1. Nieuws

    Alles-in-1 wint aan populariteit

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland.
    Jarco Kriek
    8 augustus 2015
    comments 4
    Alles-in-1 wint aan populariteit
    Foto: ANP

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland. Dat blijkt uit de Telecommonitor van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).


    Bij een Alles-in-1-abonnement worden tv. Internet en vaste telefoon in een gecombineerd pakket gelijktijdig bij één aanbieder afgenomen. De ACM stelt in de Telecommonitor dat aanbieders vaker quad play-bundels gaan aanbieden. Bij deze abonnementsvorm worden vier diensten samen gebundeld. Mobiele telefonie wordt namelijk aan het Alles-in-1-pakket toegevoegd. Van de kant van aanbieders zijn steeds harder wordende geluiden hoorbaar dat meer klanten het Alles-in-1-pakket met drie gebundelde diensten 'uitkleden' naar een abonnementsvorm met twee diensten. Door de opkomst van mobiele abonnementen met onbeperkt bellen wordt vaker de vaste telefoonlijn opgezegd.

    Koperdraad krijgt tweede leven

    Uit het onderzoek blijkt verder dat er meer aansluitingen via het koperdraadnetwerk voor het afnemen van Alles-in-1-diensten plaatsvinden. Dat is te verklaren door de investering van KPN in het opwaarderen van het koperen netwerk. Hierdoor kan KPN via de VDSL-techniek in steeds meer huishoudens internet met een snelheid van 100Mbps of meer aanbieden. Internetten via kabelnetwerken neemt licht af. Reden voor de ACM om te concluderen dat ondanks de beperkte groei van het aantal internetaansluitingen de markt toch in beweging is.

    Behoefte aan snel internet

    De ACM ziet een behoefte aan snel internet van 100Mpbs of meer bij consumenten. Deze kiezen bij beschikbaarheid in de meeste gevallen voor glasvezel. Van de zestigduizend nieuwe klanten die van glasvezel gebruikmaken, doet de helft dit voor het sneller internet. In Nederland is snel internet in meer huishoudens beschikbaar. In 62 procent van de huisadressen is internet met een snelheid van minimaal 30Mbps aan te bieden. 

    ACMAutoriteit Consument & MarktTelecommonitorTelecomkoperdraadglasvezelDSLVDSLZiggoUPCLiberty GlobalTele2KPNmarktanalysetvtelevisietv-markttelevisiemarktkabelreguleringEuropese CommissieEuropaVodafoneOnline.nlTele2Alles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenvastmobiel

    Reacties

  1. TV-TIP Poh & Co

    Poh & Co
    24Kitchen om 19:30 uur
    Poh Ling Yeow mag dan ?slechts? tweede zijn geworden in het eerste seizoen van het razendpopulaire MasterChef Australia, deze enthousiaste stuiterbal is veruit de meest succesvolle kandidaat van de kookwedstrijd. In Poh & Co kookt ze vanuit haar eigen keuken, met ingrediënten uit eigen tuin.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY GEOSTORM

      Nadat een serie van ongekende natuurrampen de planeet heeft bedreigd, formeren wereldleiders een gecompliceerd netwerk van satellieten om het wereldwijde klimaat te controleren. Maar het systeem dat de aarde zou moeten beschermen, wil plotseling alles en iedereen wegvagen. Totaal TV mag deze ultieme strijd tussen mens en natuur vijf keer op Blu-ray weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Je ziet ze steeds vaker fier aan een touwtje hangen in supermarkt of slagerij: de droge worst. Maar er is iets vreemds aan de hand bij een aantal van die lange Zuid-Europese kiezenmoordenaars. Een witte buitenkant, een kruising tussen een poeder en een korrelige substantie. Wat is het?