1. Nieuws

    Blijvende concurrentie op Nederlandse Alles-in-1-markt

    Ook volgend jaar blijft er een sterke concurrentie tussen Alles-in-1-aanbieders op de Nederlandse markt zichtbaar. Dat kan voor de consument tot voordeligere prijzen leiden.
    Jarco Kriek
    29 oktober 2013
    comments 0
    Blijvende concurrentie op Nederlandse Alles-in-1-markt

    Ook volgend jaar blijft er een sterke concurrentie tussen Alles-in-1-aanbieders op de Nederlandse markt zichtbaar. Dat kan voor de consument tot voordeligere prijzen leiden.

    Ziggo-topman Bernhard Dijkhuizen sprak na de presentatie van de financiële cijfers over het derde kwartaal openlijk over blijvende concurrentie op de Nederlandse markt. Maar ook bij andere Alles-in-1-aanbieders zijn soortgelijke geluiden te horen. De Nederlandse markt is constant in beweging en wordt dan ook als dynamisch omschreven. Dat komt mede omdat Nederlandse regelgeving het overstappen naar een andere aanbieder makkelijker maakt. Door de dynamische Nederlandse markt komen omzetten van aanbieders onder druk te staan.

    Actieprijzen

    Om klanten binnen te halen, worden niet alleen sterk concurrerende actieprijzen van Alles-in-1-abonnementen ingezet. Ook het bieden van goedkopere of gratis extra diensten komt steeds vaker voor. Zo biedt KPN bij de meeste Alles-in-1-pakketten de online muziekdienst Spotify aan. Ziggo zet op haar beurt meer in op beleving van klanten, waarbij muziek en de relatie met het Ziggo Dome een belangrijke rol speelt. UPC gebruikt op haar beurt exclusieve content via het video on demand-platform om de consumenten tot een Alles-in-1-abonnement te verleiden. Naast dit alles kan worden geconstateerd dat prijzen van abonnementen goedkoper zijn geworden of dat er voor hetzelfde geldt meer digitale tv of een hogere internetsnelheid wordt geboden.

    Alles-in-1triple playinternettelefoontelevisietvtelefonieZiggoKPNUPCCanalDigitaalCaiwayTele2

    Reacties

  1. TV-TIP Sportjournaal

    Sportjournaal
    NPO 1 om 18:45 uur
    In het Sportjournaal wordt uitgebreid aandacht gegeven aan het actuele sportnieuws.Met het belangrijkste sportnieuws van vandaag.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP De Familierechercheur

    De Familierechercheur
    NPO 3 om 21:25 uur
    Familierechercheurs Manon Althof en Dirkjan Dirkmaat staan de nabestaanden bij van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die in 2012 werd doodgeschopt op het voetbalveld.