1. Nieuws

    Alles-in-1 wint aan populariteit

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland.
    Jarco Kriek
    8 augustus 2015
    comments 4
    Alles-in-1 wint aan populariteit
    Foto: ANP

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland. Dat blijkt uit de Telecommonitor van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).


    Bij een Alles-in-1-abonnement worden tv. Internet en vaste telefoon in een gecombineerd pakket gelijktijdig bij één aanbieder afgenomen. De ACM stelt in de Telecommonitor dat aanbieders vaker quad play-bundels gaan aanbieden. Bij deze abonnementsvorm worden vier diensten samen gebundeld. Mobiele telefonie wordt namelijk aan het Alles-in-1-pakket toegevoegd. Van de kant van aanbieders zijn steeds harder wordende geluiden hoorbaar dat meer klanten het Alles-in-1-pakket met drie gebundelde diensten 'uitkleden' naar een abonnementsvorm met twee diensten. Door de opkomst van mobiele abonnementen met onbeperkt bellen wordt vaker de vaste telefoonlijn opgezegd.

    Koperdraad krijgt tweede leven

    Uit het onderzoek blijkt verder dat er meer aansluitingen via het koperdraadnetwerk voor het afnemen van Alles-in-1-diensten plaatsvinden. Dat is te verklaren door de investering van KPN in het opwaarderen van het koperen netwerk. Hierdoor kan KPN via de VDSL-techniek in steeds meer huishoudens internet met een snelheid van 100Mbps of meer aanbieden. Internetten via kabelnetwerken neemt licht af. Reden voor de ACM om te concluderen dat ondanks de beperkte groei van het aantal internetaansluitingen de markt toch in beweging is.

    Behoefte aan snel internet

    De ACM ziet een behoefte aan snel internet van 100Mpbs of meer bij consumenten. Deze kiezen bij beschikbaarheid in de meeste gevallen voor glasvezel. Van de zestigduizend nieuwe klanten die van glasvezel gebruikmaken, doet de helft dit voor het sneller internet. In Nederland is snel internet in meer huishoudens beschikbaar. In 62 procent van de huisadressen is internet met een snelheid van minimaal 30Mbps aan te bieden. 

    ACMAutoriteit Consument & MarktTelecommonitorTelecomkoperdraadglasvezelDSLVDSLZiggoUPCLiberty GlobalTele2KPNmarktanalysetvtelevisietv-markttelevisiemarktkabelreguleringEuropese CommissieEuropaVodafoneOnline.nlTele2Alles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenvastmobiel

    Reacties

  1. TV-TIP Oefeninterland: Nederland - Italië

    Oefeninterland: Nederland - Italië
    SBS6 om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de oefeninterland: Nederland - Italië.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Lara Croft: Tomb Raider

    Lara Croft: Tomb Raider
    RTL 7 om 20:30 uur
    Steenrijke Lara Croft (Angelina Jolie) is een hi-tech schatgraver die een fiks deel van haar landgoed heeft omgebouwd tot trainingskamp, bijgestaan door computer-expert Bryce (Noah Taylor). Hun kennis en kunde wordt op de proef gesteld als Manfred Powell (Iain Glen) het in zijn hoofd haalt een verborgen driehoek te bemachtigen, waarmee hij de tijd naar zijn hand kan zetten. Powell is de perfecte kandidaat voor een lesje in girlpower.

    Zappen.blog.nl