Nieuws

Overzicht

17 juli 2012

Prijsverhoging Eredivisie Live bij Ziggo

De abonnementsprijs van het premium betaalpakket Eredivisie Live wordt vanaf 1 oktober bij tv-aanbieder Ziggo één euro duurder. Dat heeft Ziggo op haar internetsite bekendgemaakt.

Al eerder berichtte Totaal TV dat tv-aanbieders de abonnementsprijs van de betaalzender Eredivisie Live zouden kunnen gaan verhogen. Een hogere inkoopprijs voor de tv-aanbieder van het Eredivisie Live-aanbod is de belangrijkste factor hiervoor.

Eredivisie Live Go

Ziggo maakte onlangs bekend dat men vanaf 1 augustus start met het aanbieden van de nieuwe interactieve televisiedienst Eredivisie Live Go. Hiermee kan men op elk scherm in huis naar de vier Eredivisie Live tv-kanalen en de On Demand-onderdelen van de voetbalzender kijken. Met Eredivisie Live Go kan men onder meer naar Eredivisie Live via smartphone en tablet kijken.

Geen extra HD-kanalen

Ziggo lijkt ondanks de prijsverhoging vooralsnog vast te houden aan de doorgifte van alleen het hoofdkanaal van Eredivisie Live in HD-kwaliteit. Op de internetpagina waar de prijsverhoging per 1 oktober wordt aangekondigd, wordt alleen van live wedstrijden in HD op het hoofdkanaal melding gemaakt.

Aanbieder bepaalt de prijs

Niet Eredivisie live, maar de tv-aanbieder bepaalt wat de consument maandelijks voor het Eredivisie Live-abonnement dient te betalen. Al eerder maakte Stichting Kabel Veendam bekend dat het Eredivisie Live abonnement duurder werd. Stichting Kabel Veendam gaat vanaf het nieuwe voetbalseizoen wel alle kanalen in HD-kwaliteit doorgeven. Eredivisie Live wil geen inhoudelijke mededelingen over overeenkomsten met tv-aanbieders – en dus ook niet over een mogelijke hogere inkoopprijs – doen. De verwachting is dat in de komende maanden meer tv-aanbieders een prijsverhoging voor Eredivisie Live gaan aankondigen.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • john - waddinxveen -
    18/08/2013 10:48 uur
    Bij KPN kost dezelfde bijv. een wedstrijd on demand , 7 euro per wedstrijd. Bij Ziggo 11,95 . vind dat wel een erg groot verschil
  • Fons - Voorburg -
    20/07/2012 22:41 uur
    Kan iemand mij uitleggen waarom Eredivisie Live bij Ziggo 16,95 kost en bij de andere aanbieders 15 euro??
  • Henk - Westerbork -
    20/07/2012 12:58 uur
    Met de overstap naar glasvezel wilde ik de tv bij Ziggo laten. Beviel goed. Maar door de verhoging van eredivisie live bij Ziggo ga ik hier helemaal bij weg en kies nu Telfort glasvezel Alles in één.
  • Bas - Zoetermeer -
    18/07/2012 07:46 uur
    @Jarco, "aanbieder bepaald de prijs". En dit bericht gaat over Ziggo. Dus ik praat ook over Ziggo. Heb niets met andere aanbieders te maken in deze.
  • Dennis - Amsterdam -
    17/07/2012 21:26 uur
    Koffieleut, waarom meteen de abonnementen opzeggen? Verkoop je ook je auto als de benzine duurder geworden is? en, stel dat je gelijk hebt, en iedereen zegt EDL op, waar denk je dat ze dan de winst gaan zoeken? Op de 'normale' pakketten. Iedereen die EDL heeft, vind het leuk om voetbal te kijken. Ik heb het ook, en eerlijk gezegd boeit het me niet wat het kost, het is goedkoper dan een seizoenskaart van een club.
  • anne - ane -
    17/07/2012 17:36 uur
    De prijs voor vier kanalen wordt nu wel erg hoog en dat verdomd Ziggo het ook nog eens de kanalen allemaal in HD uit te zenden. DAT ZOU TOTAALTV eens aan Ziggo moeten vragen. Die app gebruikt geen hond. Schande dat er op deze manier een prijsverhoging door wordt gedrukt
  • cor - rotterdam -
    17/07/2012 16:47 uur
    ik wil weer terug naar canal + Decoder halen bij de kijkshop en kijken maar, dan hoef je ook geen verplichte dig. tv te nemen, schandalig tegenwoordig al die prijsverhogingen, de nooit genoeg en graaicultuur hier in nederland viert hoogtij, en het gaat maar door, b.v. openbaar vervoer, energie en ga maar door.
  • Koffieleut - Krimpen aan den IJssel -
    17/07/2012 14:45 uur
    Een tijdje geleden was toch bekend geworden dat de kabelaars woekerwinsten maken op deze kanalen? Ik lig in ene deuk vanne hier tot gunter... Ik adviseer iedereen zijn abonnement op te zeggen. Je verrijkt alleen maar weer de aandeelhouders van de aanbieders en de clubs. Als niemand het nog neemt voor die prijs moet jij eens zien hoe snel er een tientje af kan!
  • Jarco - Hilversum -
    17/07/2012 14:43 uur
    Bas, hogere inkoop geldt voor iedereen. Ook voor aanbieders die EL Go (nog) niet aanbieden.
  • Pieter - Den Helder -
    17/07/2012 14:19 uur
    18 Euro voor een paar zenders waar 95% van de tijd niets op wordt uitgezonden. Het is maar wat je er voor over hebt. Ik dacht zelf meer aan 5 Euro per maand. En als die interactieve beelden net zo slecht zijn als de rest van de interactieve uitzendinggemist-diensten kun je er ook beter niet aan beginnen.
  • Bas - Zoetermeer -
    17/07/2012 13:59 uur
    Tja ach, het geld voor Eredivisie Live Go moet toch ergens vandaan komen. En dan noemen ze het een gratis dienst.