1. Nieuws

    Blijvende groei digitale tv in Nederland

    De digitale tv-markt in Nederland is in het eerste kwartaal met bijna een procent naar 6,72 miljoen aansluitingen gestegen. Dat blijkt uit de kwartaalmonitor van Telecompaper.
    Jarco Kriek
    20 juni 2014
    comments 7
    Blijvende groei digitale tv in Nederland
    Foto: ANP

    De digitale tv-markt in Nederland is in het eerste kwartaal met bijna een procent naar 6,72 miljoen aansluitingen gestegen. Dat blijkt uit de kwartaalmonitor van marktonderzoeker Telecompaper.

    Het totale aantal tv-aansluiting bedraagt 7,74 miljoen aansluitingen. Nog ruim een miljoen Nederlandse huishoudens kijkt nog analoog naar tv-zenders. De digitale penetratie van de tv-markt is in het eerste kwartaal naar 86,8 procent gestegen. Ondanks dat er steeds minder huishoudens op het belangrijkste televisietoestel in Nederland tv analoog tot zich neemt, lijken UPC en Ziggo – de twee belangrijkste kabelbedrijven van Nederland – op korte termijn geen plannen te hebben om het analoge zenderaanbod in te krimpen. De belangrijkste reden hiervoor is dat op veel andere televisietoestellen in de huiselijke omgeving nog wél analoog naar tv gekeken wordt. Alleen via de kabel wordt analoge tv nog aangeboden. 

    Ziggo marktleider

    De kabel is ondanks verlies in marktaandeel aan DSL en glasvezel met 55,2 procent wel het meest gebruikte tv-uitzendplatform van Nederland. DSL, satelliet, glasvezel en DVB-T volgen. Ziggo is nog steeds de grootste tv-aanbieder van Nederland. KPN volgt op een tweede plaats. UPC en CanalDigitaal zijn in abonnee-aantal respectievelijk de nummer drie en vier van Nederland.

    Digitaalanaloogdigitale tvkabelNLkabelDSLInteractieve TVglasvezelsatellietDVB-TDigitenneZiggoKPNUPCCanalDigitaal

    Reacties

  1. TV-TIP I Could Never Be Your Woman

    I Could Never Be Your Woman
    RTL 8 om 20:30 uur
    Jeannie (Sarah Alexander), de assistente van haar tv-show, maakt Rosie het leven zuur en haar seksistische baas (Fred Willard) wil de show het liefst vervangen voor een reality show. Thuis zit Rosie?s dochter Izzie (Saoirse Ronan) midden in de puberteit en ruilt haar barbiepoppen in voor Dylan, een jongen van school. Wanneer de getalenteerde jonge acteur Adam Perl (Paul Rudd) binnenloopt bij de casting voor Rosie?s show is zij meteen verkocht. Ondanks het gevecht tegen haar gevoelens steelt Adam de show en lacht hij Rosie het bed in. Overtuigd dat de relatie gedoemd is te mislukken door het leeftijdsverschil en met de gedachte dat Adam haar gebruikt heeft voor zijn eigen carri?re zet Rosie een punt achter de relatie. Adam denkt daar echter heel anders over.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD 

      Regisseur Guy Ritchie brengt met z’n dynamische stijl King Arthur: Legend of the Sword naar het grote scherm. De film is een revolutionaire versie van de klassieker over de Excalibur-mythe en volgt Arthur’s reis van de straat naar de troon. Wanneer Arthur’s vader wordt vermoord, grijpt zijn oom Vortigern de troon. Totaal TV geeft vijf keer twee bioscoopkaartjes voor dit epische actie-avontuur weg.

    TV-TIP Fast & Furious

    Fast & Furious
    Veronica om 20:30 uur
    De voortvluchtige ex-bajes-klant Dom Toretto (Vin Diesel) wordt opnieuw geconfronteerd met agent Brian O’Conner (Paul Walker). Ze gaan terug naar de straten waar het allemaal is begonnen. In dit deel worden Dom en Brian gedwongen om samen te werken: ze krijgen te maken met een gezamenlijke vijand. Ze moeten een gevaarlijke deal sluiten om deze te slim af te zijn. Wat leidt tot spectacularie achtervolgingen en gevaarlijke stunts. Uiteindelijk vinden die twee vroegere tegenstanders de enige juiste manier om wraak te nemen.

    Zappen.blog.nl