1. Nieuws

    Acceptatie 3D-TV televisiekijker valt tegen

    En weer komen er berichten dat de consument 3D niet zo snel wil omarmen dan elektronicafabrikanten van te voren hadden verwacht.
    Jarco Kriek
    18 oktober 2010
    comments 0
    Acceptatie 3D-TV televisiekijker valt tegen

    Elektronicafabrikanten willen ons anders doen geloven. Maar de acceptatie van 3D-TV van de televisiekijker valt wereldwijd tegen. Dat blijkt uit een onderzoek van DisplaySearch. Vooral in Amerika blijft de verkoop van de 3D-televisie ver onder eerder gestelde verwachtingen.

    Dat wil overigens niet zeggen dat de televisiekijker 3D-TV al heeft afgeschreven. Er zit wel degelijk groei in de verkoop van 3D-televisies maar de televisiekijker lijkt toch meer de kat uit de boom te kijken dan van te voren werd verwacht. In Nederland heeft GfK berekend dat er aan het eind van 2010 110.000 3D-televisies in de Nederlandse huiskamers staan. Ook dit is iets minder dan van te voren werd verwacht. Het lijkt er ook op dat veel 3D-televisies in Europa niet direct voor gebruik van 3D aangekocht zijn. Dit blijkt uit het aantal verkochte 3D-brillen. Per 3D-televisie die in Europa verkocht is berekend dat daarbij nog niet eens twee 3D-brillen beschikbaar zijn. Men kan op dit moment alleen met een 3D-bril naar 3D-content op de 3D-televisie kijken. Wil je op dit moment een LED-televisie uit het duurdere marktsegment kopen dan kan je voor enkele honderden euro’s meer beter direct een televisie kopen die meer op de toekomst is voorbereid.

    DisplaySearch ziet wel toekomst in 3D. Maar dan moet het beschikbare echt 3D-content wel groter worden. In Nederland zien we dat lineaire 3D-kanalen nog zwaar achterblijft bij sommige andere landen in Europa. Wel zijn er in de komende maanden in Nederland meer 3D Blu-ray titels beschikbaar en komt de gamer er met 3D goed vanaf.


    3D3D-TV3D-bril3D Blu-rayspelconsole

    Reacties

  1. TV-TIP I Could Never Be Your Woman

    I Could Never Be Your Woman
    RTL 8 om 20:30 uur
    Jeannie (Sarah Alexander), de assistente van haar tv-show, maakt Rosie het leven zuur en haar seksistische baas (Fred Willard) wil de show het liefst vervangen voor een reality show. Thuis zit Rosie?s dochter Izzie (Saoirse Ronan) midden in de puberteit en ruilt haar barbiepoppen in voor Dylan, een jongen van school. Wanneer de getalenteerde jonge acteur Adam Perl (Paul Rudd) binnenloopt bij de casting voor Rosie?s show is zij meteen verkocht. Ondanks het gevecht tegen haar gevoelens steelt Adam de show en lacht hij Rosie het bed in. Overtuigd dat de relatie gedoemd is te mislukken door het leeftijdsverschil en met de gedachte dat Adam haar gebruikt heeft voor zijn eigen carri?re zet Rosie een punt achter de relatie. Adam denkt daar echter heel anders over.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Fast & Furious

    Fast & Furious
    Veronica om 20:30 uur
    De voortvluchtige ex-bajes-klant Dom Toretto (Vin Diesel) wordt opnieuw geconfronteerd met agent Brian O’Conner (Paul Walker). Ze gaan terug naar de straten waar het allemaal is begonnen. In dit deel worden Dom en Brian gedwongen om samen te werken: ze krijgen te maken met een gezamenlijke vijand. Ze moeten een gevaarlijke deal sluiten om deze te slim af te zijn. Wat leidt tot spectacularie achtervolgingen en gevaarlijke stunts. Uiteindelijk vinden die twee vroegere tegenstanders de enige juiste manier om wraak te nemen.

    Zappen.blog.nl