1. Nieuws

    Bekendheidscampagne voor SBS9

    Op de SBS-jaarpresentatie is voor SBS9 een 'findability' campagne aangekondigd. Naast de aankondiging van veel nieuwe programma's uitte SBS tevredenheid over Net5 en SBS6. Maar SBS9 is moeilijk te vinden en jongeren zijn ondanks het online kanaal S1 TV moeilijk bereikbaar.
    Jan-Hein Visser
    18 november 2016
    comments 1
    Bekendheidscampagne voor SBS9

    CEO Peter de Mönnink liet geen twijfel bestaan over het online kanaal S1 TV waarmee SBS de jongere kijker van onder de 25 jaar aan zich wil binden. Die doelgroep wordt via de reguliere lineaire zenders Net5, Veronica, SBS6 en SBS9 slecht bereikt. Maar ook via S1 TV wil dat nog niet lukken en moet SBS goed nadenken hoe dit wel kan. Volgens De Mönnink gaan de jongeren nu vrijwel direct naar YouTube. SBS biedt voor haar lineaire kanalen volgend jaar zelfs geheel geen advertentieruimte meer aan die is gericht op jongeren onder de 25 jaar.

     

    SBS9 moet bekender worden

    Over de lineaire zenders is SBS tevreden. Net5 laat een groei zien en die ontwikkeling zet naar verwachting door. SBS6 doet het goed en voor het vlaggenschip van de SBS-groep zijn veel nieuwe programma's met bekende gezichten aangekondigd. Veronica blijft zich profileren als dé filmzender. Voor SBS9 geldt dat de zender een nadeel heeft voor wat betreft de vindbaarheid. Dat komt vooral doordat de zenderbij grote aanbieders lager in de zaplijsten staat. SBS gaat daarom voor deze zender een in marketingtermen 'findability' campagne voeren.

    SBSSBS6VeronicaS1 TVSBS9Veronica

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Europa League

    UEFA Europa League
    RTL 7 om 19:00 uur
    Stefan de Vrij speelt al enkele jaren prima voor Lazio Roma. De verdediger had onlangs een akkefietje met Dick Advocaat door vanwege een blessure af te zeggen voor Oranje, maar gewoon voor Lazio te spelen. Het bleek een misverstand. Hij is hersteld en speelt in de Europa League tegen Vitesse.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis

    Keuringsdienst van Waarde: Terug naar de basis
    NPO 3 om 20:25 uur
    Als je in Nederland een biertje bestelt, krijg je een pilsje. Pils is hét standaardbier. Het is zelfs zo gewoon geworden, dat we al het andere bier speciaal zijn gaan noemen. En niet alleen in Nederland, ook wereldwijd is pils een grote jongen. Hoe heeft deze biersoort al zijn concurrenten van het podium weten te stoten?