1. Nieuws

    Bekendheidscampagne voor SBS9

    Op de SBS-jaarpresentatie is voor SBS9 een 'findability' campagne aangekondigd. Naast de aankondiging van veel nieuwe programma's uitte SBS tevredenheid over Net5 en SBS6. Maar SBS9 is moeilijk te vinden en jongeren zijn ondanks het online kanaal S1 TV moeilijk bereikbaar.
    Jan-Hein Visser
    18 november 2016
    comments 1
    Bekendheidscampagne voor SBS9

    CEO Peter de Mönnink liet geen twijfel bestaan over het online kanaal S1 TV waarmee SBS de jongere kijker van onder de 25 jaar aan zich wil binden. Die doelgroep wordt via de reguliere lineaire zenders Net5, Veronica, SBS6 en SBS9 slecht bereikt. Maar ook via S1 TV wil dat nog niet lukken en moet SBS goed nadenken hoe dit wel kan. Volgens De Mönnink gaan de jongeren nu vrijwel direct naar YouTube. SBS biedt voor haar lineaire kanalen volgend jaar zelfs geheel geen advertentieruimte meer aan die is gericht op jongeren onder de 25 jaar.

     

    SBS9 moet bekender worden

    Over de lineaire zenders is SBS tevreden. Net5 laat een groei zien en die ontwikkeling zet naar verwachting door. SBS6 doet het goed en voor het vlaggenschip van de SBS-groep zijn veel nieuwe programma's met bekende gezichten aangekondigd. Veronica blijft zich profileren als dé filmzender. Voor SBS9 geldt dat de zender een nadeel heeft voor wat betreft de vindbaarheid. Dat komt vooral doordat de zenderbij grote aanbieders lager in de zaplijsten staat. SBS gaat daarom voor deze zender een in marketingtermen 'findability' campagne voeren.

    SBSSBS6VeronicaS1 TVSBS9Veronica

    Reacties

  1. TV-TIP Reizen Waes

    Reizen Waes
    NPO 3 om 20:30 uur
    In het derde seizoen trekt Tom Waes opnieuw naar plekken die de gemiddelde toerist links laat liggen. Tom is inmiddels een ervaren reiziger, maar er staan nog veel speciale bestemmingen op zijn verlanglijst.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP The Voice Kids

    The Voice Kids
    RTL 4 om 20:39 uur
    Coach Marco Borsato reist met zijn team af naar Forteiland IJmuiden om hier op spectaculaire wijze zijn formaties voor The Battles bekend te maken. Met wie zal het jongste talent Kato in een Battle staan?

    Zappen.blog.nl