Nieuws

Overzicht

16 augustus 2012

Kindernet moet zendtijd aan Comedy Central inleveren

De terugkeer van kinderkanaal Kindernet lijkt niet succesvol te worden. Eigenaar Viacom gaat namelijk de zendtijd van Kindernet met maar liefst zes uur per dag inkorten. Hierdoor wordt de zendtijd van Comedy Central uitgebreid.

Kindernet en Comedy Central zijn deelzenders en maken gebruik van één kanaalslot. Viacom laat in een persbericht weten dat men door de zendtijduitbreiding de groei van Comedy Central wil stimuleren. Maar het is aannemelijk dat de sterke concurrentie onder kinderzenders tot het inleveren van zendtijd voor Kindernet heeft geleid. Op 1 september start RTL Nederland onder de naam RTL Telekids een nieuw digitaal themakanaal.

Sterke groei Comedy Central

Comedy Central werd vijf jaar geleden in Nederland gelanceerd. In deze periode groeide Comedy Central tot succesvolle tv-zender uit. De sterke groei zorgde er volgens Maurice Hols – General Manager Comedy Central – voor dat het tv-kanaal tot de negende zender van Nederland is uitgegroeid.  Hols wil met een verbeterde programmering met meer uitzenduren Comedy Central laten doorgroeien. Daarbij speelt een belangrijke rol dat het merk Comedy Central in Nederland goed gewaardeerd wordt. Comedy Central is in Nederland de nummer 1 zender op het gebied van Comedy.

Kindernet stopt niet

Vooralsnog lijkt Viacom ervoor gekozen te hebben om Kindernet geen vroege dood te geven. Het kinderkanaal blijft vanaf 1 oktober dagelijks tussen 06.00 en 09.00 uur op het gecombineerde tv-kanaal Kindernet/Comedy Central te bekijken. Kindernet maakt in het Viacom-concern onderdeel van het Nickelodeon portofolio uit. In Nederland vallen hieronder ook Nickelodeon, TeenNick en de digitale tv-kanalen Nick Toons, Nick Jr. en Nick Hits.

Geschreven door: Jarco Kriek

 
  • Jonker - Emmen -
    15/11/2012 10:44 uur
    Jammer van kindernet. Vond dat ze wel te veel herhaalden, maar ja dat doet comedy central ook tot in treurnis. Van 6 tot 9 kijkt niemand er meer naar. De inkorting van zendtijd betekent eigenlijk afschaffing? Nu begint de dag met Maried with childeren... Herhaling op herhaling..begint me de keel uit te hangen. Doek die hele zender maar op..heb er geen rooie cent voor over...
  • Truus - Twente -
    18/10/2012 12:22 uur
    Ik vind het belachelijk dat ze kindernet er af hebben gedaan!! Mijn dochter van 20 maanden keek er met veel plezier naar en nu heeft ze niks meer! De zend aanbod voor de kleintjes is er al amper, want waar kan ze nu heidi en kuifje kijken! S'morgens is het druk verkeerd dus kan ze pas kijken na 9 uur! Echt schandalig dit
  • Dirk - Drachten -
    14/10/2012 09:25 uur
    Werkelijk belachelijk. ALs ze nu Nickelodeon en Nick Hits afschaffen. Daar zijn programma's en muziek te zien die niet voor kinderen zijn. KinderNET was nog een zender die echt voor de kleintjes is/was, met normale tekenfilms. Die zooi die nu te zien is op Nickelodeon heeft niks met tekenfilms te maken. Het is de grootste rotzooi die er bestaat.
  • Dirk - Drachten -
    14/10/2012 09:25 uur
    Werkelijk belachelijk. ALs ze nu Nickelodeon en Nick Hits afschaffen. Daar zijn programma's en muziek te zien die niet voor kinderen zijn. KinderNET was nog een zender die echt voor de kleintjes is/was, met normale tekenfilms. Die zooi die nu te zien is op Nickelodeon heeft niks met tekenfilms te maken. Het is de grootste rotzooi die er bestaat.
  • dreamlady - huizen -
    03/10/2012 13:59 uur
    ik vind het belaglijk dat dit word ingekort ook voor de kleine kinder die hun leuke tekenfilmpjs misen nu ik heb namlijk ook een dochter en die vond het pragtig die tekenfilmpje op kindernet lekker die ouwe wenst van vroeger toen ik nog klein kind was
  • TAZ - mierlo -
    01/10/2012 20:53 uur
    Kindernet wordt op deze manier gewoon kapot gemaakt. dit is gewoon belachelijk. ik kan me voorstellen dat moeders van hele jonge kinderen hier boos van worden. eerst ketnet weg en nu dit weer.
  • Iemand - a -
    28/08/2012 01:48 uur
    "maar niet qua kwaliteit van het beeld." Oh nee?? Vanaf 3 sept. 22:00 uur Friends in HD en breedbeeld op Comedy Central. Zo scherp heb je Friends elders op de NL TV nog nooit gezien. Op Veronica bijv. is het matige SD-kwaliteit en 4:3. Seinfeld is recent trouwens ook op CC in superscherp HD en breedbeeld uitgezonden. Nieuwe afleveringen van Family Guy, Futurama, South Park, American Dad allemaal 16:9 HD kwaliteit. Bij Ziggo is Comedy Central in het digitale basispakket in HD.
  • rodie van drongelen - Zwijndrecht -
    17/08/2012 01:03 uur
    Hef toch 1 van de comedy central kanalen op... wat hebben we nou aan 3 comedy central kanalen? maak er daar 1 Kindernet van. Zonde dit. Viacom/MTV Networks weet ook niet wat ze willen!
  • Jan - Laren NH -
    16/08/2012 17:12 uur
    Dit is een heel droevig bericht over de zendtijd vermindering van KINDERNET. Ik keek altijd met veel plezier naar Kindernet. Ik hoop dat veel programma's die dan niet meer op KINDERNET worden uitgezonden op NICK JUNIOR of NICKELODEON een goede plek krijgen. MET heel veel verdriet heb ik dit bericht over KINDERNET gelezen. Veel kinderen zullen hier niet blij mee zijn dat KINDERNET nog maar drie uur per dag gaat uitzenden. Erg jammer dat dit met KINDERNET gaat gebeuren.
  • luukmlgn - Millingen -
    16/08/2012 15:16 uur
    Per 1 oktober.
  • Stitch - Utrecht -
    16/08/2012 14:38 uur
    Is er al bekend wanneer dit in gaat?
  • Digitaal - Digitaal -
    16/08/2012 13:22 uur
    Kindernet helemaal van dat kanaal afhalen en terugplaatsen in de ochtenuren van Nickelodeon.
  • Maarten - Hoek van Holland -
    16/08/2012 13:15 uur
    Dit is wel erg kort, tot 12 uur had ik nog wel kunnen begrijpen. @Pieter: kans is zeer klein dat dat gaat gebeuren aangezien het concurrenten van elkaar zijn.
  • Johan - Purmerend -
    16/08/2012 13:12 uur
    @Thijs, iets dat nog uitzendt kan men moeilijk hartstikke dood noemen. De patient is overgebracht naar intesive care maar nog niet dood te noemen.
  • littlesat - kerkrade -
    16/08/2012 12:51 uur
    In ieder geval zullen de te veel kinderzenders bij CDS hier blij mee zijn... er is namelijk bijna een complete kinderzender weg!!!
  • Pieter - Den Helder -
    16/08/2012 12:31 uur
    Er kunnen wel wat programma's naar Disney XD, die zender is overdag dubbel, een eigen kanaal en een deelkanaal met Veronica. Als je op dat deelkanaal dan wat anders uitzendt, bijvoorbeeld de programma's van het huidige Kindernet, is het opgelost.
  • Thijs - Rotterdam -
    16/08/2012 12:09 uur
    Van 6 tot 9 en dat noemen we 'geen vroege dood', ik noem het hartstikke dood!! Ach ja van Viacom viel het te verwachten.
  • Bas - Zoetermeer -
    16/08/2012 12:04 uur
    Comedy Central is de nummer 1 zender op het gebied van Comedy, maar niet qua kwaliteit van het beeld.