1. Nieuws

    Astra verwijdert Iraanse Press TV van 19,2 oost

    Nadat de Iraanse propagandazender al werd verwijderd uit het aanbod van Freesat, Sky Digital en de zaplijsten van CanalDigitaal en TV Vlaanderen, is de zender nu op last van de Duitse overheid helemaal van de Astra1 verdwenen.
    Jan-Hein Visser
    4 april 2012
    comments 0
    Astra verwijdert Iraanse Press TV van 19,2 oost
    Nadat de Iraanse propagandazender al werd verwijderd uit het aanbod van Freesat, Sky Digital en de zaplijsten van CanalDigitaal en TV Vlaanderen, is de zender nu op last van de Duitse overheid helemaal van de Astra1 verdwenen.

    Op last van de Britse mediaregulator Ofcom werd al enige maanden geleden Press TV uit de Britse ether gehaald en moest via de 28 graden oost stoppen met uitzenden. Daarna haalden ook CanalDigitaal en TV Vlaanderen de zender uit hun zaplijst.

    Press TV verwijderd van Astra

    De zender moest van de Britse mediawaakhond uit de lucht omdat het de voorwaarden voor de uitzendlicentie meermaals had overtreden en boetes weigerde te betalen. De Britse overheid was deze Engelstalige propagandazender van het streng Islamitische en anti-westerse Iraanse regime bovendien een doorn in het oog. Het is nu de Duitse overheid die verbiedt om via de uplink in München de zender nog langer naar de Astra1 satelliet op 19,2 graden oost op te stralen. Deze is daarmee niet meer te zien voor de vele Duitse kijkers die deze satelliet ontvangen. Volgens Press TV zit de Duitse bondsregering achter de actie.

    Iran spreekt van illegale actie

    Op de oude frequentie op de Astra1 via 12.460 Mhz. is nu een testbeeld te zien waarin Press TV aankondigt wegens een rechtenkwestie uit de lucht te zijn en naar een oplossing te zoeken. Volgens een nieuwsbericht op de website van Press tv betreft het een illegale actie die is georganiseerd door het westen om de zender het zwijgen op te leggen. SES Platform Services, die het signaal opstraalde naar de Astra1, heeft aan de Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB) laten weten dat het Engelstalige kanaal geen licentie heeft om uit te zenden in Europa. SES Astra heeft dan ook geen andere keuze dan op last van de Duitse mediaregulator de signaallevering stop te zetten. Press TV is nog wel via het internet bereikbaar evenals (vooralsnog) diverse andere satellieten waaronder de Hotbird van Eutelsat.
    OfcomPress TVEngelandDuitslandAstra1SES AstraCanalDigitaalpropagandazenderIslamitische Republiek

    Reacties

  1. TV-TIP Tijl B op Volle Toeren

    Tijl B op Volle Toeren
    NPO 2 om 20:25 uur
    Volkszanger André Hazes jr. en de internationaal gerenommeerde operazangeres Maria Fiselier staan centraal.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Dragonheart

    Dragonheart
    Net5 om 20:30 uur
    Tijdens een opstand wordt de vader van prins Einon vermoord. Hijzelf is zwaargewond, maar een draak redt zijn leven in ruil voor de belofte de zwakkeren te zullen verdedigen en af te zien van tirannie en geweld. Eenmaal koning geworden, ontpopt Einon zich nog als een veel grotere tiran dan zijn vader. Bowen geeft de draak hiervan de schuld en neemt zich voor alle draken in het land uit te roeien. Twaalf jaar later is hem dat bijna gelukt, slechts één draak rest hem nog. Maar hun gevecht eindigt onbeslist en dus sluiten ze een akkoord om als drakendoders van stad tot stad te trekken en veel geld te verdienen. Ze houden echter geen rekening met het venijn van koning Einon...

    Zappen.blog.nl