1. Nieuws

    Blijvende klantengroei KPN Interactieve TV

    KPN blijft het onverminderd goed doen op de consumentenmarkt waarvan het tv-product Interactieve TV een belangrijk onderdeel is.
    Jarco Kriek
    27 oktober 2016
    comments 4
    Blijvende klantengroei KPN Interactieve TV
    Foto ANP

    Het aantal klanten dat van Interactieve TV gebruikmaakt, steeg in het derde kwartaal met 64.000. Het aantal tv-klanten van KPN steeg per saldo in deze periode met 22.000. Dit werd mede veroorzaakt door een daling van het aantal abonnees bij de digitale ether tv-dienst Digitenne. KPN ondervindt volgens topman Eelco Blok wel enige last van de toenemende concurrentie op de Nederlandse consumentenmarkt.

     

    Klanten wegsnoepen

    KPN blijft dus nog steeds tv-klanten bij andere aanbieders wegsnoepen. Het meest getroffen door de blijvende klantengroei op de consumentenmarkt is Ziggo. Sinds de fusie tussen de zelfstandige kabelbedrijven Ziggo en UPC blijft het kabelbedrijf klanten aan met name KPN verliezen. De verwachting is dat Ziggo in het derde kwartaal wel betere abonneecijfers publiceert, maar dat het klantenverlies niet tot stilstand is gekomen.

     

    FOX Sports

    In augustus bereikte KPN een nieuwe distributieovereenkomst met betaalzender FOX Sports. Hierdoor kan KPN het FOX Sports Eredivisie-abonnement tien euro per maand goedkoper dan Ziggo aanbieden. Ook biedt KPN dit abonnement als gratis keuzemogelijkheid bij afname van het quad play-abonnement KPN Compleet. Of KPN veel klanten bij Ziggo met de nieuwe FOX Sports propositie heeft kunnen weglokken, wordt binnen twee weken duidelijk als Liberty Global de kwartaalcijfers van kabelbedrijf Ziggo openbaar maakt.

    KPNInteractieve TVtriple playquad playconsumentenmarktKPN CompleetglasvezelDSLADSLVdSLkwartaalcijferstvtelevisieZiggoLiberty GlobalFOX Sports

    Reacties

  1. TV-TIP Reizen Waes

    Reizen Waes
    NPO 3 om 20:30 uur
    In 2010 was Haïti wereldnieuws. Een aardbeving verwoestte de hoofdstad Port-au-Prince en eiste meer dan 200.000 levens. Nu bezoekt Tom het straatarme Haïti. Gaat het nu beter met het land?

    Doe mee en win!

    • *

      3X GHOST IN THE SHELL-PAKKET

      Scarlett Johansson is in de bioscoopfilm Ghost in the Shell te zien als Major, een unieke combinatie tussen mens en cyborg die deel uitmaakt van de speciale eenheden. Totaal TV mag drie keer een Ghost in the Shell-pakket weggeven, met daarin een t-shirt, een waaier en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Toppers: Wild West Thuis Best

    Toppers: Wild West Thuis Best
    SBS6 om 20:30 uur
    René, Gerard en Jeroen gaan samen op wintersport om alle neuzen richting het Wilde Westen te krijgen voor hun concert. Hierna volgen de brainstorms, repetities en alles wat er gezamenlijk ontstaat.

    Zappen.blog.nl