Nieuws

Nieuwsoverzicht

06 mei 2012

UPDATE - Nieuwe afleveringen Planet Earth vanaf 6 mei op BBC One

Een nieuwe serie afleveringen van de bekroonde en succesvolle BBC-natuurserie Planet Earth is vanaf 6 mei elke donderdag- en zondagavond op het tv-kanaal BBC One te zien. Op BBC One HD wordt Planet Earth in native HD-kwaliteit uitgezonden.

De Britse publieke omroep BBC heeft een nieuwe serie van Planet Earth Live nog nooit zo groot opgezet. De nieuwe serie Planet Earth Live bestaat uit 8 afleveringen. Deze zijn wereldwijd in meer dan 140 landen via tv-zenders en interactieve platformen van de BBC te bekijken. In enkele landen gelijktijdig met de Britse uitzendtijden, in andere landen enkele uren of dagen na de eerste Britse tv-vertoning.

Wereldwijde natuur centraal in Planet Earth

In de nieuwe serie van Planet Earth zijn opnames uit vijf werelddelen die gemaakt zijn in zes verschillende tijdzones te bekijken. Daarbij maken de makers van Planet Earth gebruik van de allernieuwste filmtechnieken waarbij men onder meer betere close-up beelden in de beste HD-kwaliteit kan tonen.

Planet Earth geeft dieren de hoofdrol

Niet de mens maar de dier krijgt in Planet Earth de hoofdrol. Of het nu gaat om baby-olifantje in Kenya, zwarte beren in Minnesota of macaque apen in Sri Lanka. Wellicht het meest indrukwekkend worden de beelden van de grijze walvissen in de Stille Oceaan. De makers van de wereldwijd bejubelde BBC-natuurserie Frozen Planet brengen Planet Earth Live nu in beeld.

BBC One en BBC One HD

In Nederland en BelgiŽ is Planet Earth Live op zondag 6 mei vanaf 20.50 uur op BBC One en BBC One HD te bekijken. Daarna is drie weken lang een aflevering van Planet Earth Live op donderdag- en zaterdagavond om 21.00 uur te bekijken. BBC One wordt door vrijwel elke tv-aanbieder doorgegeven. BBC One HD is niet bij elke tv-aanbieder te bekijken. Via de satelliet kunnen BBC One en BBC One HD ongecodeerd via de Astra2-satelliet op 28,2 graden oost bekeken worden. Hiervoor is geen abonnement bij welke tv-aanbieder dan ook nodig.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • 0
    PsBkkpoXasxtrl - XGxRkbWEBnRxWNsbB -
    13/06/2012 03:02 uur
    BgePdB , [url=http://fhrmedgrhlpu.com/]fhrmedgrhlpu[/url], [link=http://valqqpituere.com/]valqqpituere[/link], http://mtqqibjkrxbk.com/
  • 0
    utmhPzAAIUvqNDIPhQ - GAoviytenVacmMVFlI -
    11/06/2012 21:45 uur
    ZxgowF tosayrrozcpd
  • 0
    ZjzvSYfV - cMKrTkIgyHyPwCOWhO -
    10/06/2012 20:55 uur
    QjozCK , [url=http://hwjhegjjhlgf.com/]hwjhegjjhlgf[/url], [link=http://pgpcxspymnde.com/]pgpcxspymnde[/link], http://jbnjklnjaopw.com/
  • 0
    PbdAoTDbTixb - hxjUnWHT -
    07/06/2012 12:07 uur
    JzhjWy eipsdszdngyi
  • 0
    iInbQfsROiylsT - awmAoRHKXD -
    07/06/2012 09:41 uur
    If you want to get read, this is how you suhlod write.
  • 0
    nneXWtMahtlyWxVjtZt - uePGpiOQUXTqGraSJmX -
    05/06/2012 04:31 uur
    Only this min located this url This is The SimpleGolfswingman Contacts Page | The Simple Golf Swing 2.0 Product Review thuogrh Aol such a nice thing Kudos Easy Website Builder
  • 0
    Roy - Amsterdam -
    07/05/2012 19:39 uur
    @Koffieleut - Krimpen aan den IJssel - 06/05/2012 23:15 uur: Hoor je het ook eens van een ander. Hopelijk komt de boodschap eindelijk bij je over.
  • 0
    Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    07/05/2012 09:17 uur
    Heb gisteren ook gekeken, even, vondt het erg slecht zelfs. Kijken we niet meer. Ben er klaar mee.
  • 0
    g2k - nederland -
    07/05/2012 08:51 uur
    Vol verwachting gekeken naar BBC One HD (gratis via de satelliet) maar vond het programma tegenvallen. Sterker: ik heb het niet eens afgekeken. M.i. veel te populistisch gebracht (concurrentie Discovery Channel?) i.p.v. de goede documataires van weleer. En redactie m.b.t. ZIGGUPKPN: Kudos +1 !!!
  • 0
    adsl gebruiker - brunssum -
    06/05/2012 23:58 uur
    Tekst totaal tv : ..Daarbij maken de makers van Planet Earth gebruik van de allernieuwste filmtechnieken waarbij men onder meer betere close-up beelden in de beste HD-kwaliteit kan tonen... Goed het is duidelijk dat Ziggo deze dus niet door gaat geven. In ieder geval niet op korte termijn. Pal resolutie daar mag je het mee doen. Goed gelukkig zijn er mensen die ook moe worden van die afhankelijkheid in aanbod. Zal toch wel nooit anders worden. Goed dat die weg /dat verzet wel aanwezig is.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    06/05/2012 23:15 uur
    Wat een rare reactie van de redactie. Lang niet iedere aanbieder geeft BBC One HD door. Uw bericht bereikt dan ook te optimistisch mijn oor. Waar BBC One overal basis is, geldt niet helaas nog niet voor HD. Dus mag dat best per provider aangekaart worden, holadijee..
  • 0
    Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    06/05/2012 14:07 uur
    @Redactie TotaalTV - Hilversum - 06/05/2012 13:49 uur: Exuses, het ging inderdaad, per abuis, geheel off-topic. Ik ga er meer op letten. Henny
  • 0
    Redactie TotaalTV - Hilversum -
    06/05/2012 13:49 uur
    Het allerlaatste verzoek om het hier over het BBC-programma Planet Earth te hebben. Het constant overgaan van elke discussie in Ziggo-UPC-KPN achtige zaken dient afgelopen te zien.
  • 0
    Pieter - Den Helder -
    06/05/2012 11:29 uur
    LET OP: DEEL 2 IS WOENSDAG 9/5 om 20.30!!!! Deel 3 donderdag 10/5 om 20.00.
  • 0
    Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    06/05/2012 11:03 uur
    @Doman - Den Helder: BBC One HD is geheel voor noppes te ontvangen via de satelliet, Astra 2.Zo mooi kan het zijn. Tja, en programma gegevens kunnen Šltijd veranderen, met de dag. Wij hebben weliswaar dit blad, maar kijken van te voren even via de epg, een blad kan nooit helemaal actueel zijn, epg (meestal) wel, maar ook dat niet altijd, te denken valt dan aan calamiteiten, of, een 'hot' nieuwsitem, zoals een gevallen kabinet. Deze site speelt daar overigens heel goed op in, met vermelding hier.
  • 0
    Jarco - Hilversum -
    06/05/2012 10:50 uur
    Dit had ook niet in de tv-gids kunnen staan omdat BBC deze nieuwe serie afleveringen van Planet Earth pas onlangs heeft aangekondigd. Aanlevering van programmagegevens voor tv-gidsen dienen enige tijd vooraf te worden aangeleverd om tijdig in de tv-gids te publiceren.
  • 0
    Pieter - Den Helder -
    06/05/2012 10:24 uur
    Irritant dat zulks niet in de tv-gids staat, er wordt een heel ander programma gemeld.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    06/05/2012 02:17 uur
    Bij Caiway zit BBC One HD al een jaar in het basispakket.
  • 0
    adsl gebruiker - brunssum -
    06/05/2012 00:13 uur
    Excuses. Totaal tv heeft duidelijk geschreven daar BBC one bijna bij elke tv aanbieder aanwezig is maar BBC ONE HD nog niet. Niet goed gelezen dus. Nou met deze een uitgelezen kans om eens te starten Ziggo!
  • 0
    adsl gebruiker - brunssum -
    05/05/2012 23:41 uur
    BBC ONE HD wordt vrijwel door elke tv aanbieder weergegeven lees ik in het artikel van totaal tv. Er was een tijd geleden zo,n tv aanbieder die heel lang de BBC kon doorgeven terwijl anderen daar moeite mee hadden. Er waren zelf enkelen die daarvoor een "illegale" weg kozen. En nu juist juist gaat deze ISP genaamd Ziggo een BBCONEHD niet weergeven? Ruimte..uuuhhh Ziggo ga je er nu echt weer mee komen? Nee toch??
  • 0
    adsl gebruiker - brunssum -
    05/05/2012 22:57 uur
    Nou Ziggo is deze schitterende serie dan niet het moment om eens door te pakken? Of ga je je klanten nu echt vertellen dat ze het maar met 720x576 moeten doen? Terwijl juist dit soort beelden uitermate geschikt zijn om in Native HD te kijken? Ook de ARD, en ZDF hebben vaak genoeg kwaliteit voor mensen in de aanbieding. In HD resolutie is toch echt nog mooier en kan zeker meerwaarde hebben. Andere Duitse kanalen ook trouwens.
  • 0
    adsl gebruiker - brunssum -
    05/05/2012 22:49 uur
    Glasvezel providers hebben deze de BBC kanalen op een gegeven moment van frustratie de BBC kanalen "illegaal" moeten doorgeven.Er was een provider genaamd Ziggo dat het allemaal wel mocht doorgeven. En nu gaat deze zelfde provider geen BBCONEHD weergeven? Mogen we nu eens een keer genieten van Zenders die vaak genoeg met echte kwaliteitsproducten komen ook eens genieten van HD kwaliteit? Ook in dit opzicht krijg je immers optimale kwaliteit geleverd. Nou Ziggo.. waar blijf je?
  • 0
    Doman - Den Helder -
    05/05/2012 22:15 uur
    Inderdaad! Kom op Ziggo? , waarom is er nog steeds geen BBC One HD beschikbaar?
  • 0
    adsl gebruiker - Brunssum -
    05/05/2012 21:48 uur
    Dank voor de info en geweldig nieuws! Ja ook weer kritiek in de aanbieding en wel aan het adres van ZIGGO. Waar is de HD versie van BBCONE? Wanneer ga je deze nu eindelijk een toevoegen? Waarom mogen wij bij Ziggo ook niet volop genieten van deze serie in HD kwaliteit. Komop zeg jullie waren toch ook diegenen die altijd de BBC door mochten geven terwijl anderen het niet konden. En nu geen HD kanaal van BBC ONE??