1. Nieuws

    Blijvende concurrentie op Nederlandse Alles-in-1-markt

    Ook volgend jaar blijft er een sterke concurrentie tussen Alles-in-1-aanbieders op de Nederlandse markt zichtbaar. Dat kan voor de consument tot voordeligere prijzen leiden.
    Jarco Kriek
    29 oktober 2013
    comments 0
    Blijvende concurrentie op Nederlandse Alles-in-1-markt

    Ook volgend jaar blijft er een sterke concurrentie tussen Alles-in-1-aanbieders op de Nederlandse markt zichtbaar. Dat kan voor de consument tot voordeligere prijzen leiden.

    Ziggo-topman Bernhard Dijkhuizen sprak na de presentatie van de financiële cijfers over het derde kwartaal openlijk over blijvende concurrentie op de Nederlandse markt. Maar ook bij andere Alles-in-1-aanbieders zijn soortgelijke geluiden te horen. De Nederlandse markt is constant in beweging en wordt dan ook als dynamisch omschreven. Dat komt mede omdat Nederlandse regelgeving het overstappen naar een andere aanbieder makkelijker maakt. Door de dynamische Nederlandse markt komen omzetten van aanbieders onder druk te staan.

    Actieprijzen

    Om klanten binnen te halen, worden niet alleen sterk concurrerende actieprijzen van Alles-in-1-abonnementen ingezet. Ook het bieden van goedkopere of gratis extra diensten komt steeds vaker voor. Zo biedt KPN bij de meeste Alles-in-1-pakketten de online muziekdienst Spotify aan. Ziggo zet op haar beurt meer in op beleving van klanten, waarbij muziek en de relatie met het Ziggo Dome een belangrijke rol speelt. UPC gebruikt op haar beurt exclusieve content via het video on demand-platform om de consumenten tot een Alles-in-1-abonnement te verleiden. Naast dit alles kan worden geconstateerd dat prijzen van abonnementen goedkoper zijn geworden of dat er voor hetzelfde geldt meer digitale tv of een hogere internetsnelheid wordt geboden.

    Alles-in-1triple playinternettelefoontelevisietvtelefonieZiggoKPNUPCCanalDigitaalCaiwayTele2

    Reacties

  1. TV-TIP Oefeninterland: Nederland - Italië

    Oefeninterland: Nederland - Italië
    SBS6 om 20:00 uur
    Live de wedstrijd van de oefeninterland: Nederland - Italië.

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Lara Croft: Tomb Raider

    Lara Croft: Tomb Raider
    RTL 7 om 20:30 uur
    Steenrijke Lara Croft (Angelina Jolie) is een hi-tech schatgraver die een fiks deel van haar landgoed heeft omgebouwd tot trainingskamp, bijgestaan door computer-expert Bryce (Noah Taylor). Hun kennis en kunde wordt op de proef gesteld als Manfred Powell (Iain Glen) het in zijn hoofd haalt een verborgen driehoek te bemachtigen, waarmee hij de tijd naar zijn hand kan zetten. Powell is de perfecte kandidaat voor een lesje in girlpower.

    Zappen.blog.nl