Nieuws

Nieuwsoverzicht

30 juni 2012

Meer HD-zenders bij Ziggo

Ziggo gaat het aanbod HD-zenders vanaf maandag 2 juli uitbreiden. De uitbreiding zorgt niet voor een prijsverhoging en de HD-zenders komen in hetzelfde zenderpakket als de SD-kanalen terecht.

Het uitbreiden van het HD-zenderaanbod is door Ziggo-woordvoerder Gradus Vos aan Totaal TV bevestigd. Ziggo kan het aantal HD-zenders uitbreiden omdat men in de afgelopen maanden een aantal frequenties van de uitzendmodulatie QAM64 naar QAM256 heeft overgezet. Hierdoor is er meer bandbreedte op het Ziggo-kabelnetwerk beschikbaar gekomen

Eurosport 2 HD

Niet geheel onverwacht is de aankondiging van Ziggo dat men het HD-kanaal Eurosport 2 HD vanaf de start op 2 juli gaat doorgeven. Ziggo was in Nederland de eerste tv-aanbieder die met Eurosport Benelux een distributieovereenkomst voor de doorgifte van Eurosport 2 HD sloot. Eurosport 2 HD komt op voorkeuzekanaal 411 – hetzelfde kanaalnummer als de SD-versie – beschikbaar en is onderdeel van het TV Plus zenderpakket. Het is hierdoor ook beschikbaar voor klanten die het TV Extra zenderpakket afnemen.

Comedy Central HD

Ook de Viacom HD-zender Comedy Central HD gaat het HD-zenderaanbod van Ziggo versterken. De programmering is gelijk aan de SD-versie Comedy Central. Het HD-kanaal komt op dezelfde voorkeuzepositie 14 als de SD-versie beschikbaar. Comedy Central HD is te bekijken door iedere Ziggo-abonnee die over een HD-kabeldecoder beschikt. Het gaat namelijk onderdeel van TV Standaard pakket uitmaken.

Nog geen Eén HD en Canvas HD

Bij de komende HD-zenderuitbreiding zijn de HD-kanalen van de Vlaamse publieke omroep VRT – Eén HD en Canvas HD – nog niet meegenomen. De verwachting is dat deze twee Vlaamse HD-kanalen in de loop van 2012 aan het HD-zenderaanbod van Ziggo worden toegevoegd. Ziggo is één van de weinige aanbieders van HDTV die deze HD-kanalen nog niet aan haar klanten doorgeeft.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • 0
    Buddy - Maastricht -
    28/12/2012 18:02 uur
    Als Ziggo blijft weigeren om de vrij te ontvangen Duitse HD-zenders door te geven, stop ik met Ziggo. Dat zouden meer mensen moeten doen. Dit is het enige waar ze gevoelig voor zijn.
  • 0
    hurriman - brunssum -
    02/08/2012 12:18 uur
    het wordt eens tijd dat ziggo alle duitse zenders te weten. ard zdf rtl+ sat 1 en nog veel meer in HD kwaliteit doorgeeft.
  • 0
    adsl gebruiker - brunssum -
    03/07/2012 16:38 uur
    @John_Winschoten. Ik hou ook niet van sport dus voor mij ook totaal geen toevoeging. Klapmachine content ook niet en dat is dus ook nog een een simulcast zender. Maarja wel even de SWR afpakken! Men verkeert helaas nog steeds in de luxe postitie om zich dit soort zaken te kunnen veroorloven.ARD,ZDF,BBCONEHD? Er is geen ruimte vrijgekomen Ziggo, maar momenteel is er gewoon een zee van ruimte over!! Niet in de loop van maar aub PER DIRECT stoppen om weer met ruimtegebrek aan te komen zetten!
  • 0
    adsl gebruiker - brunssum -
    03/07/2012 16:16 uur
    R Zemisch_Winschoten. Ook ik ben heel boos dat Ziggo deze zenders nog steeds niet toevoegd. Maar wel HBO en Klapmachine content uit Amerika. Begin het nu wel een beetje zat te worden eerlijk gezegd. Over BBCONEHD,ARD/ZDFHD spreekt met nog geeneens. Men heeft dmv omschakeling naar qam 256 ruimte vrijgemaakt ha ha. Men heeft gewoon ruimte genoeg over maar men is in de positie om deze niet in te hoeven zetten! FTTH?Ziggo:"Waarom zou je? Wij hebben genoeg ruimte" Ja ja Ziggo ik wordt doodmoe hiervan
  • 0
    Tim - Wageningen -
    01/07/2012 16:01 uur
    Ach Apple. Comedy Central vertoont tenminsten nog Native HD (zeker bij recente series). Kindernet HD en MTV vertonen niet of nauwelijks HD.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    01/07/2012 11:05 uur
    Ik verbaas me erover dat Ziggo zo treuzelt met BBC ONE HD, ARD HD en ZDF HD en ÉÉN HD en KANVAS HD in het basispakket te plaatsen. Dit had allang moeten bebeuren.
  • 0
    John - Winschoten -
    01/07/2012 09:34 uur
    Eurosport 2 hd leuk voor de mensen die van sport houden. Voor mij geen extra toevoeging. Comedy central hd. Ik ben bang dat dit een SD+ zender word. Want veel content is gewoon niet in hd beschhikbaar. Nee, had liever een hd, canvas hd en bbc one hd gezien als toevoeging.
  • 0
    Dutchy - Culemborg -
    30/06/2012 20:02 uur
    @koffieleut-Ziggo heeft 12 HD-zenders in het standaardpakket inclusief Eurosport. Dit zonder extra kosten. Bij Tele-2 moet je 5 euro extra betalen voor een paar HD-zenders
  • 0
    Burema - Delfzijl -
    30/06/2012 16:55 uur
    Op welke netwerk id zit het ziggo testnetwerk in Delfzijl
  • 0
    Rob - alhier -
    30/06/2012 15:33 uur
    @Alfons Verbiest: Jawel, maar ik ben allergisch voor die hinderlijke onderbrekingen. En ook het commentaar is niet te vergelijken met Eén. Althans dat is mijn mening.
  • 0
    Rick - Delft -
    30/06/2012 15:09 uur
    Leuk dat Eurosport 2 HD erbij komt. Deze zender gaat ook het Duitse voetbal uitzenden. Wel jammer dat we nog moeten wachten op Een HD en Canvas HD. Het had een goede service geweest deze nu door te geven met de Tour de France en de Olympische Spelen. Doorgifte in de loop van 2012 vind ik dan weer erg vaag.
  • 0
    Dorien - Twello -
    30/06/2012 14:19 uur
    Toch toppie hoor. Zoveel HD zenders voor 17euro per maand. Ik krijg bij UPC voor dat bedrag alleen maar analoog. Voor HD vraagt UPC hier 30 per maand en kan ik maar op 1 televisie zien. Wat heb ik hier graag Ziggo.
  • 0
    R.ZEMISCH - WINSCHOTEN -
    30/06/2012 13:03 uur
    Ook ik ben voor meer hd Super van Ziggo maar ik zou ook graag de Duitse zenders in HD willen maar ik heb het gevoel dat er niet naar de consument geluisterd word dat is maar mijn eigen mening ik zou graag willen weten wat anderen er over denken
  • 0
    Apple740 - Rotterdam -
    30/06/2012 11:45 uur
    Over Comedycentral-HD, verheug je er aub niet op. We hebben deze "HD" zender al een poosje bij UPC en het is een complete wanvertoning. Nauwelijks echt HD materiaal op te zien. Sky Engeland heeft ook een Comedycentral-HD maar daar is het een compleet andere zender met compleet andere programma's 24/7 HD.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    30/06/2012 11:29 uur
    Hoeveel HD zenders zitten er straks na deze uitbreiding in het basispakket bij Ziggo ?
  • 0
    anne - ane -
    30/06/2012 11:11 uur
    EEN HD en Canvas staan al in de teststream, die zullen zeer binnenkort gaan volgen
  • 0
    Alfons Verbiest - Almere -
    30/06/2012 11:00 uur
    @Rob, geeft Ziggo geen Eurosport HD door?
  • 0
    Sven - Vught -
    30/06/2012 10:54 uur
    Geen prijsverhoging is mooi, maar Ziggo heeft natuurlijk gewoon zijn periodieke inflatiecorrectie dus de prijs stijgt toch wel.
  • 0
    Rob - alhier -
    30/06/2012 10:42 uur
    Jammer dat Eén HD niet erbij is. Hadden de wielerliefhebbers kunnen genieten van de Tour met goed beeld en goed commentaar. Nu moet je kiezen, of goed beeld en waardeloos commentaar (NOS) of matig beeld en goed commentaar (Eén). Ik ga iig voor de laatste optie.
  • 0
    Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    30/06/2012 10:38 uur
    Nog steeds geeft Ziggo vergeleken bij veel andere kabelaars weinig HD zenders door. Mag weleens vaart maken met analoge uitschakeling!
  • 0
    Satfreak - Groningen -
    30/06/2012 10:28 uur
    @henk, bij menige SD-opname van goede kwaliteit is het verschil of het op een SD-zender of een HD-zender wordt uitgezonden, al goed te zien. Zelfs bij zwart-wit films van Laurel en Hardy.
  • 0
    ha - ba -
    30/06/2012 10:26 uur
    Zozo , maar liefst 2 zenders erbij , o nee niet echt natuurlijk want het zijn gewoon de HD versies ervan waarvan het twijfelachtig is of er wel veel echt HD is op te zien Nou ik denk dat ze op de burelen van Ziggo helemaal tevreden zijn met deze 2 zenders erbij om al het gekonkel in het moeras te smoren
  • 0
    Stitch - Utrecht -
    30/06/2012 10:23 uur
    Na maanden wachten is het zover! Comedy Central eindelijk in HD.
  • 0
    Cees - Den Haag -
    30/06/2012 10:10 uur
    Ik hoop dat ziggo voor september ook start met espn america hd, maar dit is inderdaad goed nieuws! Kijk uit naar seinfeld in geremastered hd!
  • 0
    henk - hengelo -
    30/06/2012 09:49 uur
    @jan omdat op kindernet oude programma's worden uitgezonden heeft dat niet veel zin denk ik
  • 0
    Jan - Laren Nh -
    30/06/2012 01:37 uur
    Ik had ook al gehoord en gelezen dat Nickelodeon HD ook toegevoegd zou gaan worden op kanaal 14. Door de toevoeging van Comedy Centraal HD zal kindernet ook wel in HD worden uitgezonden,omdat deze 2 zenders op het zelfde kanaal uitzenden.