1. Nieuws

    Alles-in-1 wint aan populariteit

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland.
    Jarco Kriek
    8 augustus 2015
    comments 4
    Alles-in-1 wint aan populariteit
    Foto: ANP

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland. Dat blijkt uit de Telecommonitor van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).


    Bij een Alles-in-1-abonnement worden tv. Internet en vaste telefoon in een gecombineerd pakket gelijktijdig bij één aanbieder afgenomen. De ACM stelt in de Telecommonitor dat aanbieders vaker quad play-bundels gaan aanbieden. Bij deze abonnementsvorm worden vier diensten samen gebundeld. Mobiele telefonie wordt namelijk aan het Alles-in-1-pakket toegevoegd. Van de kant van aanbieders zijn steeds harder wordende geluiden hoorbaar dat meer klanten het Alles-in-1-pakket met drie gebundelde diensten 'uitkleden' naar een abonnementsvorm met twee diensten. Door de opkomst van mobiele abonnementen met onbeperkt bellen wordt vaker de vaste telefoonlijn opgezegd.

    Koperdraad krijgt tweede leven

    Uit het onderzoek blijkt verder dat er meer aansluitingen via het koperdraadnetwerk voor het afnemen van Alles-in-1-diensten plaatsvinden. Dat is te verklaren door de investering van KPN in het opwaarderen van het koperen netwerk. Hierdoor kan KPN via de VDSL-techniek in steeds meer huishoudens internet met een snelheid van 100Mbps of meer aanbieden. Internetten via kabelnetwerken neemt licht af. Reden voor de ACM om te concluderen dat ondanks de beperkte groei van het aantal internetaansluitingen de markt toch in beweging is.

    Behoefte aan snel internet

    De ACM ziet een behoefte aan snel internet van 100Mpbs of meer bij consumenten. Deze kiezen bij beschikbaarheid in de meeste gevallen voor glasvezel. Van de zestigduizend nieuwe klanten die van glasvezel gebruikmaken, doet de helft dit voor het sneller internet. In Nederland is snel internet in meer huishoudens beschikbaar. In 62 procent van de huisadressen is internet met een snelheid van minimaal 30Mbps aan te bieden. 

    ACMAutoriteit Consument & MarktTelecommonitorTelecomkoperdraadglasvezelDSLVDSLZiggoUPCLiberty GlobalTele2KPNmarktanalysetvtelevisietv-markttelevisiemarktkabelreguleringEuropese CommissieEuropaVodafoneOnline.nlTele2Alles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenvastmobiel

    Reacties

  1. TV-TIP Octopussy

    Octopussy
    RTL 7 om 20:30 uur
    De Britse geheim agent James Bond doet onderzoek naar de moord op een collega-agent die dood werd aangetroffen met een zeer kostbaar Fabergé-ei in zijn bezit. Tijdens een veiling van Fabergé-eieren komt Bond op het spoor van een Afghaanse prins, die betrokken blijkt te zijn bij een geheime smokkeloperatie. Door de prins te volgen, ontdekt Bond uiteindelijk een geheim complot om een nucleaire bom te laten ontploffen in een Amerikaanse luchtmachtbasis. Om de aanslag te voorkomen, schakelt Bond de hulp in van een rondreizend circusgezelschap dat wordt geleid door Octopussy.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET AMERICAN MADE

      American Made is gebaseerd op de bizarre belevenissen van Barry Seale (Tom Cruise), een ritselaar en piloot die door de CIA gerekruteerd wordt. Totaal TV geeft vier keer een VIP-pakket voor deze thriller weg, met daarin een reistas én twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Sum of All Fears

    The Sum of All Fears
    RTL 8 om 20:31 uur
    Een terreurgroep is van plan om een oorlog te ontketenen tussen Amerika en Rusland. De enige persoon die dit kan voorkomen is CIA-analist Jack Ryan, maar niemand lijkt te willen luisteren naar hem, waardoor een kernoorlog steeds dichterbij komt.