1. Nieuws

    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.
    Jarco Kriek
    17 oktober 2011
    comments 0
    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.

    In het HD+ zenderpakket zijn meer dan 10 HD-zenders van Duitse commerciële televisiezenders en mediabedrijven gebundeld. Het eerste jaar kan men gratis naar alle zenders die in het HD+ zenderpakket vertegenwoordigd zijn kijken. Na het eerste jaar dient men jaarlijks 50 euro abonnementskosten te betalen. Dat ASTRA juist op dit moment met een groot reclameoffensief begint is begrijpelijk. De uitfasering van analoge satelliettelevisie is in zijn laatste stadium gekomen. Op 30 april verdwijnen de laatste analoog uitgezonden televisiezenders van de Duitse publieke- en commerciële omroepen namelijk van de satelliet. In Duitsland dienen nog vele miljoenen satelliethuishoudens de overstap van een analoge naar digitale satellietontvanger te maken.

    ASTRA wil met de reclamecampagne onder meer duidelijk maken dat de analoge overstapper nu direct beter de meest toekomstvaste keuze te maken. Dat is een HD-satellietontvanger. Wie echter naar HD-kanalen van onder meer de HD-kanalen van de populaire Duitse commerciële mediabedrijven ProSiebenSat.1 en RTL Deutschland dient te beschikken over een HD-satellietontvanger die voor ontvangst voor HD+ geschikt is. Bij aankoop van dit soort HD+ ontvangers krijgt men direct een werkende HD+ smartcard geleverd.

    De nieuwe HD+ reclamespot heeft een internationaal tintje. Het is namelijk gemaakt door de Amerikaanse regisseur Mike Long. Die had voor het maken van de reclamespot een budget van maar liefst 5 miljoen euro. Daarbij moest de reclameslogan van de nieuwe SES actie - Wer kein HD Plus hat, kann die schönsten HD-Momente nicht hereinlassen – prominent naar voren komen. Vrij vertaald is de reclameslogan: "Wie geen HD+ heeft kan niet naar de mooiste HD-momenten kijken.”

    Afgelopen weekeind is de nieuwe reclamespot van HD+ voor het eerst op de Duitse televisie getoond. Tot en met 12 november is de 30 seconde durende reclamespot meer dan 200 keer op de commerciële televisiezenders Sat.1, ProSieben en Kabel Eins te zien.

    HD+ASTRAHDTVARDZDFProSiebenSat.1Kabel EinsRTLanaloogdigitaalASTRA1

    Reacties

  1. TV-TIP De jongens tegen de meisjes

    De jongens tegen de meisjes
    RTL 4 om 20:00 uur
    Humoristische spelshow waarin de verschillen tussen de twee seksen centraal staan. Chantal Janzen leidt het vrouwenteam en Tijl Beckand voert het mannenteam aan.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Broederliefde: Live in Het Kasteel

    Broederliefde: Live in Het Kasteel
    NPO 3 om 20:00 uur
    De Rotterdamse rapgroep Broederliefde maakt zijn grote droom waar: een concert voor 10.000 man in 'Het Kasteel' in Spangen, stadion van hun geliefde voetbalclub Sparta. Een live registratie.

    Zappen.blog.nl