1. Nieuws

    BBC First zoekt aandacht van kijker

    BBC Worldwide zette op 16 mei in Nederland het nieuwe betaalkanaal BBC First in de markt. Om de aandacht van de kijker te krijgen, is een opvallende reclamecampagne begonnen.
    Jarco Kriek
    21 mei 2015
    comments 13
    BBC First zoekt aandacht van kijker

    BBC Worldwide zette op 16 mei in Nederland het nieuwe betaalkanaal BBC First in de markt. Om de aandacht van de Nederlandse kijker te krijgen, is een opvallende reclamecampagne begonnen.


    Het doel van de reclamecampagne is om zowel het kanaal in zijn geheel, als series die worden uitgezonden in de schijnwerpers te plaatsen. De komende weken bereikt BBC Worldwide een miljoenenpubliek door grootschalige en opvallende reclame op trams in Amsterdam. Op de trams zijn verschillende afbeeldingen te zien van series die op BBC First te bekijken zijn.

    BBC First exclusief bij KPN

    De series op BBC First zijn van Nederlandse ondertiteling voorzien. De zender is vanaf 16 mei onderdeel van het basispakket van KPN Interactieve TV en wordt via KPN Wholesale aan serviceproviders aangeboden. Totaal TV meldde eerder al dat KPN de zender vooralsnog exclusief in Nederland aanbiedt. Dat wordt nu bevestigd door een bericht dat JCDecaux - het bedrijf dat de tramreclame in opdracht uitvoert - over de promotie van BBC First op internet heeft geplaatst.

    BBC FirstKPNInteractieve TVBBCBBC WorldwidedramaseriesdramaseriesZiggoThe MusketeersSherlockWitnessBanishedWolf Halluitzendrechtenovereenkomstdistributiedistributieovereenkomst

    Reacties

  1. TV-TIP Ajax - Feyenoord

    Ajax - Feyenoord
    Fox Sports Eredivisie 1 om 14:30 uur
    Zal Ajax punten verspelen tegen Feyenoord, dat na een stroef begin dit seizoen aardig in vorm leek gekomen? Koploper PSV zal het hopen. Maar in eigen huis is Ajax sterk met Klaas-Jan Huntelaar in de spits, altijd goed in grote wedstrijden. De vraag is ook of de hand van trainer Erik ten Hag in zijn eerste klassieker al zichtbaar is.

    Doe mee en win!

    • *

      1x Philips Blender + old scool milkshakeglas

      Travel Channel zendt vanaf 27 januari Man V. Food uit, waarin acteur, foodie en veteraan uit de restaurantindustrie Casey Webb uitdagingen aangaat. Zoals de Belt Buster Challenge, waarvoor hij in slechts 20 minuten een hamburger van 1 kg, 1,4 kg nachos, aardappelkroketjes en een milkshake van 340 ml moet wegwerken. Totaal TV mag een Philips Blender + old scool milkshakeglas weggeven.

    TV-TIP Blackhat

    Blackhat
    Net5 om 20:00 uur
    Wanneer de VS en China worden getroffen door twee cyberaanvallen, slaan de landen de handen ineen. Regisseur Michael Mann verkiest zoals altijd vorm boven inhoud: de zoektocht naar de boef is van minder belang dan de sfeervolle plaatjes. Dat maakt een te lijzige, te voorspelbare film vol beeldschermen en toetsenborden.