig? DVB-C? en Digitenne?
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    17/05/2012 19:00 uur
    @Henny( Pro-digitaal) Hartelijk dank voor deze info. Toch een CI slot ..voor kabelontvangst?
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    17/05/2012 18:45 uur
    boeskool - Oldenzaal: hahaha, dáár is al meer over gegrapt overigens..;-) Wie weet!! (en met een soldeerpakketje) :-)
  • boeskool - Oldenzaal -
    17/05/2012 18:42 uur
    Moet je zekers ook de TV zelf in elkaar zetten.
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    17/05/2012 18:41 uur
    @adsl gebruiker: Ja, deze tv heeft een CI slot, verder heeft deze tv 400hz techniek en beschikt over 4 HDMI aansluitingen (aan de rechterzijkant) er wordt een universele afstandsbediening bijgeleverd, een 2.1 geluidssysteem evenals een (Ikea)ipod dockinstation en een (Ikea)blu-ray is via deze afstandsbediening te gebruiken.verder is hij Wifi ready, heeft een Lan aansluiting en beschikt de tv over smart tv. men kan ook divx HD bestanden afspelen, maar ,opvallend: géén 3D mogelijkheid.
  • adsl gebruiker - Brunssum -
    17/05/2012 18:18 uur
    @Henny Pro-digitaal. Juist LED ik zie het nu. Ben wel benieuwd. Ga zeker eens kijken. Of men bij de grotere versies ook van Full Led Backlight gebruik gaat maken..we gaan het zien. Gebruikt men een CI slot? Niet dat ik hem zou gebruiken maar zou het wel graag willen weten.
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    17/05/2012 17:56 uur
    @adsl gebruiker: 'Wat voor een techniek gebruiken ze voor de tv?' Als je even goed naar het kleine foto'tje wat hier bij het artikeltje geplaatst is kijkt, dan heb je al meerdere antwoorden. ;-)
  • adsl gebruiker - brunssum -
    17/05/2012 13:43 uur
    Jawel ik zie er wel wat in. Wat voor een techniek gebruiken ze voor de tv?(Led of LCD backlight) Hoe is de beeldkwaliteit? Mooi als alles netjes weggewerkt ik maar dit soort zaken telt ook wel mee. Heb al een platte tv maar als ik er nog geen had zou ik zeker eens gaan kijken. Nou zou ik zelf gewoon een eigen STB gebruiken maar je vraagt je meteen af of ie goedgekeurt wordt door Ziggo of UPC ha ha...ivm met het CI of CI+ gebeuren.
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    17/05/2012 12:23 uur
    Wil je nog meer weten, kijk dan even hier: http://www.audioholics.com/news/industry-news/ikea-upleva-tv-remote-audio
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -