1. Nieuws

    Analoge kabel speelt nog hoofdrol bij UPC

    Kabelmaatschappij heeft in het derde kwartaal van dit jaar goede resultaten behaald. Het kabelbedrijf spreekt van een groot succes in toename van digitale klanten. Analoge televisie blijft echter een belangrijke hoofdrol opeisen.
    Jan-Hein Visser
    3 november 2011
    comments 0
    Analoge kabel speelt nog hoofdrol bij UPC
    Kabelmaatschappij heeft in het derde kwartaal van dit jaar goede resultaten behaald. Het kabelbedrijf spreekt van een groot succes in toename van digitale klanten. Analoge televisie blijft echter een belangrijke hoofdrol opeisen bij de UPC abonnees.

    Het aantal serviceabonnementen dat klanten bij UPC in het derde kwartaal afnam, groeide ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2010 van 26.900 naar 37.700. Een stijging van 40%. De in augustus gestarte campagne waarin een voordeel bundel met 50 Mb downloadsnelheid voor internet centraal staat, draagt volgens UPC bij aan de sterke groei van het aantal klanten dat voor de digitale diensten van UPC kiest.

    Aan het eind van het derde kwartaal maakten ruim 1,8 miljoen Nederlandse klanten gebruik van de diensten van UPC. Uitgesplitst naar dienst maakten 974.000 klanten gebruik van UPC Digitale Televisie, belden 806.000 klanten via UPC en waren er 909.000 internetklanten. Het aantal klanten dat uitsluitend gebruik maakt van analoge kabeltelevisie en radio daalde van 911.072 in het tweede kwartaal naar 864.000 in het derde kwartaal.

    Dat betekent echter ook dat op minstens 47% van alle UPC aansluitingen enkel analoge tv- en -radio wordt afgenomen ofwel het analoog standaardabonnement. Weliswaar kijkt ruim de helft van alle UPC klanten dus digitale tv, maar zeker gezien het gebruik van analoge tv op extra toestellen speelt dit dus nog een hoofdrol. In vergelijking tot de andere grote Nederlandse kabelmaatschappij Ziggo (die echter geen concurrent is van UPC - men kan ook niet kiezen) gaat de digitalisering bij UPC dus slechts schoorvoetend.

    In het analoge pakket geeft UPC ook nog in de meeste gevallen 32 zenders door (Ziggo nog maar 25) en dit pakket is grotendeels samengesteld door de programmaraden, waarvan UPC in alle gevallen de adviezen netjes opvolgt. Analoge televisie kost bij UPC gemiddeld ongeveer €17 per maand. Digitale televisie is alleen beschikbaar (tarief voor 1 decoder) voor €5 extra per maand met het digitaal starterspakket. HDTV is alleen beschikbaar met extra aanvullende abonnementen daar weer bovenop.

    UPCAnaloogprogrammaraadDigitaliseringZiggo

    Reacties

  1. TV-TIP Highway Thru Hell

    Highway Thru Hell
    RTL 7 om 19:00 uur
    Het sneeuwt hard in de Donnerpas. Sam probeert een pick-up omhoog te hijsen die van de weg is gegleden en zich in een boom heeft geboord. Becky en Edgar proberen een oplegger uit een greppel te slepen.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Parent Trap

    The Parent Trap
    SBS6 om 19:55 uur
    In deze Walt Disney-film speelt Lindsay Lohan een dubbelrol in het klassieke verhaal van een eeneiige tweeling die kort na hun geboorte gescheiden werden omdat hun ouders uit elkaar gingen. De twee zusjes weten niet van elkaars bestaan totdat zij elkaar voor het eerst ontmoeten op een zomerkamp. De zusjes bedenken een plan om hun vader (Dennis Quiad) en moeder (Natasha Richardson) bij elkaar te brengen zodat ze weer een gezin kunnen zijn.

    Zappen.blog.nl