1. Nieuws

    Bediening UPC Horizon mediabox stoort gebruiker meest

    De bediening en het slechte gebruikersgemak lijken de grootste bron van ergernis van de groep klagende gebruikers van de Horizon mediabox.
    Jarco Kriek
    20 maart 2013
    comments 0
    Bediening UPC Horizon mediabox stoort gebruiker meest

    De bediening en het slechte gebruikersgemak lijken de grootste bron van ergernis van de groep klagende gebruikers van de Horizon mediabox, zo blijkt uit een enquête van de Consumentenbond.

    Op de internetsite van de consumentenbelangenorganisatie kon men in de periode tussen 22 februari en 5 maart een online vragenlijst invullen. Uiteindelijk hebben 743 gebruikers van de UPC Horizon mediabox de vragenlijst ingevuld. De Consumentenbond heeft de deelnemers aan de vragenlijst gevraagd om elke drie weken een update van de geconstateerde problemen te geven.

    Traagheid en menustructuur

    De meeste klachten over de Horizon mediabox gaan over de slechte bediening en het daaraan gekoppelde gebruikersgemak. Vooral het traag reageren in het menu zorgt bij de aan de vragenlijst deelnemende Horizon-gebruikers voor ergernis. Ook de diepe menustructuur is één van de grootste kritiekpunten. Dit wordt mede versterkt door de beperkte mogelijkheden op de afstandsbediening. Zo zit er op de huidige afstandsbediening geen functietoets om direct naar de elektronische programmagids te gaan. UPC heeft op internet hiervoor wel enkele zogenaamde workaronds gepubliceerd, waardoor men bij het langdurig indrukken van een toets op de afstandsbediening wel direct de programmagids kan benaderen. Maar uit de klachten blijkt dat niet iedereen hiervan op de hoogte is. UPC heeft overigens een nieuwe verbeterde en uitgebreidere afstandsbediening aangekondigd. Onduidelijk is nog wanneer deze voor de Horizon-gebruikers beschikbaar komt.

    Veel verschil

    Dat er veel verschil in de werking van de Horizon mediabox zit, is de afgelopen maanden duidelijk geworden. De ene mediabox werkt vrijwel feilloos, terwijl bij andere mediaboxen problemen geconstateerd worden. De oorzaak hiervan kan ook aan de huissituatie leggen. Dit omdat in elk huis de aansluiting vanaf het eerste aansluitpunt anders is. Ook de gebruikte coaxkabel kan voor problemen zorgen. De deelnemers aan de Consumentenbond-enquête hebben in meer dan de helft van de gevallen last van het vastlopen van de Horizon mediabox.

    Belangenvereniging COAX NL

    Belangenvereniging voor kabelgebruikers COAX NL laat via voorzitter Hans Ronhaar aan Totaal TV weten dat men zich volledig in de bevindingen van de Consumentenbond kan herkennen. Ronhaar: "COAX NL is ook van mening dat het veel te lang duurt dat de genoemde problemen blijven bestaan. COAX NL snapt niet waarom de nieuwe verbeterde afstandsbediening nog niet geleverd en omgewisseld is. Ook de beloofde softwareupdate laat veel te lang op zich wachten."

    UPCUPC NederlandHorizonmediaboxHorizon TVConsumentenbondklachtenCOAXCOAX NLkabel

    Reacties

  1. TV-TIP Alleen op de wereld

    Alleen op de wereld
    NPO 3 om 18:00 uur
    Remi is een vondeling, maar verder is hij een gewone jongen die wordt opgevoed door Betty. Als hij elf jaar is komt zijn pleegvader Jerome eindelijk thuis. Maar is Jerome wel zo blij met Remi?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de UEFA Champions League: PSV - FC Rostov.

    Zappen.blog.nl