1. Nieuws

    Bekendheidscampagne voor SBS9

    Op de SBS-jaarpresentatie is voor SBS9 een 'findability' campagne aangekondigd. Naast de aankondiging van veel nieuwe programma's uitte SBS tevredenheid over Net5 en SBS6. Maar SBS9 is moeilijk te vinden en jongeren zijn ondanks het online kanaal S1 TV moeilijk bereikbaar.
    Jan-Hein Visser
    18 november 2016
    comments 1
    Bekendheidscampagne voor SBS9

    CEO Peter de Mönnink liet geen twijfel bestaan over het online kanaal S1 TV waarmee SBS de jongere kijker van onder de 25 jaar aan zich wil binden. Die doelgroep wordt via de reguliere lineaire zenders Net5, Veronica, SBS6 en SBS9 slecht bereikt. Maar ook via S1 TV wil dat nog niet lukken en moet SBS goed nadenken hoe dit wel kan. Volgens De Mönnink gaan de jongeren nu vrijwel direct naar YouTube. SBS biedt voor haar lineaire kanalen volgend jaar zelfs geheel geen advertentieruimte meer aan die is gericht op jongeren onder de 25 jaar.

     

    SBS9 moet bekender worden

    Over de lineaire zenders is SBS tevreden. Net5 laat een groei zien en die ontwikkeling zet naar verwachting door. SBS6 doet het goed en voor het vlaggenschip van de SBS-groep zijn veel nieuwe programma's met bekende gezichten aangekondigd. Veronica blijft zich profileren als dé filmzender. Voor SBS9 geldt dat de zender een nadeel heeft voor wat betreft de vindbaarheid. Dat komt vooral doordat de zenderbij grote aanbieders lager in de zaplijsten staat. SBS gaat daarom voor deze zender een in marketingtermen 'findability' campagne voeren.

    SBSSBS6VeronicaS1 TVSBS9Veronica

    Reacties

  1. TV-TIP 2Doc: De Claim - Zoektocht naar roofkunst uit de Tweede Wereldoorlog

    2Doc: De Claim - Zoektocht naar roofkunst uit de Tweede Wereldoorlog
    NPO 2 om 20:25 uur
    In Nederlandse musea bevinden zich kunstwerken die in de oorlog door de Duitse bezetter zijn geroofd. Erfgenamen komen die werken op het spoor en claimen hun eigendomsrecht.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY JASON BOURNE

      Matt Damon is terug en dit keer krijgt de zaak een persoonlijk tintje in Jason Bourne. Totaal TV mag dit spetterende vijfde hoofdstuk van de kaskrakerfranchise vijf keer als Blu-ray vijf keer weggeven.

    TV-TIP CSI: Cyber

    CSI: Cyber
    RTL 5 om 20:30 uur
    Het team onderzoekt de dood van een hardloopster. Daarvoor gebruiken de rechercheurs de smartwatch die zij droeg tijdens het fatale trainingsrondje. Ze stuiten op een illegale handel in organen.

    Zappen.blog.nl