1. Nieuws

    Bassie en Adriaan wereldwijde hype

    Het Nederlandse komische duo Bassie en Adriaan is een wereldwijde hype. Beide Nederlanders zijn op sociale media mateloos populair onder buitenlanders.
    Jarco Kriek
    11 september 2014
    comments 3
    Bassie en Adriaan wereldwijde hype
    Foto: ANP

    Het Nederlandse komische duo Bassie en Adriaan is een wereldwijde hype. De beide Nederlanders zijn op sociale media mateloos populair onder buitenlanders.

    Er worden honderden videofilms geplaatst met daarop de karaokeversie van de herkenningstune ‘Hallo vriendjes en vriendinnetjes’ die bij tv-afleveringen was Bassie en Adriaan te horen is. Dat leidt soms tot hilarische momenten omdat de Nederlandse taal voor menig buitenlander een te grote horde is. Eén videofilmpje is op YouTube zelfs meer dan acht miljoen keer bekeken. Bassie en Adriaan zeggen de aandacht geweldig te vinden en voelen zich door alle aandacht enorm vereerd.

    Bassie en Adriaan Challenge

    Na de Icebucket Challenge lijkt een nieuwe uitdaging in Nederland in de maak nu 538-dj Edwin Evers samen met sidekicks Niels van Baarlen en Rick Romijn de Bassie en Adriaan Challenge – afgekort B&A Challenge – op de radio begonnen zijn. Na het plaatsen van een videofilm met daarop de zang van de herkenningstune van Bassie en Adriaan mag men iemand anders via sociale media nomineren. Daaraan worden diverse goede doelen verbonden.

    Pebble TV

    Hoewel Bassie en Adriaan niet meer optreden en geen nieuwe tv-programma’s meer maken, zijn oude afleveringen van Bassie en Adriaan-programma’s in Nederland nog dagelijks op kinderkanaal Pebble TV te bekijken. Ook zijn enkele films en series onderdeel van het contentaanbod van de onbeperkt kijken-diensten MyPrime en Videoland Unlimited.

    Bassie en AdriaanBassie & Adriaan ChallengeBNAchallengekaraokeYouTubesociale mediaFacebookTwitterseriefilmPebble TVonbeperkt kijkenVideoland UnlimitedNLzietMyPrime

    Reacties

  1. TV-TIP De Grote Geschiedenisquiz

    De Grote Geschiedenisquiz
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor de 16e keer organiseert de NTR, in samenwerking met Historisch Nieuwsblad en NRC Handelsblad, De grote geschiedenisquiz. Vijf teams, bestaande uit twee bekende en één onbekende geschiedenisliefhebber, spelen tegen elkaar onder leiding van Joost Karhof.

    Doe mee en win!

    • *

      4X VIP-PAKKET THE MUMMY

      Tom Cruise speelt de hoofdrol in de spectaculaire nieuwe film van de wereldwijde legende: The Mummy. Terwijl men dacht dat ze overleden was, wordt een prehistorische prinses wakker in haar graftombe. Totaal TV geeft vier VIP-pakketten van deze 3D-film weg met daarin een T-shirt, een dvd van Jurassic World en twee bioscoopkaartjes voor The Mummy.

    TV-TIP DWDD University presenteert: Spionage

    DWDD University presenteert: Spionage
    NPO 1 om 20:30 uur
    Hoogleraar Internationale Betrekkingen aan de Universiteit Utrecht Beatrice de Graaf geeft een nieuw college. Ze belicht wat inlichtingen- en veiligheidsdiensten allemaal kunnen, moeten en mogen doen.

    Zappen.blog.nl