1. Nieuws

    Analoge kabel speelt nog hoofdrol bij UPC

    Kabelmaatschappij heeft in het derde kwartaal van dit jaar goede resultaten behaald. Het kabelbedrijf spreekt van een groot succes in toename van digitale klanten. Analoge televisie blijft echter een belangrijke hoofdrol opeisen.
    Jan-Hein Visser
    3 november 2011
    comments 0
    Analoge kabel speelt nog hoofdrol bij UPC
    Kabelmaatschappij heeft in het derde kwartaal van dit jaar goede resultaten behaald. Het kabelbedrijf spreekt van een groot succes in toename van digitale klanten. Analoge televisie blijft echter een belangrijke hoofdrol opeisen bij de UPC abonnees.

    Het aantal serviceabonnementen dat klanten bij UPC in het derde kwartaal afnam, groeide ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2010 van 26.900 naar 37.700. Een stijging van 40%. De in augustus gestarte campagne waarin een voordeel bundel met 50 Mb downloadsnelheid voor internet centraal staat, draagt volgens UPC bij aan de sterke groei van het aantal klanten dat voor de digitale diensten van UPC kiest.

    Aan het eind van het derde kwartaal maakten ruim 1,8 miljoen Nederlandse klanten gebruik van de diensten van UPC. Uitgesplitst naar dienst maakten 974.000 klanten gebruik van UPC Digitale Televisie, belden 806.000 klanten via UPC en waren er 909.000 internetklanten. Het aantal klanten dat uitsluitend gebruik maakt van analoge kabeltelevisie en radio daalde van 911.072 in het tweede kwartaal naar 864.000 in het derde kwartaal.

    Dat betekent echter ook dat op minstens 47% van alle UPC aansluitingen enkel analoge tv- en -radio wordt afgenomen ofwel het analoog standaardabonnement. Weliswaar kijkt ruim de helft van alle UPC klanten dus digitale tv, maar zeker gezien het gebruik van analoge tv op extra toestellen speelt dit dus nog een hoofdrol. In vergelijking tot de andere grote Nederlandse kabelmaatschappij Ziggo (die echter geen concurrent is van UPC - men kan ook niet kiezen) gaat de digitalisering bij UPC dus slechts schoorvoetend.

    In het analoge pakket geeft UPC ook nog in de meeste gevallen 32 zenders door (Ziggo nog maar 25) en dit pakket is grotendeels samengesteld door de programmaraden, waarvan UPC in alle gevallen de adviezen netjes opvolgt. Analoge televisie kost bij UPC gemiddeld ongeveer €17 per maand. Digitale televisie is alleen beschikbaar (tarief voor 1 decoder) voor €5 extra per maand met het digitaal starterspakket. HDTV is alleen beschikbaar met extra aanvullende abonnementen daar weer bovenop.

    UPCAnaloogprogrammaraadDigitaliseringZiggo

    Reacties

  1. TV-TIP Say yes to the Dress: Benelux

    Say yes to the Dress: Benelux
    TLC om 20:00 uur
    Nederlandse en Vlaamse aanstaande bruiden kiezen hun perfecte trouwjurk uit bij Koonings. Ze worden onder andere geholpen door de Amerikaanse trouwjurkgoeroe Randy Fenoli.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP Jeff, Who Lives at Home

    Jeff, Who Lives at Home
    RTL 8 om 20:30 uur
    Jeff is een werkloze, blowende nietsnut die op dertigjarige leeftijd in de kelder van zijn moeder woont. Hij hangt maar wat rond en vraagt zich af wat het lot hem zal brengen. Zijn moeder is enorm teleurgesteld dat Jeff niks van het leven maakt en zijn oudere broer Pat heeft het vooral druk met het redden van zijn huwelijk. Jeff gaat op zoek naar de zin van het bestaan en wanneer zijn zoektocht vordert, ontdekt hij oplossingen voor de problemen van zijn ellendige familie.

    Zappen.blog.nl