1. Nieuws

    Bestedingen televisiereclame dalen verder

    De daling van bestedingen voor televisiereclame heeft in het eerste halfjaar met een aantal procenten doorgezet. In het derde kwartaal van 2012 is zelfs zeven procent minder uitgegeven.
    Jan-Hein Visser
    25 oktober 2012
    comments 0
    Bestedingen televisiereclame dalen verder
    De daling van bestedingen voor televisiereclame heeft in het eerste halfjaar met een aantal procenten doorgezet. In het derde kwartaal van 2012 is zelfs zeven procent minder uitgegeven.

    Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame Spot. Volgens Spot is de daling opvallend, want in dezelfde periode vorig jaar namen de bestedingen juist met ruim zeven procent toe.

    Recessie treft ook televisiebranche

    Spot stelt dat de bestedingen nu terug zijn gevallen naar het niveau van 2010 en dat het vierde kwartaal naar verwachting eenzelfde beeld zal gaan laten zien als het derde kwartaal. Het totale budget voor reclame lag in het derde kwartaal op 176 miljoen euro. Branches die minder adverteren, en daarmee dus indirect ook de televisiesector raken, zijn door de crisis getroffen financiële dienstverleners, telecombedrijven, fabrikanten van consumentenelektronica en autoconcerns.
    recessieReclameTelevisiecrisisSPOTSter

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:00 uur
    Live verslag van de wedstrijd Napoli - Feyenoord.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP How Do They Do It? Met Thijs en Joep

    How Do They Do It? Met Thijs en Joep
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove kijken niet alleen hoe nieuwe producten gemaakt worden, maar ook hoe oude producten gerecycled worden. Thijs stelt zelfs zijn auto ter beschikking om met eigen ogen te zien hoeveel waarde er nog uit zijn oude bolide gehaald kan worden.