1. Nieuws

    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.
    Jarco Kriek
    17 oktober 2011
    comments 0
    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.

    In het HD+ zenderpakket zijn meer dan 10 HD-zenders van Duitse commerciële televisiezenders en mediabedrijven gebundeld. Het eerste jaar kan men gratis naar alle zenders die in het HD+ zenderpakket vertegenwoordigd zijn kijken. Na het eerste jaar dient men jaarlijks 50 euro abonnementskosten te betalen. Dat ASTRA juist op dit moment met een groot reclameoffensief begint is begrijpelijk. De uitfasering van analoge satelliettelevisie is in zijn laatste stadium gekomen. Op 30 april verdwijnen de laatste analoog uitgezonden televisiezenders van de Duitse publieke- en commerciële omroepen namelijk van de satelliet. In Duitsland dienen nog vele miljoenen satelliethuishoudens de overstap van een analoge naar digitale satellietontvanger te maken.

    ASTRA wil met de reclamecampagne onder meer duidelijk maken dat de analoge overstapper nu direct beter de meest toekomstvaste keuze te maken. Dat is een HD-satellietontvanger. Wie echter naar HD-kanalen van onder meer de HD-kanalen van de populaire Duitse commerciële mediabedrijven ProSiebenSat.1 en RTL Deutschland dient te beschikken over een HD-satellietontvanger die voor ontvangst voor HD+ geschikt is. Bij aankoop van dit soort HD+ ontvangers krijgt men direct een werkende HD+ smartcard geleverd.

    De nieuwe HD+ reclamespot heeft een internationaal tintje. Het is namelijk gemaakt door de Amerikaanse regisseur Mike Long. Die had voor het maken van de reclamespot een budget van maar liefst 5 miljoen euro. Daarbij moest de reclameslogan van de nieuwe SES actie - Wer kein HD Plus hat, kann die schönsten HD-Momente nicht hereinlassen – prominent naar voren komen. Vrij vertaald is de reclameslogan: "Wie geen HD+ heeft kan niet naar de mooiste HD-momenten kijken.”

    Afgelopen weekeind is de nieuwe reclamespot van HD+ voor het eerst op de Duitse televisie getoond. Tot en met 12 november is de 30 seconde durende reclamespot meer dan 200 keer op de commerciële televisiezenders Sat.1, ProSieben en Kabel Eins te zien.

    HD+ASTRAHDTVARDZDFProSiebenSat.1Kabel EinsRTLanaloogdigitaalASTRA1

    Reacties

  1. TV-TIP Adam zkt. Eva VIPS

    Adam zkt. Eva VIPS
    RTL 5 om 20:32 uur
    Datingprogramma waarin een bekende Nederlander puur natuur gaat daten met twee onbekende singles. Wat gebeurt er als je tijdens een eerste ontmoeting alles al hebt weggegeven en er lichamelijk niets meer te raden valt? Geef je je dan automatisch zelf ook meer bloot? In dit bijzondere liefdesexperiment worden alle barrières weggehaald.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD REBECKA MARTINSSON

      Deze misdaadserie speelt zich af in het afgelegen noordelijke Zweedse landschap: advocate Rebecka Martinsson voelt zich ondanks een succesvolle carrière ongelukkig in het leven. Totaal TV mag de dvd van Rebecka Martinsson (distributeur Lumière) vijf keer weggeven.

    TV-TIP Ik vertrek

    Ik vertrek
    NPO 1 om 20:35 uur
    Yoga-instructrice Brigitte en timmerman Laurens gaan onthaasten in Noord-Frankrijk. Hoewel ze verknocht zijn aan Haarlem vinden ze hun achtertuintje veel te klein. Zeker voor hetgeen wat ze voor ogen hebben, namelijk het organiseren van 'hè-hè- weekenden'.