Nieuws

Overzicht

12 juni 2012

Lancering UPC Horizon Mediabox binnen enkele maanden

Liberty Global – moederbedrijf van UPC Nederland – houdt vast aan de lancering van de nieuwe Horizon Mediabox in het derde kwartaal van dit jaar. Nederland is het eerste land waarin de Horizon Mediabox wordt gelanceerd.

Liberty Global kondigde meer dan een jaar geleden de komst van de Horizon Mediabox aan. Enkele maanden later tijdens de IBC vakbeurs in Amsterdam toonde Liberty Global CEO Mike Fries tijdens een perspresentatie voor het eerst een werkende Horizon Mediabox. Op de IBC-beurs zelf konden bezoekers alleen achter glas naar prototypen van de nieuwe Mediabox kijken en werd deze niet werkend getoond.

Na uitstel nu toch lancering

Nadat Liberty Global de lancering van de Horizon Mediabox diverse malen heeft uitgesteld, lijkt het Amerikaanse mediabedrijf nu vast te houden aan de lancering van de Mediabox in het derde kwartaal 2012 bij UPC Nederland. Bij UPC wordt de Horizon Mediabox een optionele keuze van de abonnee waarvoor men enkele euro’s per maand meer moet gaan betalen. Via de Horizon Mediabox kan men draadloos diverse apparaten in huis van content bedienen. Hierdoor wordt het onder meer mogelijk om tientallen tv-kanalen live via de tablet of computer te bekijken.

Niet Apple maar toch verdomd goed

Tijdens een toespraak bij de start van de Duitse kabelbeurs ANGA liet Mike Fries weten dat Horizon niet helemaal het Apple-gevoel naar boven laat komen maar dat het er toch verdomd goed uitziet. Fries noemde Horizon een heel belangrijke nieuwe stap voor het aanbieden van tv-diensten via de kabel. Mike Fries: "In onze dienstverlening doen we drie dingen goed: we bieden snelheid, hebben een stabiel klantenbestand en we bieden alle content aan. We er zijn ook drie dingen die we op dit moment nog niet zo goed doen: De klant kan het content niet op verschillende apparaten bekijken, we bieden nog geen apps voor webcontent en de gebruikersinterface van de huidige Mediaboxen is slecht.”

Horizon Mediabox stap verder

Met de komst van de Horizon Mediabox zijn de drie punten waarop Liberty Global volgens Fries nog niet voldoende scoort verholpen. Met Horizon kan men direct naar de PC en tablet streamen, kan men zelf apps op de tv-decoder installeren waardoor men de tv-decoder kan personaliseren en de nieuwe Mediabox beschikt over een mooie gebruikersinterface met grafische 3D effecten. 

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • PpndUOkLjjROhN - usuPrNRcFJB -
    18/07/2012 22:01 uur
    MD2JHj , [url=http://wqzkwapyfuzu.com/]wqzkwapyfuzu[/url], [link=http://oyzwfmnaphho.com/]oyzwfmnaphho[/link], http://awxvghgamooa.com/
  • ESmgjdJsqqBl - wPCaGsUpgU -
    16/07/2012 07:46 uur
    Misschien mag ik namens Pictoright ook een raetcie plaatsen. In de eerste plaats wil ik graag aangeven dat ik de inhoudelijke benadering van deze problematiek erg op prijs stel. Wel constateer ik een paar misverstanden, waar ik graag even op reageer.Volgens mij lopen er een aantal zaken door elkaar. Eerst zul je moeten bekijken of je vindt dat rechthebbenden recht hebben op een vergoeding als hun werk wordt gebruikt. Pictoright vindt van wel en wordt daarin gesteund door het auteursrecht. Maar omdat Pictoright tegelijkertijd het belang inziet van digitaliseringsprojecten zoals die van het Nationaal Archief, hebben wij erg ons best gedaan om tot een regeling te komen waarin zowel rekening wordt gehouden met de belangen van het archief als met de belangen van de rechthebbenden. Wij hebben ons daarbij –net als het Nationaal Archief- zo constructief mogelijk opgesteld, wat uiteindelijk tot de overeenkomst heeft geleid.Bij de besprekingen over een regeling hebben we inderdaad ook een oplossing gezocht voor de zogenaamde verweesde werken. Bij grotere digitaliseringsprojecten kan het lastig zijn te achterhalen wie de rechthebbenden op afbeeldingen zijn. Belangrijk daarbij is je te realiseren dat het niet om scherp afgebakende hoeveelheden foto’s en groepen makers gaat. Het hangt er maar vanaf hoeveel tijd en energie je erin steekt. Hierover bestaat nog lang geen overeenstemming. Wat bijvoorbeeld te doen als je er wel achter bent wie de maker van een foto is, maar die maker (of zijn erfgenamen) moeilijk kunt bereiken? Uiteindelijk geldt natuurlijk dat hoe meer moeite je doet, hoe meer rechthebbenden je zult kunnen achterhalen. Maar die individuele zoektochten zijn ontzettend arbeidsintensief en leiden in de regel niet tot een dekkende oplossing. Daarom is een regeling zoals wij die aanbieden ook zo praktisch. Door zo’n regeling met ons aan te gaan, hoef je als archief niet al die energie in zo’n zoektocht te steken. Wij zien het zelf dan ook als een belangrijke dienst die wij aan de archieven kunnen verlenen. Overigens zijn makers op geen enkele wijze gedwongen om via Pictoright hun werken te exploiteren. Daarom hebben we in dit soort regelingen ook altijd een opt out (waar de makers vrijwel nooit gebruik van maken).In dit soort discussies wordt ook vaak Creative Commons genoemd. Dit sympathieke initiatief is echter ongeschikt om hier een rol te spelen, aangezien je voordat je een werk onder een dergelijke licentie kunt aanbieden eerst de individuele toestemming van de rechthebbende nodig hebt en dat is bij de verweesde werken nu juist het probleem! Overigens is Creative Commons slechts op incidentele basis interessant voor makers die moeten leven van de inkomsten die uit het gebruik van hun werk voortvloeien. Maar dat is weer een andere discussie.Vincent van den Eijnde,Directeur Pictoright
  • Alex - Leeuwarden -
    16/06/2012 18:37 uur
    @geruby. Ik heb net op http://UPC.ie gekeken en daar word je niet vrolijk van al die hoge prijzen?
  • geruby - Lelystad -
    15/06/2012 11:12 uur
    Ik hoor een hoop geklaag. Ik denk dat veel klagers eens over de grens zouden moeten en kijken wat ze dan voor hun kijkgedrag zouden moeten betalen. Nederland is t.o.v. van veel andere landen erg goedkoop. ook is de dekking hier goed en ja daar betaal je wat voor. Ik ben het wel met velen eens dat je eigenlijk je hele abo zelf zou moeten kunnen samenstellen dus alleen betalen voor de dienst die je wilt. (Alleen maakt het dat ook wel weer wat duurder als je veel wilt).
  • Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    14/06/2012 15:21 uur
    UPC is gewoon het meest associale kabelbedrijf wat ik ken. Waar HD al standaard is overal is digitale televisie in SD nog geeneens standaard! Dan moet je toch wel heel erg de consument willen pesten en bestelen. Werp daarna zoveel mogelijk hardwarddrempels op zodat je zorgt dat je alleen die hardware kan huren voor woekertarieven en de aandeelhouders van UPC in Amerika liggen weer in een deuk!
  • Chris - Amsterdam -
    14/06/2012 00:13 uur
    Ik ben het roerend eens met adsl gebruiker. Hij geeft precies weer wat de zwakke plekken van UPC zijn waar velen zich al jaren aan ergeren. Je hoeft niet in een UPC gebied te wonen om te weten dat dit concern analoge tv tot op het bot uitmelkt en digitale tv hermetisch afgeschermd houdt voor eigen randapparatuur. KPN is in dat opzicht inderdaad geen haar beter. Reden genoeg dus om je druk te maken over de marktdominantie van dit soort bedrijven.
  • Bas - Haarlem -
    13/06/2012 16:14 uur
    adsl-gebruiker.. van de dingen als ik lees dit en hoor dat ken ik er nog veel meer! Als je zelf geen ervaring ermee heb vind ik gewoon dat je roept om het roepen! Jij vind dat UPC op een manier winst maakt dat je niet zint?? ooit naar KPN gekeken?? Man man je maakt je druk om iets wat jou reacties op totaalTV geen reet aan verandert hoor ;) dus je kan het blijven roepen maar de laatste die daar wakker van ligt is het bedrijf waar je het over heb ;) die lezen dit en denken arme ziel..
  • adsl gebruiker - brunssum -
    13/06/2012 14:51 uur
    @Lex_Amsterdam. Dat het internet best snel is bij UPC dat zal best. Fiber power is overigens gewoon FTTC. Ik lees anders genoeg klachten over zaken die ik nu wel vaak genoeg aangegeven heb. Zeker er zullen ook mensen zijn die tevreden zijn. Fijn dat je sneller internet hebt.Daar betaal jij ook voor! En internet zonder tv van UPC gaat niet.Snap ook wel dat men nog graag aan dat analoge signaal vasthoudt. Echt profiteren van de prijs doe pas bij Triple pay.ADSL minder rap maar goed genoeg en cheap
  • Lex - Amsterdam -
    13/06/2012 14:29 uur
    Dat is dan al je zevende bijdrage op deze pagina over een provider waar jij zelf geen ervaringen mee hebt... Ik ken hier in mijn omgeving veel mensen die kabel en internet van UPC hebben. Klachten hoor ik eigenlijk nooit. Hun internet is dan waarschijnlijk ook stukken sneller dan dat van jou, met je adsl...
  • adsl gebruiker - brunssum -
    13/06/2012 13:27 uur
    @ Lex_Amsterdam. Als onze Mike Fries dan denkt het helemaal goed te doen en enkel die schaarse 3 "foutjes"denkt te vinden dan moet ie z,n klanten maar eens 1 keer de gelegenheid geven om voor Ziggo te kiezen.! Kan ik ook meteen zien hoe enthousiat de Horizonbox dan nog ontvangen wordt. Het is harde taal wat ik hier uit maar soms denk ik wel dat dat voor een UPC noodzakelijk is. Als men iets goed doet verwoord ik dat graag. Maar zie hier Amerkaanse toestanden waar ik het absoluut mee oneens ben
  • adsl gebruiker - brunssum -
    13/06/2012 13:12 uur
    @Lex-Amsterdam. Gewoon omdat je constateert hoe men zich bij UPC opstelt. Nee gelukkig zit ik niet bij UPC als dat zo was dan voelde ik me gedwongen om radicale stappen te ondernemen. De politiek doet in deze toch niets en kan dit wellicht ook niet meer. Behalve dan dat de kabel binnenkort dan toch open gaat vooralsnog voor het analoge signaal. En wie had er ook alweer interesse in Ziggo? Mag ik even blij zijn dat ik niet met Liberty global van doen heb gekregen. Dag vrijheden..
  • Lex - Amsterdam -
    13/06/2012 13:04 uur
    Zeg adsl-gebruiker in Brunssum, waarom maak jij je eigenlijk altijd zo druk om UPC? Je hebt helemaal geen UPC in Brunssum. Daar heb je Ziggo.
  • adsl gebruiker - brunssum -
    13/06/2012 12:43 uur
    Juist Dorien. Verder vind ik dat UPC klanten de mogelijkheid moet bieden om hun eigen decoder te kopen. Deze decoder zou het neusje van de zalm moeten zijn maar dan is die dus voor eigen parochie aan het preken. Immers als ik bijv een DB8000 wil gebruiken is dat niet mogelijk. Zijn allang decoders die veel meer kunnen maar daar wil UPC niets van weten.Je huurt maar fijn en ik maak uit wat voor jou de beste producten zijn. CI+ daar doet UPC nu ook vrolijk aan mee. Wederom..huren maar!
  • Dorien - Twello -
    13/06/2012 12:22 uur
    Ik wil gewoon digitaal en HD kijken zonder dat het me meer kost dan het toch al dure basisabonnement. Ik zit al helemaal niet te wachten op een losse box die iedere maand flink veel extra geld kost.
  • adsl gebruiker - brunssum -
    13/06/2012 11:04 uur
    @Bas-Haarlem. Ik ging hier weer eens in wat de heer Mike Fries loopt te verkopen. Dat een bedrijf winst wil maken begrijpt iedereen wel maar de manier waarop.. En ik ben echt niet de enige die moeite heeft met de manier hoe UPC te werk gaat. Als je het te duur vindt of je bent het niet eens met bepaalde zaken hoef je het toch niet te nemen? Of bevalt het je niet zeg je toch op? Zo simpel ligt het vaak niet zoals jij het wilt voorstellen.
  • Bas - Haarlem -
    13/06/2012 10:53 uur
    @adsl-gebruiker .... GAAP wat loop jij een onzin te verkopen AUB ga wat nuttigs doen!! Net of jouw BAAS geen winst wil maken... (Als je werkt).. Elk bedrijf wil winst maken om ze personeel/onderhoud/kosten te betalen en aan het einde van de rit nog wat over te houden (dividend) wat is daar nou mis mee??? Of je wilt dat jou baas dik verlies lijdt of je werk gratis... Het is heel simpel vind je het duur ben je vrij om het niet te nemen! (PS ik ben geen pro UPC ) ik snap de winst..
  • adsl gebruiker - brunssum -
    12/06/2012 23:38 uur
    Liberty global maar wel met een stel oogkleppen voor van hier tot Tokio. Maarja ondanks dat alle liberty voor de klanten compleet afgenomen worden blijft CEO grootverdiener Mike maar geloven in z,n eigen gelijk. Zolang die aandeelhouders en hijzelf maar de centjes binnenkrijgen. Alles in het teken van de dikke winsten. Liberty voor de shareholders..!!!
  • adsl gebruiker - brunssum -
    12/06/2012 23:26 uur
    Correctie. Decoders waar vrijheden(non restricties) en gebruikers gemak al jaren als handelsmerk gelden. Liberty global.. ha ha een bedrijf waar juist vrijheden ver te zoeken zijn Mike! En dat je apple als het hoogste goed ziet dat mag best maar laat anderen dan de vrijheid om voor wat anders te kiezen. Dwing hen niet om enkel jullie producten af te nemen. Men wil niet enkel de APP huren voorgezet krijgen. Of hoe moeten mensen anders bij jullie jailbreaken om weer vrijheid te krijgen??
  • adsl gebruiker - brunssum -
    12/06/2012 23:15 uur
    Die Mike toch onze CEO fantast van UPC. Die Horizonbox jongens dat gaat het helemaal zijn. Echt iemand die alleen voor eigen UPC parochie is aan het preken. Gelooft onze Mike nou echt dat deze Horzionbox als het ultieme geschenk verwelkomd gaat worden door mensen die weten wat er te koop is? Die niet gedwongen worden in het concept van UPC mee te lopen? Decoders waar vrijheden en gebruikersgemak al jaren als handelmerk gelden. En dan nu kiezen voor deze box?ha ha. Het apple gevoel.. ja precies..
  • adsl gebruiker - brunssum -
    12/06/2012 23:04 uur
    Niet helemaal het apple gevoel? Nou begin ik UPC een beetje te begrijpen. Tsja Apple dat bedrijf dat je dwingt om officieel ook echt alles via Apple concept te doen. Ik zie de link wel met UPC. En ook de arrogantie ook daar zie ik duidelijk overeenkomsten.Alsof die Horizonbox het helemaal is en net doen of er maar 3 dingen wat je niet goed doet? Nou mike ik kan nog veel meer noemen.. ook van Apple overigens waar ik ook veel vrijheden in moet leveren. Niet voor niets die woekerwinsten idem UPC
  • Johan - Purmerend -
    12/06/2012 22:26 uur
    Ik blijf het raar vinden dat er bijna altijd mensen klagen die geen klant van UPC zijn.
  • Sander - Delft -
    12/06/2012 22:15 uur
    Streamen naar PC bij UPC? Vast en zeker via DRM overgoten propriëtaire software en apps van LGI. Blij dat ik niet meer bij die amerikaanse club zit.
  • gertjan - nvt -
    12/06/2012 21:51 uur
    @koffieleut het is toch ook een commercieel bedrijf, en van een commercieel bedrijf is het eerste doel winstmaken.
  • Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    12/06/2012 20:24 uur
    Wat een raar bedrijf blijft UPC toch. Zelfs kijken op een tablet wat bij alle andere aanbieders gratis is, moet bij UPC weer extra geld kosten iedere maand, door extra huurgeld te vragen voor zo'n al bijna achterhaalde horizonbox. Het biedt niks wat andere aanbieders niet bieden volgens mij. Alleen zit het vol extra diensten van UPC, daar ben ik van overtuigd. Het dient niet de klant, slecht de Amerikaanse aandeelhouders.
  • Dorien - Twello -
    12/06/2012 18:40 uur
    Alle content? Waar zijn de HBO kanalen dan?
  • Karel - Den Haag -
    12/06/2012 16:39 uur
    Met mijn dreambox kan ik al jaren de beelden streamen naar mn andere computers en tablets!