1. Nieuws

    Aanhoudend, maar afzwakkend klantverlies Ziggo

    Ziggo heeft ook in het tweede kwartaal klanten verloren. Maar het kabelbedrijf lijkt de goede weg teruggevonden te hebben.
    Jarco Kriek
    5 augustus 2016
    comments 2
    Aanhoudend, maar afzwakkend klantverlies Ziggo
    Foto: ANP

    Ziggo heeft ook in het tweede kwartaal klanten verloren. Maar het kabelbedrijf lijkt de goede weg teruggevonden te hebben. Het aantal klanten dat Ziggo de rug toekeert, wordt steeds minder.


    In het tweede kwartaal van dit jaar bedroeg het klantverlies 13.200. Ziggo heeft nu 4,033 miljoen klanten. Het aantal klanten met een tv-abonnement bij het kabelbedrijf daalde naar 4,012 miljoen. Het aantal analoge kijkers daalde met 16.300 terwijl het aantal digitale kijkers met 16.400 slonk. Het klantverlies van Ziggo is het laagste in een jaar tijd. Door het dalende aantal klanten zijn ook het aantal afgenomen abonnement gedaald. Alle Ziggo-klanten bij elkaar nemen 9,661 miljoen abonnementen af. Dat is een daling van 28.000. Dat is de laagste daling in twee jaar tijd. In het verzorgingsgebied van Ziggo wordt 57,2 procent van de aansluitingen actief voor het leveren van één of meer diensten gebruikt. Dat is een daling van 0,7 procent.

    KPN profiteert meest

    De afgelopen jaren verloor Ziggo honderdduizenden klanten. KPN heeft het meeste geprofiteerd van de leegloop bij Ziggo. Het grootste deel van de klanten dat Ziggo de rug heeft toegekeerd, is naar KPN overgestapt. Het was hierdoor al de verwachting dat Ziggo vandaag een klantverlies zou aankondigen. Vorige week maakte KPN de kwartaalcijfers bekend waaruit bleek dat het aantal tv-klanten gestegen was. 

    ZiggoLiberty GlobalkwartaalcijfersklantverliesKPNVodafoneVodafone NederlandVodafone Thuisfusiejoint venturejoint-ventureACMAutoriteit Consument & MarktEuropese CommissiemededingingsautoriteitEuropakabeltelecomopen kabelKPNTele2

    Reacties

  1. TV-TIP Land Rush

    Land Rush
    Discovery Channel om 18:30 uur
    Vier moderne pioniers trekken de wildernis van Alaska in om daar een woning te bouwen. Danny bouwt zijn blokhut helemaal zelf en Tiffany heeft moeite met de vroege sneeuw.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP 2Doc: De jacht op de match

    2Doc: De jacht op de match
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat is de rol en het belang van DNA-onderzoek in strafzaken? Moet elke burger zijn DNA afstaan? Een onderzoek naar de ethische en privacydilemma's aan de hand van de Utrechtse serieverkrachterzaak.

    Zappen.blog.nl