1. Nieuws

    BBC First zoekt aandacht van kijker

    BBC Worldwide zette op 16 mei in Nederland het nieuwe betaalkanaal BBC First in de markt. Om de aandacht van de kijker te krijgen, is een opvallende reclamecampagne begonnen.
    Jarco Kriek
    21 mei 2015
    comments 13
    BBC First zoekt aandacht van kijker

    BBC Worldwide zette op 16 mei in Nederland het nieuwe betaalkanaal BBC First in de markt. Om de aandacht van de Nederlandse kijker te krijgen, is een opvallende reclamecampagne begonnen.


    Het doel van de reclamecampagne is om zowel het kanaal in zijn geheel, als series die worden uitgezonden in de schijnwerpers te plaatsen. De komende weken bereikt BBC Worldwide een miljoenenpubliek door grootschalige en opvallende reclame op trams in Amsterdam. Op de trams zijn verschillende afbeeldingen te zien van series die op BBC First te bekijken zijn.

    BBC First exclusief bij KPN

    De series op BBC First zijn van Nederlandse ondertiteling voorzien. De zender is vanaf 16 mei onderdeel van het basispakket van KPN Interactieve TV en wordt via KPN Wholesale aan serviceproviders aangeboden. Totaal TV meldde eerder al dat KPN de zender vooralsnog exclusief in Nederland aanbiedt. Dat wordt nu bevestigd door een bericht dat JCDecaux - het bedrijf dat de tramreclame in opdracht uitvoert - over de promotie van BBC First op internet heeft geplaatst.

    BBC FirstKPNInteractieve TVBBCBBC WorldwidedramaseriesdramaseriesZiggoThe MusketeersSherlockWitnessBanishedWolf Halluitzendrechtenovereenkomstdistributiedistributieovereenkomst

    Reacties

  1. TV-TIP De slimste mens: De slimsten vs de rest

    De slimste mens: De slimsten vs de rest
    NPO 2 om 20:25 uur
    Dacht je thuis op de bank altijd dat je het beter wist dan die BN'ers? Nou, dan is dit je kans om dat te laten zien. In aanloop naar het elfde seizoen delen acht onbekende landgenoten de komende week het De Slimste mens-strijdtoneel met oud-winnaars en finalisten uit de afgelopen tien seizoenen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

      In Jumanji: Welcome to the Jungle zijn de rollen letterlijk omgekeerd wanneer vier tieners de wereld van het spel Jumanji binnengesleurd worden. Ze veranderen in de game-personages die ze zelf kozen, gespeeld door Dwayne Johnson, Kevin Hart, Jack Black en Karen Gillan. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes plus een t-shirt van deze familiefilm weggeven.

    TV-TIP 8 Mile

    8 Mile
    SBS9 om 20:30 uur
    Rapper Eminem omringde zich voor deze film met door de wol geverfde acteurs als Kim Basinger, die zijn altijd dronken moeder speelt. Daarbij blijft hij dicht bij zijn eigen achtergrond. In 8 Mile kroop hij in de huid van een woonwagenbewoner met slechts éen passie: rappen. Het is een prestatie dat Eminem zo goed is in zijn debuut.