1. Nieuws

    Blijvende klantengroei KPN Interactieve TV

    KPN blijft het onverminderd goed doen op de consumentenmarkt waarvan het tv-product Interactieve TV een belangrijk onderdeel is.
    Jarco Kriek
    27 oktober 2016
    comments 4
    Blijvende klantengroei KPN Interactieve TV
    Foto ANP

    Het aantal klanten dat van Interactieve TV gebruikmaakt, steeg in het derde kwartaal met 64.000. Het aantal tv-klanten van KPN steeg per saldo in deze periode met 22.000. Dit werd mede veroorzaakt door een daling van het aantal abonnees bij de digitale ether tv-dienst Digitenne. KPN ondervindt volgens topman Eelco Blok wel enige last van de toenemende concurrentie op de Nederlandse consumentenmarkt.

     

    Klanten wegsnoepen

    KPN blijft dus nog steeds tv-klanten bij andere aanbieders wegsnoepen. Het meest getroffen door de blijvende klantengroei op de consumentenmarkt is Ziggo. Sinds de fusie tussen de zelfstandige kabelbedrijven Ziggo en UPC blijft het kabelbedrijf klanten aan met name KPN verliezen. De verwachting is dat Ziggo in het derde kwartaal wel betere abonneecijfers publiceert, maar dat het klantenverlies niet tot stilstand is gekomen.

     

    FOX Sports

    In augustus bereikte KPN een nieuwe distributieovereenkomst met betaalzender FOX Sports. Hierdoor kan KPN het FOX Sports Eredivisie-abonnement tien euro per maand goedkoper dan Ziggo aanbieden. Ook biedt KPN dit abonnement als gratis keuzemogelijkheid bij afname van het quad play-abonnement KPN Compleet. Of KPN veel klanten bij Ziggo met de nieuwe FOX Sports propositie heeft kunnen weglokken, wordt binnen twee weken duidelijk als Liberty Global de kwartaalcijfers van kabelbedrijf Ziggo openbaar maakt.

    KPNInteractieve TVtriple playquad playconsumentenmarktKPN CompleetglasvezelDSLADSLVdSLkwartaalcijferstvtelevisieZiggoLiberty GlobalFOX Sports

    Reacties

  1. TV-TIP WK wielrennen op de weg

    WK wielrennen op de weg
    NPO 1 om 13:10 uur
    Met live wedstrijdbeelden, samenvattingen, interviews en reportages van de belangrijkste sportwedstrijden en -evenementen van die dag.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD TOP OF THE LAKE: CHINA GIRL

      Lumière brengt Top of the Lake: China Girl, het tweede seizoen met Elisabeth Moss en Nicole Kidman in de hoofdrollen. Detective Robin Griffin keert naar huis, maar al snel verdwijnt de rust in Sidney wanneer het lichaam van een meisje aanspoelt. Totaal TV mag vijf keer de dvd van deze misdaadserie weggeven.

    TV-TIP vtwonen

    vtwonen
    SBS6 om 19:30 uur
    Shabaka en Alicia hebben de afgelopen vijf jaar niks veranderd in hun interieur. Ze missen de warmte, gezelligheid en persoonlijkheid in hun huis.