Nieuws

Overzicht

06 juli 2012

Louis van Gaal bondscoach, Johan Derksen gast Tour du Jour

De KNVB heeft Louis van Gaal als nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal aangesteld. Mede hierdoor schuift Johan Derksen vanavond bij het RTL 4-programma Tour du Jour aan tafel aan.

De 63-jarige Louis van Gaal volgt de onlangs als bondscoach opgestapte Bert van Marwijk op. Danny Blind wordt assistent van Louis van Gaal. Bayern München ontsloeg Van Gaal in april 2011. Louis van Gaal wilde al lange tijd nog één keer bondscoach van een gerenommeerd voetballand worden. Dat meldt de internetsite Voetbal International.

Johan Derksen over Louis van Gaal

Johan Derksen – hoofdredacteur van Voetbal International en vaste tafelgast bij het gelijknamige tv-programma – schuift vanwege de aanstelling van Louis van Gaal vanavond in het wielerpraatprogramma Tour du Jour aan. Derksen maakte de afgelopen weken duidelijk niet echt voorstander van Louis van Gaal als bondscoach te zijn. Dit komt mede door de manier waarop Louis van Gaal in het verleden de media heeft benaderd. Naast de aanstelling van Louis van Gaal wordt in Tour du Jour natuurlijk over de Tour de France-etappe van vandaag gesproken. Deze stond vooral in het teken van een massale valpartij waarbij veel Nederlanders betrokken waren. Wilfred Genee praat hier onder meer over met de vaste tafelgasten Danny Nelissen en Gert Jakobs.

Louis van Gaal op herhaling als bondscoach

Het is de tweede keer dat Louis van Gaal als bondscoach door de KNVB wordt aangesteld. In de kwalificatie voor het WK voetbal 2002 in Zuid-Korea mislukte de missie van Louis van Gaal. Hierdoor was Nederland voor het eerst in lange tijd niet op een voetbaleindtoernooi actief. De taak van Louis van Gaal en Danny Blind is om Nederland zich voor het WK voetbal in 2014 te laten kwalificeren. Volgende maand speelt Nederland tegen België de eerste oefeninterland onder Louis van Gaal.
Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • xXel-marriachiXx - Huizen -
    15/07/2012 11:04 uur
    Duidelijk is dat sommige voetballers in oranje groot zijn geworden met hun voeten en niet met hun gedrag(ingen). Diezelfde spelers met hun antisociale, egoïstische en hoogmoedwaanzinnige 'Hollywood' gedrag, denigre - rend deden naar nieuw materiaal, waren verantwoordelijk voor versplintering van het NL. elftal en de enorme wanprestatie tijdens dit EK. Deze 'ongeleide projectielen' kunnen alleen maar worden geleid door een ander 'ongeleid projectiel' nl. Van Gaal. Pas je aan of pak je privéjet!
  • Theo - Lelystad -
    08/07/2012 19:29 uur
    Wat een enorme blunder van de KNVB om van Gaal aan te stellen als bondscoach van het Nationale elftal. Schijnbaar hebben de bobo's van deze vereniging van Gaal nog nooit bezig gezien tijdens de gesprekken met de pers. Onbehoorlijk, bij het onbeschofte af, schijnt deze man te mogen reageren op vragen die de pers hem stellen. Daar komt ook nog bij dat van Gaal reeds een kans als bondscoach van het Nederlandse elftal heeft laten mislukken evenals trouwens bij diverse andere clubs. Gemiste kans dus!
  • Melody - Schijndel -
    08/07/2012 11:15 uur
    Heel jammer dat deze man BC wordt. WE staan mega voor gek met deze man. Maakt ruzie met alles en iedereen.
  • herman - geldrop -
    07/07/2012 22:13 uur
    de aanstelling van louis van gaal vind ik wel goed als ze hem goede regels meegeven van de knvb.[gedrag regels meegeven ten opzichten van de pers en andere collega s'en naar de suporters toe.
  • FanvanGaal - Amsterdam natuurlijk -
    07/07/2012 18:12 uur
    Geweldig man, Van Gaal is de beste keus; afgelopen met het aanstellen van onze zgn. "wereld(?)"voetballers die niet in staat zijn een titel te behalen; afgelopen met het labiele gedrag van eerdergenoemde spelers en laat Johan Derksen zich maar bezighouden met zijn bluesmuziek, wat weet die vent nou van het echte voetbal toch....? Eindelijk een KEREL die de leiding neemt.
  • FanvanGaal - Amsterdam natuurlijk -
    07/07/2012 18:09 uur
    Geweldig man, Van Gaal is de beste keus; afgelopen met het aanstellen van onze zgn. "wereld(?)"voetballers die niet in staat zijn een titel te behalen; afgelopen met het labiele gedrag van eerdergenoemde spelers en laat Johan Derksen zich maar bezighouden met zijn bluesmuziek, wat weet die vent nou van het echte voetbal toch....? Eindelijk een KEREL die de leiding neemt.
  • Gerry Bruins Slot - hoogezand -
    07/07/2012 16:04 uur
    Geweldig Johan zoals jij Van Gaal en Blind neerzette Je las je eigen biografie voor!Bedankt voor al je relevante informatie over Danny Blind.Van Cruyf papegaai tot bekende Nederlander.Wat je vroeger miste met meisjes betaald zich heden dubbel uit nogmaals geweldig.dDe pot verwijt verschilleden ketels. Veel sukses verder
  • Hans van Beem - Heemstede -
    07/07/2012 08:55 uur
    Meneer " IK " wordt de nieuwe bondscoach. Deze man is zo selffocussed, dat hij binnen de kortste keren overhoop ligt met zijn omgeving.
  • Pieter - Den Helder -
    07/07/2012 08:37 uur
    Hoewel het niet goed is gegaan heb ik nog steeds meer vertrouwen in van Marwijk dan in van Gaal. Van Marwijk heeft met zijn team in de finale van een WK gestaan, van Gaal heeft dat WK nooit gehaald. En hoewel ik geen glazen bol heb vrees ik dat de geschiedenis zich de komende twee jaar nog wel eens zou kunnen herhalen.
  • Hans van Oostende - Rotterdam -
    07/07/2012 08:07 uur
    die afschuwelijke man, schreeuwlelijk en het slechts visitekaartje voor Nederland zolang deze slapjanus ornaje coached zal ik niet meer supporteren
  • Mirza Joemman - Den Haag -
    07/07/2012 03:33 uur
    Het zal duidelijk zijn door het aanstellen van Gaal dat de KNVB nog niet in de gaten heeft waarom Nederland de slechtste van de klas was op dit EK. En Denny Blind als assistent, is dit een 1 april grap. EGO probleem komt nu bij de trainerstaf te liggen. Johan Derksen heeft gewoon gelijk. Beter plaatst L zich niet, anders zou het wederom een schande worden.
  • Henny (Pro-Digitaal) - Eindhoven -
    06/07/2012 21:12 uur
    Normaal reageer ik niet zo op de voetballerij, dat even vooropgesteld. Ik vindt de keuze dei de KNVB heeft gemaakt om Louis van Gaal als nieuwe bondscoach aan te stellen een uitstekekende keuze, deze man komt dan weliswaar wat vreemd over, echter, de kwaliteiten die deze man bezit zijn uitstekend, hij zal een voetbalploeg in vrij korte tijd hélemaal weten te motiveren, staat voor 200% áchter zijn werk, en gáát voor succes, juist dat succes gun ik deze man van harte! Hij kán het! Henny