1. Nieuws

    Nieuw marktonderzoek ACM door fusie Ziggo en Vodafone

    Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat een nieuwe analyse voor de markten voor consumenten en zakelijke diensten maken. Aanleiding is de fusie van Ziggo en Vodafone.
    Jarco Kriek
    22 september 2016
    comments 2
    Nieuw marktonderzoek ACM door fusie Ziggo en Vodafone
    Foto ANP

    De fusie van Ziggo en Vodafone is onder voorwaarden door de Europese Commissie goedgekeurd. Reden voor ACM om een aantal vooronderzoeken aan te kondigen die uiteindelijk moeten gaan leiden tot een nieuwe marktanalyse voor zowel de consumenten - als zakelijke markt. ACM wil op deze manier inschatten wat de effecten zijn als de fusie tussen beide bedrijven voltooid is.

     

    Onderzoek naar regulering Ziggo kabel

    ACM denkt dat de fusie van Ziggo en Vodafone voor verandering op de Nederlandse markt gaat zorgen. Aan marktpartijen wordt nu gevraagd welke vragen zij belangrijk vinden om in het uiteindelijke onderzoek beantwoord te zien. ACM heeft bij het vooronderzoek een extern bureau ingehuurd. Geïnteresseerde marktpartijen kunnen tot en met 14 oktober op het verzoek van ACM reageren. In de marktanalyse wordt onder meer naar regulering van de netwerken gekeken. Daarbij wordt wederom gekeken of het wenselijk is dat het kabelnetwerk van Ziggo voor concurrenten opengesteld moet worden. Daarbij wordt tevens gekeken naar technologische ontwikkelingen die het openstellen van netwerken vereenvoudigen. Om het Ziggo kabelnetwerk te kunnen reguleren, dient er wel een Europese wetswijziging plaats te vinden.

    ZiggoLiberty GlobalVodafoneVodafone NederlandVodafone Thuisfusiejoint venturejoint-ventureACMAutoriteit Consument & MarktEuropese CommissiemededingingsautoriteitEuropakabeltelecomopen kabelKPNTele2

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.