1. Nieuws

    Blijvende onduidelijkheid compensatie Horizon mediabox

    Belangenorganisaties Consumentenbond en COAX.NL blijven ontevreden over de compensatieregeling van UPC bij klachten over de Horizon mediabox.
    Jarco Kriek
    12 juni 2013
    comments 0
    Blijvende onduidelijkheid compensatie Horizon mediabox

    Belangenorganisaties Consumentenbond en COAX.NL blijven ontevreden over de compensatieregeling van UPC bij klachten over de Horizon mediabox.

    Beide belangenorganisaties vinden dat UPC onduidelijk over compensaties blijft. UPC geeft volgens hen geen specificatie van een vaststaande vergoeding bij constatering van de verschillende problemen. Uit een enquête van de Consumentenbond blijkt dat ontevreden klanten wel een compensatie van het kabelbedrijf krijgen, maar dat de compensatievergoedingen zeer uiteen lopen. De garantieregeling van UPC geeft bij een storing van een gehele radio- of televisiedienst een bedrag van €1 per dag. Deze compensatie zou volgens UPC bij Horizon ook van toepassing zijn op problemen met de stabiliteit en tv-kijken, met opnemen en met on demand. De Consumentenbond en COAX.NL willen daarnaast een compensatie van vijftig eurocent voor het verminderde gebruikersgemak bij de Horizon mediabox.

    Compensatieregeling

    UPC-woordvoerster Maaike Scholten licht de huidige compensatieregeling voor Horizon tegenover Totaal TV toe. "UPC heeft de compensatieregeling voor klanten met Horizon juist verruimd omdat Horizon een technisch zeer complex product is, waardoor de problemen die klanten kunnen ervaren heel divers kunnen zijn. Onze prioriteit ligt bij het oplossen van de problemen. Het blijkt dat de meeste problemen worden veroorzaakt door de coaxbekabeling bij de klant thuis. Een monteur onderzoekt gratis bij de klant thuis de klachten. Mochten deze door de bekabeling worden veroorzaakt, wordt de bekabeling gratis vervangen. Als er daarna nog steeds klachten zijn, kijkt UPC op individuele basis naar de klachten en is een eventuele compensatieregeling dan ook individueel. Daarbij wordt per klant bekeken wat de beste oplossing is. Dit zorgt ervoor dat wij geen vaste compensatievergoeding per onderdeel van het product kunnen geven."

    UPCConsumentenbondCOAX.NLHorizonmediaboxcompensatievergoeding

    Reacties

  1. TV-TIP 2Doc: Pilotenmasker

    2Doc: Pilotenmasker
    NPO 2 om 20:20 uur
    Simonka de Jong volgt het ziekenhuisleven van een groep jonge kinderen met kanker. De periode in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht is een emotionele achtbaan. Hoe ondergaan zij de soms pijnlijke ingrepen, hoe reageren ze op tegenvallende uitslagen en hoe gaan ze met hun ziekte om?

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTEN BAD MOMS 2

      In Bad Moms 2 moeten de drie ondergewaardeerde en overbelaste moeders de uitdagingen van kerstmis tot een goed einde brengen. Deze keer verwelkomen ze de ultieme vijand: hun eigen moeders. Mila Kunis, Kristen Bell en Kathryn Hahn schitteren in het hilarische vervolg van Bad Moms. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaartjes weggeven.

    TV-TIP Komt een man bij de dokter

    Komt een man bij de dokter
    SBS6 om 20:30 uur
    Een man gaat met zijn hond naar de dierenarts. „Dokter, mijn hond gaat steeds in de hoek zitten als de bel gaat." De dokter kijkt even goed naar de hond en zegt: „Tja, dat doen boxers nou eenmaal." Voor nog wat betere moppen, maar dan in sketchvorm, kijk je dit programma.