1. Nieuws

    Belgacom stopt met 3D-demokanaal

    Belgacom is de volgende tv-aanbieder die de stekker uit het gehypte 3D trekt. De Belgische tv-aanbieder stopt met de doorgifte van haar 3D-demokanaal.
    Jarco Kriek
    2 juni 2013
    comments 0
    Belgacom stopt met 3D-demokanaal

    Belgacom is de volgende tv-aanbieder die de stekker uit het gehypte 3D trekt. De Belgische tv-aanbieder stopt met de doorgifte van haar 3D-demokanaal.

    Elektronicafabrikanten en andere marktpartijen hebben de afgelopen twee jaar geprobeerd om 3D naar de huiskamer van de consument te brengen. Naar nu blijkt, lijkt deze poging vooralsnog mislukt te zijn. Mocht de consument interesse in 3D hebben, wordt deze interesse voor huiskamergebruik door het noodzakelijke gebruik van de 3D-bril weggenomen. Al eerder kwamen enkele tv-fabrikanten al tot deze conclusie. De mogelijkheid om 3D te bekijken, blijft in de duurdere televisietoestellen nog wel aanwezig, maar er wordt geen actieve marketing meer voor gevoerd. Met de komst van Ultra HD-televisies zijn er meer technische mogelijkheden om brilloos 3D aan te bieden. Wellicht dat dit een nieuw moment voor marktpartijen is om 3D opnieuw in de huiskamer te presenteren.

    Uitbreiding zenderaanbod belangrijker

    Belgacom zegt dat men met het 3D-demokanaal stopt om het zenderaanbod verder te optimaliseren. De bandbreedte van het 3D-demokanaal wordt dan ook gebruik om het zenderaanbod uit te breiden. Welke nieuwe zenders Belgacom gaat toevoegen, maakte het niet bekend. Wel laat de aanbieder weten dat de nieuwe zenders nauwer aansluiten bij de wens van haar abonnees. Het verdwijnen van het 3D-demokanaal – waarop hoofdzakelijk fragmenten uit films en concerten te zien waren – betekent niet het einde van 3D bij Belgacom. Via het video on demand-platform blijven tegen betaling 3D-films digitaal te huren.

    Belgacom3D3D-demokanaalfilmconcertvideo on demand

    Reacties

  1. TV-TIP The Challenge

    The Challenge
    RTL 4 om 17:00 uur
    Van ons mag presentator Kevin Brouwer zich de koning van de dagtelevisie noemen. Al jaren presenteert de Rotterdammer overdag het ene commerciële programma na het andere. The Challenge is de nieuwste show van Brouwer, waarin bedrijven zichzelf promoten aan de hand van allerlei uitdagingen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Maleficent

    Maleficent
    Net5 om 20:00 uur
    We kennen allemaal het sprookje van Doornroosje - denken we. In Maleficent krijgen we de waarheid te zien, waarin heel slim wordt ingespeeld op de bekende versie. Prinses Aurora wordt nog steeds vervloekt door Maleficent, maar we krijgen te zien dat die laatste daar een heel begrijpelijke reden voor heeft.