1. Nieuws

    Alles-in-1 wint aan populariteit

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland.
    Jarco Kriek
    8 augustus 2015
    comments 4
    Alles-in-1 wint aan populariteit
    Foto: ANP

    Het afnemen van gecombineerde diensten in een Alles-in-1-pakket bij één aanbieder wint aan populariteit in Nederland. Dat blijkt uit de Telecommonitor van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).


    Bij een Alles-in-1-abonnement worden tv. Internet en vaste telefoon in een gecombineerd pakket gelijktijdig bij één aanbieder afgenomen. De ACM stelt in de Telecommonitor dat aanbieders vaker quad play-bundels gaan aanbieden. Bij deze abonnementsvorm worden vier diensten samen gebundeld. Mobiele telefonie wordt namelijk aan het Alles-in-1-pakket toegevoegd. Van de kant van aanbieders zijn steeds harder wordende geluiden hoorbaar dat meer klanten het Alles-in-1-pakket met drie gebundelde diensten 'uitkleden' naar een abonnementsvorm met twee diensten. Door de opkomst van mobiele abonnementen met onbeperkt bellen wordt vaker de vaste telefoonlijn opgezegd.

    Koperdraad krijgt tweede leven

    Uit het onderzoek blijkt verder dat er meer aansluitingen via het koperdraadnetwerk voor het afnemen van Alles-in-1-diensten plaatsvinden. Dat is te verklaren door de investering van KPN in het opwaarderen van het koperen netwerk. Hierdoor kan KPN via de VDSL-techniek in steeds meer huishoudens internet met een snelheid van 100Mbps of meer aanbieden. Internetten via kabelnetwerken neemt licht af. Reden voor de ACM om te concluderen dat ondanks de beperkte groei van het aantal internetaansluitingen de markt toch in beweging is.

    Behoefte aan snel internet

    De ACM ziet een behoefte aan snel internet van 100Mpbs of meer bij consumenten. Deze kiezen bij beschikbaarheid in de meeste gevallen voor glasvezel. Van de zestigduizend nieuwe klanten die van glasvezel gebruikmaken, doet de helft dit voor het sneller internet. In Nederland is snel internet in meer huishoudens beschikbaar. In 62 procent van de huisadressen is internet met een snelheid van minimaal 30Mbps aan te bieden. 

    ACMAutoriteit Consument & MarktTelecommonitorTelecomkoperdraadglasvezelDSLVDSLZiggoUPCLiberty GlobalTele2KPNmarktanalysetvtelevisietv-markttelevisiemarktkabelreguleringEuropese CommissieEuropaVodafoneOnline.nlTele2Alles-in-1alles in 1tvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenvastmobiel

    Reacties

  1. TV-TIP KLEM

    KLEM
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoge belastingfunctionaris Hugo Warmond is weduwnaar. Hij probeert zijn leven weer op de rails te krijgen met zijn puberdochter Laura en zijn achtjarige dochter Suzan. De laatste heeft een boezemvriendin, Christine, wier vader tot Hugo's schrik een gevaarlijke achtergrond blijkt te hebben.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY ABSOLUTELY FABULOUS: THE MOVIE

      Edina en Patsy zijn terug en de dames beschikken nog steeds over de nodige glitter en glamour. Maar als ze de schuld krijgen van een groot incident tijdens een u?berhip fashionfeestje worden ze het middelpunt van een mediaschandaal. Totaal TV mag de Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Recruit

    The Recruit
    Net5 om 20:30 uur
    James (Colin Farrell) is voorbestemd om een vette baan te krijgen bij een software-bedrijf en braaf belasting te betalen. Dan staat ineens Walter Burke (Al Pacino) voor zijn neus die hem wil inlijven bij de CIA. Daardoor gaat een hele andere wereld voor hem open, vol spanning en sensatie. Om te kijken of James echt wat kan, wordt hij met andere rekruten naar een trainingskamp gestuurd. Door de praatjes van Burke denkt James dat zijn overleden vader ook geheim agent was.

    Zappen.blog.nl