1. Nieuws

    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.
    Jarco Kriek
    17 oktober 2011
    comments 0
    ASTRA gaat HD+ met miljoenen kostende reclamespot groots presenteren

    Een reclamespot die maar liefst vijf miljoen euro gekost heeft moet er in Duitsland voor zorgen dat het betaalpakket HD+ van ASTRA een grotere bekendheid bij de Duitse televisiekijker gaat krijgen.

    In het HD+ zenderpakket zijn meer dan 10 HD-zenders van Duitse commerciële televisiezenders en mediabedrijven gebundeld. Het eerste jaar kan men gratis naar alle zenders die in het HD+ zenderpakket vertegenwoordigd zijn kijken. Na het eerste jaar dient men jaarlijks 50 euro abonnementskosten te betalen. Dat ASTRA juist op dit moment met een groot reclameoffensief begint is begrijpelijk. De uitfasering van analoge satelliettelevisie is in zijn laatste stadium gekomen. Op 30 april verdwijnen de laatste analoog uitgezonden televisiezenders van de Duitse publieke- en commerciële omroepen namelijk van de satelliet. In Duitsland dienen nog vele miljoenen satelliethuishoudens de overstap van een analoge naar digitale satellietontvanger te maken.

    ASTRA wil met de reclamecampagne onder meer duidelijk maken dat de analoge overstapper nu direct beter de meest toekomstvaste keuze te maken. Dat is een HD-satellietontvanger. Wie echter naar HD-kanalen van onder meer de HD-kanalen van de populaire Duitse commerciële mediabedrijven ProSiebenSat.1 en RTL Deutschland dient te beschikken over een HD-satellietontvanger die voor ontvangst voor HD+ geschikt is. Bij aankoop van dit soort HD+ ontvangers krijgt men direct een werkende HD+ smartcard geleverd.

    De nieuwe HD+ reclamespot heeft een internationaal tintje. Het is namelijk gemaakt door de Amerikaanse regisseur Mike Long. Die had voor het maken van de reclamespot een budget van maar liefst 5 miljoen euro. Daarbij moest de reclameslogan van de nieuwe SES actie - Wer kein HD Plus hat, kann die schönsten HD-Momente nicht hereinlassen – prominent naar voren komen. Vrij vertaald is de reclameslogan: "Wie geen HD+ heeft kan niet naar de mooiste HD-momenten kijken.”

    Afgelopen weekeind is de nieuwe reclamespot van HD+ voor het eerst op de Duitse televisie getoond. Tot en met 12 november is de 30 seconde durende reclamespot meer dan 200 keer op de commerciële televisiezenders Sat.1, ProSieben en Kabel Eins te zien.

    HD+ASTRAHDTVARDZDFProSiebenSat.1Kabel EinsRTLanaloogdigitaalASTRA1

    Reacties

  1. TV-TIP Per seconde wijzer

    Per seconde wijzer
    NPO 2 om 19:55 uur
    Twee kandidaten testen onder hoge druk hun kennis in verschillende categorieën. Hoe zetten zij hun jokers in, hoeveel rondes zullen de spelers het volhouden en met welk bedrag gaan de spelers uiteindelijk naar huis?

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD GIRLS S5

      Girls geeft een ongepolijste blik op het leven van een bont gezelschap vrouwelijke twintigers in New York. Van talloze vernederingen tot zeldzame overwinningen: de vrouwen weten nog altijd niet wat ze willen - van de mannen, van elkaar, of van zichzelf. Totaal TV mag het vijfde seizoen vijf keer op dvd weggeven.

    TV-TIP Nationaal Zorgdebat

    Nationaal Zorgdebat
    NPO 2 om 20:25 uur
    Draaien kwetsbare ouderen op voor de miljardenbezuinigingen in de zorg? Het is het centrale thema van het Nationaal Zorgdebat.

    Zappen.blog.nl