Nieuws

Overzicht

24 juli 2012

Ziggo heeft exclusieve primeur RTL Telekids

RTL Nederland lanceert op maandag 3 september haar derde digitaal themakanaal. Na RTL Lounge en RTL Crime wordt de kinderzender RTL Telekids het derde Nederlandse tv-kanaal van RTL Nederland.

De hoofdkanalen van RTL Nederland – RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8 – maken gebruik van een Luxemburgse uitzendlicentie. En vallen onder meer voor reclameregels onder de Luxemburgse mediawet. Dat is ook voor de themakanalen RTL Lounge en RTL Crime het geval.

RTL Telekids blijft op RTL 8

RTL Telekids blijft als programma dagelijks onderdeel van de programmering van RTL 8. Vanaf 3 september is RTL Telekids echter als tv-zender 24 uur per dag te bekijken. Het toont programma’s voor kinderen tussen 3 en 9 jaar. Het gaat hier om honderd procent geweldloze en licht educatieve programma’s. Onder meer Bibaboerderij, Green-Kids, Chuggington, Hallo K3!, Brandweerman Sam en Ernst & Bobbie zijn op RTL Telekids te zien. Speciaal voor het nieuwe kinderkanaal worden ook verschillende nieuwe series, films en theatershows geproduceerd. RTL Nederland claimt dat ouders hun kinderen met een gerust hart naar RTL Telekids kunnen laten kijken.

Voorlopig alleen bij Ziggo.

RTL Telekids is vanaf 3 september alleen bij Ziggo te bekijken. Dat bevestigt RTL-woordvoerster Sabine Ottervanger tegen Totaal TV: "Vanaf 3 september zijn we echt alleen bij Ziggo 24 uur per dag, zeven dagen per week te zien. Op langere termijn hebben we wel de wens om dat uit te breiden bij verschillende andere aanbieders, maar daar is nu nog geen sprake van." RTL Telekids is voor iedere Ziggo-klant die het TV Extra- of TV Plus-pakket afneemt te bekijken.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • RvO - E-L -
    05/01/2013 14:50 uur
    Man o man, wat een azijnpissers weer. Je HOEFT er niet naar te kijken he. Ik doe ook niks met die 80 sportkanalen waar ik ook wel voor betaal.
  • Digitaal - Digitaal -
    26/07/2012 18:18 uur
    @Tanes - Hoofddorp Die uit Brunsum zanikt alleen maar over die zenders en Viacom bij Ziggo. Dat is zijn taak hij heeft verder niks in het leven als 24/7 hier over aanstellen.
  • Tanes - Hoofddorp -
    26/07/2012 16:32 uur
    @adsl gebruiker, waarom begrijp je niet dat Ziggo een commercieel bedrijf is die destijds heel veel geld voor de kabel aan de overheid heeft betaald en zenders doorgeeft waar de massa om vraagt. Zoals elk bedrijf doen zij vast onderzoek naar wat de klant wil en blijkbaar was en is SWR en andere duitsers niet zo populair. Natuurlijk willen ze geld verdienen en terecht. Het geen liefdadigheidinstelling!
  • adsl gebruiker - brunssum -
    25/07/2012 15:03 uur
    ADHDJ_Heerlen. Ja dat Ziggo dan voor wat te betalen weer voor zenders kiest waarbij men zelf wellicht uitbetaald en waar enkele het grote geld regeert dan snap ik wel. SWR analoog eraf en daarna ook meteen digitaal afgepakt. HD simulcasts negeert men. Ja de belgische nu ja maar nog een hele boel die men gewoon niet toegevoegd maar HBO..enfin ik heb het al zo vaak gezegd. Bepaalde zenders krijgen geen kans op deze wijze en dat klopt gewoon niet.
  • adhdj - Heerlen -
    25/07/2012 14:58 uur
    Beste adls gebruiker uit Brunssum, De duitse zenders zoals pro7 en kabel eins (1 eigenaar) wil niet op de kabel hier, maybe voor een groot bedrag (was in de jaren 90 zelfde geval toen ze analoog op de kabel zaten in Landgraaf).2 Thema kanalen van de PO gaan verdwijnen per 1 september en om dat aan te vullen is o.a RTL Telekids opgenomen. Overigens Ook één en Canvas worden vanaf september in HD uitgezonden bij Ziggo.
  • adsl gebruiker - brunssum -
    25/07/2012 14:05 uur
    @Henk-V. Dank voor wat hulp in deze. Zijn wel degelijk mensen boos hier op Ziggo vanwege het verwijderen van Duitse zenders. Net zoals er hier toen boosheid was toen Ziggo Pro7 of Kabel 1 heeft verwijderd. Je kan dan niet zomaar voor een gelijkwaardig alternatief kiezen en dat weet Ziggo en die speelt daarop in. FTTH was niet nodig maar wel iedere keer weer gezeur over ruimtegebrek. HD simulcasts negeert men gewoon,Pro7,SWR eraf. Suus,"Comedy"Central erop enz. Exta betalen zou ik wel doen.
  • adsl gebruiker - brunssum -
    25/07/2012 13:51 uur
    Leuk geprobeerd weer maar in z,n geheel mee oneens. Eens worden wij het toch nooit. Kern van de zaak is dat bepaalde zenders geen kans krijgen en enkel waar meer geld mee te verdienen valt wel wat zeker niet voor kwaliteit hoeft te staan. En verder maar blijven zeuren over tekort aan bandbreedte terwijl je die zelf in stand houdt. Creëer dan ruimte. Verder ook zeer ergerlijk om ook bepaalde HD simulcasts niet toe te voegen. Maarja de druk is er niet om het anders te doen. Helaas.
  • henk - v -
    25/07/2012 13:51 uur
    @digitaal , Voor een groot Duits pakket met alle derde netten en de extra kanalen van ARD en ZDF zou ik best 10 euro uit willen geven. Markt zou best eens groter kunnen zijn dan jij denkt. Helaas kun jij dus ook voor geen meter onderbouwen waarom er geen markt voor zou kunnen zijn en roep je maar wat . Net als ik dus
  • Digitaal - Digitaal -
    25/07/2012 13:14 uur
    Nog een suggestie voor Ziggo, vervang de Duitse zenders voor kids en muziek zenders. Verkoop de Duitse kanalen als los pakket voor 14,95 wel 5 kanalen voor slechts 14.95. Er is alvast 1 klant Adsl Gebruiker uit Brunsum
  • adsl gebruiker - brunssum -
    25/07/2012 12:37 uur
    Ja daar heb je het want het is inderdaad de vraag wat Ziggo uiteindelijk in 2013 in het basispakket gaat zetten. En..wederom heb je geen invloed en bent aan de grillen van de kabelaar overgeleverd. Heb ook een tip voor Ziggo. FTTH dat was toch niet nodig? Jullie hadden toch RUIMTE ZAT! Nou ik zie het niet. Bouw dan analoog goed af en stop met smoesjes over ruimte gebrek. Maarja FTTH concurrent is lang niet overal dus kun je kalm uitfaseren. Want was ie er wel was je verplicht om haast te maken.
  • Digitaal - Digitaal -
    25/07/2012 11:26 uur
    Tip aan Ziggo, verplaatst de Duitse kanalen naar plus en extra. Zet een kidskanaal(Nederlands of Engels) in basis, een extra nieuwskanaal in basis en een muziek kanaal in basis.
  • adsl gebruiker - brunssum -
    25/07/2012 00:11 uur
    Rebel_stad. Nee het argument ruimte tekort en vervolgens wel weer ruimte hebben voor de zenders die het grote geld moeten binnenbrengen dat begint ook vermoeiend te worden. Is wel degelijk een aanbieder die ook heel wat Duitse kanalen doorgeeft. En zeurt ook niet om HD simulcasts door te geven. Als je gewoon ruimte maakt kun je best wel ook wat ruimte maken voor Duitse zenders ook de HD versies kan je meteen ook BBCONE HD erbij doen.
  • Rebel - stad -
    25/07/2012 00:02 uur
    @adsl gebruiker Dat gezuer over de Duitse zenders begint vermoeiend te worden. Er is geen Nederlandse aanbieder die meer Duitse zenders in het pakket heeft als Ziggo. Gezien er ook nog eens rechten over betaald moeten worden en je het gratis schotel aanbod nooit evenaart kan ik de keuze prima begrijpen.
  • adsl gebruiker - brunssum -
    24/07/2012 23:44 uur
    @Arno_Hengelo. Dankjewel wederom. Hoe precies te werk gaan van via die 5V versterker? Kan je met het eens uitleggen aub?
  • Arno - Hengelo (Gld) -
    24/07/2012 23:38 uur
    @adsl gebruiker, Graag gedaan natuurlijk!!! Ik bedacht me later dat je inprincipe je huidige PVR ontvanger gewoon kunt blijven gebruiken. De meeste TV's hebben meestal al een geintegreerde DVB-T ontvanger. In dat geval kan je via de RF aansluiting van je TV een 5 volt versterker met binnenantenne aansluiten en dan even laten zoeken op "Antenne Digitaal". Dan worden de zenders in gelezen die te ontvangen zijn in de regio Brunssum. Misschien een goede tip! Ik hoor het wel weer. Mvgr, Arno
  • Dick - Zutphen -
    24/07/2012 19:25 uur
    Conclusie : UPC blijft hopeloos achter... Géén CI investigation, géén TMC meer en nu ook dit weer. Over het gebrek van duitse zenders nog maar te zwijgen....
  • Digitaal - Digitaal -
    24/07/2012 19:12 uur
    Mooi, na RTLTelekids nog RTLNieuws graag.
  • adsl gebruiker - brunssum -
    24/07/2012 19:08 uur
    @Arno_Hengelo. Dank voor het meedenken. Het ontvangen zal het probleem niet zijn. Maar je wilt wel de mogelijkheden gebruiken die je met een kwaliteits decoder in kunt zetten. Is wel mogelijk maar dan zal ik dus weer in een compleet nieuwe twin moeten investeren terwijl de mijne al prijzig is( geld zeker waard). Zal dus een PVR moeten zijn met alle gebruikersgemak en mogelijkheid om DVB-C en T te kunnen inzetten.
  • Arno - Hengelo (Gld) -
    24/07/2012 18:46 uur
    Ik heb ook de mogelijkheid om gratis de Duitse zenders via een DVB-T ontvanger te bekijken. Prijzen van dergelijke ontvangers liggen tussen de 25 tot 50 euro o.a. bij Saturn en Real in Deutschland. Dus zeker een investering waard.
  • adsl gebruiker - brunssum -
    24/07/2012 18:43 uur
    @Arno_Hengelo. Dank wederom voor je reactie. Ja daar kan je dus mee te maken krijgen vandaar dat de SAT helaas(ondanks het veel grotere aanbod) nooit echt die gevreesde concurrent voor de kabelaar kan zijn. SD kwaliteit dan heb je nog in elk geval iets..dat ben ik volledig met je eens. Alleen wil ik wel mn PVR blijven inzetten en dan wordt het toch wat ingewikkelder. Zou ik al moeten gaan investeren in een twin met optie voor zowel DVB-T als C tuner tegelijkertijd in te zetten. Wel prijzig.
  • Arno - Hengelo (Gld) -
    24/07/2012 18:39 uur
    @adsl gebruiker, Ik weet er alles van. Ik heb zelf gewoond in een appartement en dan heb je automatisch met een Vereniging van Eigenaren (VvE) lees: Vereniging van Beperkingen te maken. Zo'n club is erger dan de overheid. Ik snap heel goed dat je dan afhankelijk bent van een bepaalde provider om je zenders te bekijken. Maar ter aanvulling is een FTA DVB-T ontvanger met kleine binnenantenne dan juist een must om de Duitse zenders te bekijken in inderdaad SD kwalieit. Beter iets dan niets :-)
  • adsl gebruiker - brunssum -
    24/07/2012 18:11 uur
    @Arno_Hengelo. Dank voor je reactie en het meedenken. Vergeet aub niet dat niet iedereen zomaar een schotel mag en kan plaatsen! Digitenne is de vraag wat de beeldkwaliteit is? En heb ik dan ook de HD simulcasts? Daarbij wil ik de vrijheden van mn hardware blijven gebruiken(PVR). Zou dus kunnen beteken dat je dan zou moeten investeren in een twin decoder waarbij je digitenne en alsnog Ziggo via PVR kan gebruiken. Dat is nogal een investering zeker als digitenne enkel SD levert. En..bitrate SD?
  • Arno - Hengelo (Gld) -
    24/07/2012 17:49 uur
    @adsl gebruiker. Als ik jou was had ik al lang Ziggo de deur uit gedaan en een satellietset of een DVB-T (Digitenne) ontvager aangeschaft. Je woont dichtbij de grens. Via Digitenne kijk je de Nederlandse, Belgische en Engelse zenders. En de Duitse zenders ontvang je gratis en voor nop via de zendmast in Aachen - Stolberg. ARD, ZDF, WDR, NDR, MDR, SWR RP en een vracht aan publieke themakanalen zijn sowieso te bekijken. Gr. Arno
  • adsl gebruiker - brunssum -
    24/07/2012 17:16 uur
    @Hans-West. Een provider die niet beknibbeld op z,n aanbod? Je kan je wel voorstellen dat er mensen zijn die hier geheel anders over denken. Nu wordt dus weer de zoveelste kinderzender toegevoegd. Dat jij er blij mee bent kan ik wel begrijpen maar beknibbeld wordt er dan wel weer aan de andere kant bijv een SWR. De smoesjes ivm met ruimte gebrek ben ik meer dan beu. Maar goed Ziggo handelt zoals ie in zijn positie kan veroorloven.
  • hans2 - west -
    24/07/2012 17:09 uur
    b-h ; ben het wel met je eens hoor.ga zelf ook meer voor kwaliteit dan voor kwantiteit.maar één van de redenen voor ons om over te stappen van de schotel naar de kabel was juist het complete aanbod aan nederlandse (kinder-)zenders.ben dus aan de andere kant, ook blij met een provider die niet beknibbeld op zijn aanbod.
  • b - h -
    24/07/2012 16:48 uur
    Hans 2 west , Jawel hans wel kinderen , maar kom op man 20 kinderzenders waar gaat het hier nog om voor elke leeftijdsgroep staan er wel 5 te trappelen met elk hun 100 kijkertjes. Kijkcijfertjes voor Nick zijn best goed en als je naar kindernet kijkt in een vakantie periode , petje af maar daar buiten ? 0,0 tot 0,1 en soms dus niet te meten zo weinig. Ik denk dat het voor de rest marginaal is
  • adsl gebruiker - brunssum -
    24/07/2012 16:32 uur
    En ja hoor weer eentje erbij. IPV ARD,ZDF,BBCONE NU EINDELIJK EENS door te gaan geven mag je het doen met de zoveelste versie van de Bibaboerderij. Hoera goed gedaan Ziggo ik had niet anders van je verwacht. En ach voor een SWR daar had je geen ruimte voor maar voor Viacom en de zoveelste kinderzender wel. Suus tv die deed het ook goed is het niet? Uiteraard ben je weer heel boos als je dit leest. Maarja ook ik accepteer het maar weer zolang de gelijkwaardige concurrent er niet is.
  • hans2 - west -
    24/07/2012 16:17 uur
    géén kinderen zeker heren???inderdaad een heleboel,maar wanneer je wel kinderen hebt en ze eens goed bekijkt,dan zie dat er nogal wat verschil in de zenders zit.qua programmering,geweld en ze zijn ook op verschillende leeftijd groepen georiënteerd.
  • Henk Jan - Deventer -
    24/07/2012 16:04 uur
    Heeft men echt niet door dat er al genoeg kinderzenders zijn?!
  • b - h -
    24/07/2012 15:28 uur
    En hoppa , kinderzender nummer 20 dient zich aan . Geweldig vanaf 3 september om 20 kinderzenders bij ziggo te hebben die geheel of het grootste deel van de dag kinder programmas uitzenden met het extra pakket dat beter het kinder pakket kan gaan heten